Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Een haai van twee meter in de Rechtstraat.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius

    wist je dat je het ei van een Kip / leghen niet eens dezelfde dag dat het gelegd werd kunt genieten?
    Waarom niet? Ik heb zelf hennen en geniet vaak zat van een vers gelegd eitje .
    (heb ook diverse hanen, maar die leggen geen eitjes ..)

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
      Vreemd. Ik type in Google 'verbod vangst haringhaai' en kom een hele berg tegen..
      Klopt Lucy .
      Maar bij die hele berg ook iets gevonden of er iets is veranderd
      in de regelgeving omtrent deze haringhaai sinds 2010 ?

      ( waar onder die haringhaai valt die in Maastricht op menu kaart staat/stond ,is Equinox ook weer te vree Maastricht komt er in voor)

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        en daar zie je maar weer dat je soms ook iets te melden hebt dat niet direct Maastricht-gerelateerd hoeft te zijn.

        Flauw van mij hè ?!
        Posten in dit draadje wat wel met Maastricht te maken heeft, is heel wat anders dan een topic openen dat totaal non Maastricht is.

        Nog flauwer he ?!

        Opmerking


        • #19
          Wat is nou zo moeilijk te begrijpen? Sinds 2011 (en niet 2010) is er een verbod op de vangst binnen europese wateren of chepe die varen onder europese vlag. Ook is het verboden om vangst, bijvangst, 'per ongeluk in het net gekomen en helaas dood bij het omhoogtakelen' aan wal te brengen laat staan voor commerciele doeleinden te gebruiken c.q. verwerken. Het is te vinden op 26 duizend verschillende internetsites, ook was destijds (2011 is niet zo gek lang geleden!) behoorlijk in het nieuws.

          Het kan mij niet schelen wat ze met die vissen doen. Al maken ze er tartaar van (is inmiddels ook gebeurd, 'k heb de fotoos), ik wil maar zeggen dat het bij europese wet verboden is.
          Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
            Wat is nou zo moeilijk te begrijpen? Sinds 2011 (en niet 2010) is er een verbod op de vangst binnen europese wateren of chepe die varen onder europese vlag. Ook is het verboden om vangst, bijvangst, 'per ongeluk in het net gekomen en helaas dood bij het omhoogtakelen' aan wal te brengen laat staan voor commerciele doeleinden te gebruiken c.q. verwerken. Het is te vinden op 26 duizend verschillende internetsites, ook was destijds (2011 is niet zo gek lang geleden!) behoorlijk in het nieuws.

            Het kan mij niet schelen wat ze met die vissen doen. Al maken ze er tartaar van (is inmiddels ook gebeurd, 'k heb de fotoos), ik wil maar zeggen dat het bij europese wet verboden is.
            Lucy ik begrijp je volkomen ,maar Antonius meende in een eerder bericht
            dat de regels veranderd waren en daar was niets over te vinden .

            En een vaatje Maastrichts zout voor de flauwste

            Opmerking


            • #21
              Aangezien dit visrestaurant in de Rechstraat ligt en we weten dat de gemeentelijke Handhaving daar wel eens komt, heb ik er alle vertrouwen in dat de wetgeving aldaar keurig wordt nageleefd.....
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking

              Bezig...
              X