Wie herinnert zich nog Muziekhuis de Harp in de Spilstraat met Henk en Nelly Severs ? Bekend voor de reparatie van muziekinstrumenten ( Haarie ? ), verkoop van bladmuziek en - last but not least - de verkoop van platen. Het begon met de 78-toeren plaat. De Harp had de derde Amerikaanse luisterbar in het land. Henk Severs 'bestierde' de zaak vanuit zijn hoekje en was kien op alle muziektrends en nieuwe artiesten. Hij lanceerde Adama, Rocco Granata en Lucille Star ( in Europa ). Bij de Blue Diamonds kwamen er meer dan duizend fans, die de Spilstraat verstopten Hij grossierde in gouden platen en was jarenlang het middelpunt van (platen)muziekminnend Maastricht. Via Lou Schoonbrood mocht ik de fotoboeken even lenen van Nelly Severs. Met respect heb ik geprobeerd de hoogtepunten in de historie van de Harp zoveel mogelijk in 3,5 minuut te reconstrueren.
Voor wie geïnteresseerd is en eigen herinneringen wil ophalen. Ik weet het : het is nostalgie, maar toch wel leuk.
René Brouwers
Voor wie geïnteresseerd is en eigen herinneringen wil ophalen. Ik weet het : het is nostalgie, maar toch wel leuk.
René Brouwers
Opmerking