Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Ron draait door in De Tribunal

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ron draait door in De Tribunal

    Last edited by Pier; 16 november 2020, 16:01. Reden: Aanpassen Unicode

  • #2
    Tribunal

    Waar is het biljart gebleven ?

    Opmerking


    • #3
      Biljart Tribumal

      Het biljart is met Vastelaovend 1990 verdwenen. Nu staat er een grote tafel. Het biljart is wel nog altijd in het bezit van de familie, volgens de huidige uitbater.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        Het biljart is met Vastelaovend 1990 verdwenen. Nu staat er een grote tafel. Het biljart is wel nog altijd in het bezit van de familie, volgens de huidige uitbater.
        Huidige uitbater is de zoon van Lou Graus zijn naam is Leo
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #5
          Bijzondere stamgasten: van Roeje Pierre tot Piet ‘Elvis’ Janssen

          Dagblad De Limburger 13 december 2012:

          Vijftig jaar Tribunal leverde een keur aan bijzondere stamgasten op. Met stadsfiguur Roeie Pierre als misschien wel de bekendste Tribunal-bezoeker. Leo: „Hij dronk zich ’ne gooje, maar het was altijd gezellig met Pierre.”

          Een portret van de markante man siert nog altijd een muur van het café. Ook Gekke Gerda zal het echtpaar Graus niet snel vergeten. „Omdat ze echt gek was. Zo hebben we haar eens buiten gezet, en toen dreigde ze zichzelf een oor af te snijden.

          Omdat ze zichzelf wel vaker verwondde, hebben we toen toch maar een dokter ingeschakeld.

          Jaren later kwamen we haar weer eens tegen. Had ze andere medicatie, en was ze gelukkig aan de betere hand.”

          Ook een bijzonder exemplaar was Piet ‘Elvis’ Janssen. Leo: „Die haalde de gekste toeren uit. Zetten wij twee tafels op elkaar, kwam hij aangestormd om er tussendoor te duiken. Of we lieten hem een keer of tien onder het biljart door kruipen.”

          Tegenwoordig kent de Tribunal steeds minder ‘gekke’ stadsfiguren.

          Rianda: „Ik vermoed dat ze tegenwoordig eerder van straat worden gehaald.” Eén gast kon de laatste jaren aan het rijtje worden toegevoegd: Robbie.

          Leo: „Die zit hier elke dag te schrijven, altijd in oude, kapotte kleren. Van een andere gast heeft hij ooit een nieuwe trui gekregen, die hij weer te bijzonder vond om aan te trekken.

          Dat tekent voor mij wel De Tribunal.

          Gasten, ongeacht de komaf, moeten zich hier thuis voelen.

          Simpel, maar wel ontzettend belangrijk.”
          Last edited by Breur; 14 december 2012, 10:53.

          Opmerking


          • #6
            Vloer kapot: goed teken

            Dagblad De limburger 13 december 2012.

            door Stefan Gybels
            Last edited by Pier; 16 november 2020, 15:59. Reden: Aanpassen Uni-code

            Opmerking


            • #7
              Kasteleins Rianda en Leo Graus.

              Aan anekdotes over vijftig jaar cafe De Tribunal geen gebrek bij kasteleins Rianda en Leo Graus. Foto: Harry Heuts.

              Last edited by Pier; 16 november 2020, 15:52. Reden: Aanpassen Uni-code

              Opmerking


              • #8
                Vollegens miech zien doar gaans aander luij !
                2020 veur de lok up
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Kasteleins Rianda en Leo Graus.

                  Aan anekdotes over vijftig jaar cafe De Tribunal geen gebrek bij kasteleins Rianda en Leo Graus. Foto: Harry Heuts.

                  Helaas is Rianda, "een geweldige gasvrouw niet meer onder ons", te jong is ze 29 maart 2019 gecremeerd. Echter de dag na de crematie werd in haar Tribunal een toast op Rianda uitgebracht, vergezeld door Leo haar man.
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht

                    Helaas is Rianda, "een geweldige gasvrouw niet meer onder ons", te jong is ze 29 maart 2019 gecremeerd. Echter de dag na de crematie werd in haar Tribunal een toast op Rianda uitgebracht, vergezeld door Leo haar man.
                    Zoo..... even een totaal onverwachte wending in deze topic!
                    Triest, maar bedankt voor de update!
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #11
                      Die destijds de taken een tijdje waargenomen heeft als hulp Kastelein Michelle vertelde mij dat destijds ook al van die leidensweg van Rianda.
                      Vandaar dat ik aangenomen had dat ook Leo nu opgehouden was die ik overigens niet meer zelf aangetroffen heb in het Tribunal op de gezette momenten toen ik er nog kwam.
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • #12
                        Leo is nog steeds actief in de Tribunal, echter wat ze vroeger "achter de coulissen" met z'n tweetjes deden moet Leo nu alleen doen, denk aan administratie, inkoop en dergelijke. I
                        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X