Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Toerisme in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Guinness Bekijk bericht
    Het mooiste vind ik altijd nog als zo'n groep toeristen midden op de rijbaan lopen terwijl jij met je auto aankomt. Even een vriendelijk toetertje als ze niet aan de kant gaan. Die verbaasde blikken die je soms krijgt. Als je dan een opmerking krijgt zeg ik terug dat ze thuis ook toch ook niet midden op de rijbaan lopen. Prijsloos die gezichten.
    Ik had een oom die reed dan zeer langzaam, bijna geruisloos en vlak achter de op straat lopende mensen gekomen, begon hij heel hard te claxonneren.
    Geloof mij dat is pas lachen, nu zou ik het niet meer durven, teveel agressie
    Last edited by parel; 21 mei 2014, 10:23.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #32
      Busdienst Maastricht-Aken en vice versa

      Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
      Weet iemand hoe ik met de bus in Aken kom? Is mijn openbaar vervoerkaart geldig, of moet je ergens een kaartje kopen? En waar vind ik een dienstregeling?
      Neem lijn 50 en vraag om een dagkaart internationaal (€ 8 retour!). Volgens Haas kan ik zelfs bij het opstappen in mijn stadsbus-naar-het-station al vragen om zo'n dagkaart.

      Vergeten Haas te vragen of het traject van hier naar het station er dan al in zit.

      Nu nog een dienstregeling.

      En hoe zit het met dat kantoor van De Lijn?

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        Neem lijn 50 en vraag om een dagkaart internationaal (€ 8 retour!). Volgens Haas kan ik zelfs bij het opstappen in mijn stadsbus-naar-het-station al vragen om zo'n dagkaart.

        Vergeten Haas te vragen of het traject van hier naar het station er dan al in zit.

        Nu nog een dienstregeling.

        En hoe zit het met dat kantoor van De Lijn?
        Inderdaad het traject van bij je thuis tot station zit in de prijs, dus bij de eerste instap meteen retourtje Aken vragen.
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #34
          Zeer interessant.

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
            Zeer interessant.
            Reken maar. Het scheelt je retour met de stadsbus gauw een euro of vijf.

            Opmerking


            • #36
              Natuurlijk ligt het anders als je al een algemene OV-kaart hebt, maar dat weet ik natuurlijk niet van iedereen. Als je die wel hebt, betaal je vanaf Vaals een retourtje Aken, maar dan heb je wel een Duitse lijn nodig. In de Veoliabus betaal je (schandalig genoeg!) veel te veel voor dat korte stuk vanaf de grens tot in Aken.

              Ergerlijk vind ik ook de exhorbitante prijsstijging voor een dagkaart via de trein. Dat was eerst 7 euro. Vervolgens was de reguliere prijs van een dagkaart 8 euro, maar ZONDER trein. Een treintoeslagkaartje kost 2,50, dus in plaats van 7 euro, betaal je nu 10,50 euro. Een prijsstijging van 50 %
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #37
                Vandaag zag ik er een paar toeristen rondlopen in hun blote 'pens'. Werkelijk. Zo loop je thuis toch ook de niet de Hema in? Je bent in een gewone stad. Niet op het strand.

                Opmerking


                • #38
                  Zelfs huisdieren worden vaak gekleed .

                  Opmerking


                  • #39
                    Sjuulke loopt nooit zonder regenjas en geruit hoedje de straat op.

                    Overigens is een dienstregeling voor lijn 50 gewoon aan het station te vinden, op de daarvoor bedoelde borden.

                    Vuistregel is dat er door de week overdag om het kwartier een lijn 50 naar Aken vertrekt. Om precies te zijn, om 01 , 16, 31 en 46. Dat wil dus zeggen, niet precies OP het kwartier maar steeds 1 minuut later.

                    En ga van Maastricht niet met de trein naar Aken, je bent 2, 5 keer langer onderweg dan met de bus.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X