Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gezelligste kaffee in Mestreech

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #91
    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
    Vreemd ik heb heel veel jaren in de Bernardusstraat gewoond heb de opening en de sluiting meegemaakt, en het Hofke was meer een ietwat oudbollig café in mijn herinnering.
    Opa en Oma en zoon Marcel en schoondochter Mia Direcke, ja juist die van een of andere politieke partij, CDA?
    Deze waren de uitbaters bij mij is ruzie niet bekend.

    Wel de Tuf Tuf, daar was het schering en inslag zelfs op de dag van de opening stond de ME klaar en later op de avond heeft de ME ingegrepen.
    De reden was, je kwam er niet in zonder stropdas en dat nam niet iedereen, naderhand heeft juist het publiek de overhand gekregen waar de Tuf Tuf niet op stond te wachten, juist in de locatie was het schering en inslag van vechtpartijen.
    Ieder weekend politie aanwezig en buiten erg rumoerig door de vechtersbazen.
    Nu zit er het * restaurant Tout A Fait
    http://www.toutafait.nl/nl/
    De Tuf Tuf viel best mee, ik heb me daar vaak goed geamuseerd. Als ik me goed herinner was het Rob Franssen die daar heeft gedraaid, hij was ook nog de deejay van de roemruchte Salamander in Heer, in die tijd een van mijn favoriete kroegen. Nu is het 'op stap gaan' een stuk gevaarlijker als ik dat zo hoor van de jeugd hier op school.

    Opmerking


    • #92
      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      Ik kwam tot 'n paar jaar geleden heel graag bij de Take Five, hoek Bredestraat/Heggenstraat. Bij de Waterval-jongens was 't altijd speciaal, maar ik ga niet meer veel op stap.

      Ook mijn favoriete kroeg x

      Opmerking


      • #93
        Tribunal 50 jaar

        De Tribunal bestaat 20 december 50 jaar.

        Daarom organiseerde de Tribunal een dialectwandelig door het Jekerketeer.
        Vertéllers Jan janssen en Rob Meurders.

        Het was genieten, lachen en proosten tijdens de wandeling, Jan en Rob bedankt jullie waren meer dan geweldig .
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #94
          dobbel aajt

          Kan zich iemand herinneren deze reclame



          als enorme muurschildering op de zijgevel van de Vogel Struis te hebben gezien?
          En bestaan er misschien nog foto's van?
          Kiek ins nao bove !
          http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

          Opmerking


          • #95
            Oudste cafe van Maastricht: 't Rozenhoedje

            In DDL staat vandaag, 14 september 2022, een leuk artikel van Vikkie Bartholomeus over het oudste cafe van Maastricht.
            Uit een onderzoek van Jef Moers blijkt dat in 1466 in een akte van het Indivies Laaggerecht Maastricht uit 1466 (!!) al gesproken wordt over het Rosenhuetgen.
            Kennelijk heette het stuk van de Boschstraat waar het Rozenhoedje ligt toen nog Houtmaas!

            Volgens Jef Moers staat vast dat het hier om het oudste cafe van Maastricht gaat waar het langst, zonder onderbreking, een horecaonderneming is gevestigd.
            Eigenaar Eric Smeets wist al lang dat zijn cafe het oudste cafe van Maastricht was.
            Alleen dacht hij dat zijn bruine kroeg dateerdeuit 1486. Daar kunnen nu dus 20 jaar bij.

            Tja.... echt modern is 't Rozenhoedje nog steeds niet.
            Het cafe aan de Boschstraat 109 in Maastricht heeft anno 2022 nog niet eens een eigen website.....
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #96
              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              In DDL staat vandaag, 14 september 2022, een leuk artikel van Vikkie Bartholomeus over het oudste cafe van Maastricht.
              Uit een onderzoek van Jef Moers blijkt dat in 1466 in een akte van het Indivies Laaggerecht Maastricht uit 1466 (!!) al gesproken wordt over het Rosenhuetgen.
              Kennelijk heette het stuk van de Boschstraat waar het Rozenhoedje ligt toen nog Houtmaas!
              Jammer genoeg staan er nogal wat slordigheden en voorbarige conclusies in het artikel. Zo stond het zuidelijk deel van de Boschstraat niet bekend als Houtmaas, maar Houtmarktvoor zover bekend moet je er dan altijd bij zeggen, is geen nieuws. Dat staat o.a. hier te lezen op de website kijkeensnaarboven.nl. De oudste vermelding van het pand

              Opmerking


              • #97
                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                Jammer genoeg staan er nogal wat slordigheden en voorbarige conclusies in het artikel. Zo stond het zuidelijk deel van de Boschstraat niet bekend als Houtmaas, maar Houtmarktvoor zover bekend moet je er dan altijd bij zeggen, is geen nieuws. Dat staat o.a. hier te lezen op de website kijkeensnaarboven.nl. De oudste vermelding van het pand
                Jef Moers vermeldt in zijn boek Groot Maastricht 1400-1500 wel degelijk de Houtmarkt als locatie.

                Opmerking


                • #98
                  Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

                  Jef Moers vermeldt in zijn boek Groot Maastricht 1400-1500 wel degelijk de Houtmarkt als locatie.
                  Die misser laten we dan voor rekening van Vikkie Bartholomeus.

                  Opmerking


                  • #99
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • Mooi empirisch onderzoek
                      Wordt gewoon te weinig gedaan, toch?
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • de laatste keer was carnaval vrijdag 2020
                        ik ben verguisd

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X