Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Eerste Limburgse FEBO in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Eerste Limburgse FEBO in Maastricht

    Bericht in DDL, 28-1-2011:

    "Snack- en automatiekketen FEBO wil voor carnaval de eerste Limburgse vestiging openen aan de Markt Zuid in Maastricht. Volgende week begint de verbouwing van het pand op de hoek Markt-Nieuwstraat."

    Nou, Maastricht kan er trots op zijn. FEBO staat voor voedsel, service en ambiance van het allerhoogste niveau. Grapje natuurlijk. Bij FEBO trek je een kroket of gehaktbal uit de muur. In Amsterdam zijn er minstens 10 en ze zijn bekend vanwege de in- en uitvliegende duiven, op zoek naar voedselresten, en fotograferende Italiaanse en Japanse toeristen, die hun ogen niet kunnen geloven dat Nederlanders zó kunnen eten. Moet voor de eerlijkheid toegeven dat ik er ook wel eens een kroketje uit de muur trek...

  • #2
    Hèhè, kunnen de weggejaagde duiven van het stadhuis toch weer ergens terecht. Het wordt ongetwijfeld een geweldig succes.

    Opmerking


    • #3
      't wordt nog eens een echte stad zo
      Fallor ergo sum

      Opmerking


      • #4
        Nou ja, als het dan toch moet, dan prefereer ik persoonlijk zelfs de FeBo boven McDonalds.

        Ik realiseer mij net dat momenteel, vlgs mij, in de hele binnenstad
        's avonds er geen 'normale' frituur meer open is.
        Op friture op de hoek St. Amorsplein-Heggenstraat is nog dicht na en brandje, toch?
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #5
          De Ouw Brök en Teunse in Wijck zijn natuurlijk uit de route!
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #6
            Klassieke fritures

            Ja, je hebt gelijk.
            Frituur de Kommel is nog een echte ouderwetse frituur. Die was ik vergeten.

            't Frituurke op Hoog Frankrijk ken ik niet. En eigenlijk vind ik het ook niet meer 'binnenstad' in de betekenis zoals ik het bedoelde.

            "Vroeger" had je 's avonds keuze zat uit "klassieke" fritures.
            Ik heb er menige gulden achtergelaten, maar de namen.....

            Nou ja, uit mijn hoofd:
            Frituur De Kommel,
            Frituur Rika, Tongersestraat
            Frietje van Pietje, Brusselsestraat no. 72
            Frituur .... in de Koestraat (waar nu Beluga next door is)
            Frituur ..... op de Maastrichter Heidestraat
            Frituur ..... Kesselskade (waar nu ook een shoarma zaak in zit)
            Frituur... in de Grote Staat (media jaren tachtig, weliswaar geen echte Maastrichtse klassieker)
            Frituur..... Op de hoek A. Battalaan-Stationstraat (Nu shoarma of zoiets)
            Frituur Ouw Brök, Op het Cörversplein no. 4
            Frituur ...... in de Rechtstraat (nabij de wwk-cafes van destijds zoals de Excelsiorbar en cafe de Black and White of zoiets)

            Wellicht ben ik er nog wel een vergeten.
            Voor de geschiedschrijving kunnen we nu op zoek gaan naar de namen van de fritures
            Last edited by Pier; 5 februari 2011, 13:59. Reden: Aanpassing naam en verandering straatnaam Frituur Ouw Brök
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
              De Ouw Brök en Teunse in Wijck zijn natuurlijk uit de route!
              Waar liggen die dan precies?
              Ben ik tegenwoordig zo slecht bekend in 'onze' stad
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #8
                De Ouw Brök op het Cörversplein en Teunsje is nieuw op de Wijcker Brugstraat, in de zaak waar vroeger de hoedenzaak van Madeleine was gevestigd van de ouwe Mevrouw Pans! Duidelijk?
                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                  De Ouw Brök op het Cörversplein en Teunsje is nieuw op de Wijcker Brugstraat, in de zaak waar vroeger de hoedenzaak van Madeleine was gevestigd van de ouwe Mevrouw Pans! Duidelijk?
                  De Ouw Brök, die bedoelde ik toen ik het had over "de frituur op de Oeverwal". Mijn fout, maar dat heb ik al hersteld. Bedankt.
                  Maar bestaat die frituur nog?

                  En Teunsje op de Wijcker Brugstraat, klopt heb ik inderdaad onlangs gezien. Maar die is dus heel nieuw. Dus dat is geen "klassieker" en is die 's avonds open?
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #10
                    ik loop 's avonds niet op straat, dus ik weet niet tot hoelaat Teunsje open is. Ik zal morgen even kijken! En inderdaad nieuw!
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

                      En Teunsje op de Wijcker Brugstraat, klopt heb ik inderdaad onlangs gezien. Maar die is dus heel nieuw.
                      Die heet toch: 'Tuutje van Teuntje'?

                      Toen ik op de basisschool zat had de uitbater - met de voorspelbare naam Teun- een friture met dezelfde naam in Broekhem.

                      Opmerking


                      • #12
                        Volgens mij is dat dezelfde, 't is een flinke kerel!
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                          getrouwd met een vroeger buurmeisje van mij (ook 'n stevige meid) samen hadden ze tot voor kort Hotel "De Uitkijk" in Valkenburg, van hun toenmalige website haalde ik nogal wat goede Limburgse recepten.
                          De uitkijk was daarvoor van een koppel uit Broekhem. De dochter daarvan was mijn eerste vriendinnetje op de basisschool. Ik durfde er geen woord tegen te zeggen....

                          Opmerking


                          • #14
                            Acherrem, heb je er nóg een trauma van?
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #15
                              Via de FEBO op de Markt, naar het eerste vriendinnetje van onze burgemeester......

                              GEWELDIG......!!!!!

                              Waarom kijken we überhaupt nog TV?
                              All you need is Love, Spoorloos, Vermist etc.... allemaal slappe aftreksels van MO
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X