Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Toerisme in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    MAASTRICHT - De overnachtingen van toeristen en zakenmensen in Maastricht leveren de stad per jaar 2,4 miljoen euro op in de vorm van toeristenbelasting. Maastricht gebruikt het geld niet één-op-één om toeristische voorzieningen te betalen, maar vooral om de stad aantrekkelijk te houden. Dat blijkt uit onderzoek van de ANWB. Sommige hoteliers vragen een hogere belasting dan is toegestaan.

    http://www.dichtbij.nl/maastricht/ui...belasting.aspx

    Steeds minder gemeenten gebruiken de opbrengsten voor het oorspronkelijke doel van de belasting. Daarnaast stijgen de tarieven alsmaar: 30% in vijf jaar tijd.
    Dat aantrekkelijk houden zijn ze goed mee bezig...
    Doseerlichten, parkeertarieven, drugsrunners... etc etc..

    Opmerking


    • #17
      Wat ik niet snap aan die "Belgen" is dat men koste wat kost, persé onder het Vrijthof wil parkeren, zelfs als de borden aangeven dat het vol is.
      Toen ik een Belg vroeg die ook liever in de file stond dan zelfs maar te overwegen om de auto ergens anders te zetten, antwoordde hij "Amai, waar anders? Ga toch nie lopen!"

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Guinness Bekijk bericht
        Wat ik niet snap aan die "Belgen" is dat men koste wat kost, persé onder het Vrijthof wil parkeren, zelfs als de borden aangeven dat het vol is.
        Toen ik een Belg vroeg die ook liever in de file stond dan zelfs maar te overwegen om de auto ergens anders te zetten, antwoordde hij "Amai, waar anders? Ga toch nie lopen!"
        Tja, dat zegt een Hollander, Duitser ook die met de auto komt. (al zeggen die niet gauw 'amai' )

        Denk dat het meer te maken heeft met voorlichting aan de toeristen en dat het huidige park guiding systeem - hoe goed het ook is/zou moeten zijn - niet voorziet in prima informatie.
        Men raakt de weg al "kwijt" bij de Geusselt of Randwyck als men de bouwput van de A2 nadert en tomtom uit moet. Men kent Maastricht natuurlijk alleen als 'Vrijthof' dus daar moet men heen.
        Last edited by ; 3 juni 2013, 13:41.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          Ik denk dat het in België gezelliger is.
          Helaas komen de meeste hun kost verdienen in Maastricht.
          Hoezo "helaas komen de meeste hun kost verdienen in Maastricht" ?? Wat bedoel je daarmee, kun je me dat uitleggen svp?

          Als je doelt op drugsrunners - ander topic - die komen niet uit België maar uit A'dam, R'dam, Utrecht etc.

          Opmerking


          • #20
            Maastricht en toerisme.

            Vond nergens een item dat over toerisme gaat, gisteren was er een interessante en mooie docu te zien over de impact van toerisme op een stad, I love Venice.
            http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1348903#0
            Nu is Maastricht nog lang geen Venetië maar toch er zijn parallellen zeker w.b. de binnenstad, Disneysering, verdwijnen originele winkeltjes, ontvolking oorspronkelijke bevolking, B&B cultuur, dagjestoerisme, vervuiling van de stad, protest tegen economische belangen, (ook interessant stukje dat gaat over het Venetiaans carnaval)

            Opmerking


            • #21
              Maastricht toeristenstad?

              Maastricht lijkt te verworden tot toeristenstad. De stad moet ontdekt worden door zoveel mogelijk mensen. Je ziet hele hordes georganiseerd of op eigen houtje rondstruinen door Maastricht. Goed voor de locale economie wordt gezegd. Sommigen vinden dat de stad er niet meer is voor de eigen inwoners. Is dat zo?
              Last edited by Breur; 6 juni 2013, 11:39.

              Opmerking


              • #22
                tjonge Maastricht is mooi!

                Bron Facebook:

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                  Vond nergens een item dat over toerisme gaat, gisteren was er een interessante en mooie docu te zien over de impact van toerisme op een stad, I love Venice.
                  http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1348903#0
                  Nu is Maastricht nog lang geen Venetië maar toch er zijn parallellen zeker w.b. de binnenstad, Disneysering, verdwijnen originele winkeltjes, ontvolking oorspronkelijke bevolking, B&B cultuur, dagjestoerisme, vervuiling van de stad, protest tegen economische belangen, (ook interessant stukje dat gaat over het Venetiaans carnaval)
                  Ik vind het veranderen van een stad geen goed argument. Dat de stad nu min of meer eigendom is van toeristen, met al dan niet de beste bedoelingen, is m.i. wél een argument. Maar ja, zolang het kiezersvolk mak hetzelfde hokje blijft aankruisen zal het wel zo gaan als het al zo lang gaat.

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                    Vond nergens een item dat over toerisme gaat, gisteren was er een interessante en mooie docu te zien over de impact van toerisme op een stad, I love Venice.
                    http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1348903#0
                    Nu is Maastricht nog lang geen Venetië maar toch er zijn parallellen zeker w.b. de binnenstad, Disneysering, verdwijnen originele winkeltjes, ontvolking oorspronkelijke bevolking, B&B cultuur, dagjestoerisme, vervuiling van de stad, protest tegen economische belangen, (ook interessant stukje dat gaat over het Venetiaans carnaval)
                    http://forum.mestreechonline.nl/show...light=toerisme
                    Wellicht samenvoegen?

                    Opmerking


                    • #25
                      Toeristen

                      Toen ik gisteren die documentaire zag moest ik ook meteen aan Maastricht denken.
                      Ik twijfel er wel aan of het verdwijnen van leuke winkeltjes te maken heeft met het toerisme. Je ziet het overal, ook in steden en dorpen die niet zo aantrekkelijk zijn als Maastricht.
                      De Haarlemmerstraat in Amsterdam vormt hierop een uitzondering omdat de winkeliersvereniging daar een flinke vinger in de pap heeft wat betreft het vestigingsbeleid.
                      Wat Maastricht betreft : gelukkig kunnen daar geen gigantische cruiseschepen aanmeren.
                      Last edited by Annefine; 6 juni 2013, 15:21.

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                        Inderdaad en is gebeurd.

                        Opmerking


                        • #27
                          MAASTRICHT - De gastvrijheid in de horeca in Maastricht is over het algemeen goed, maar verwacht van de horeca-ondernemers geen persoonlijke interesse. Die interesse in de gast is er namelijk niet. Geen enkele horeca-onderneming toont persoonlijke interesse in de gast. Bij slechts tien van 44 onderzochte horecagelegenheden word je bij binnenkomst begroet. Dat blijkt uit het onderzoek Gastvrijheid Loont.

                          lees verder: http://www.dichtbij.nl/maastricht/ui...ntbreekt-.aspx

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                            Bij slechts tien van 44 onderzochte horecagelegenheden word je bij binnenkomst begroet.
                            Laten we nu niet de ondernemers vertellen dat ze klanten moeten begroeten want de manier waarop je bijvoorbeeld bij de Gamma (nee ik weet het, dit is geen horeca) wordt begroet bij binnenkomst is overduidelijk door de directie in de taakomschrijving van de baliejuffrouw (m/v) opgenomen. Mij mogen ze best begroten, maar dan moet het er wel op lijken dat ze het menen.

                            Opmerking


                            • #29
                              Zo leer je nog eens wat. Hebben we ook een Lijnwinkel in Maastricht?

                              Weet iemand hoe ik met de bus in Aken kom? Is mijn openbaar vervoerkaart geldig, of moet je ergens een kaartje kopen? En waar vind ik een dienstregeling?

                              Opmerking


                              • #30
                                Het mooiste vind ik altijd nog als zo'n groep toeristen midden op de rijbaan lopen terwijl jij met je auto aankomt. Even een vriendelijk toetertje als ze niet aan de kant gaan. Die verbaasde blikken die je soms krijgt. Als je dan een opmerking krijgt zeg ik terug dat ze thuis ook toch ook niet midden op de rijbaan lopen. Prijsloos die gezichten.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X