Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Beste frituur in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Vreuger waors frituur Leo aon de Andre Severinweeg bes goot! Dao zit noe enne cafe , geluif ich.
    Reitz hub ich noets get aon gevonde. Veulste deur, en klef friet.
    Vendaog den daag, zien drs neet mie zoeveul die lekker friet verkope in Mestreech.
    Zeet zuinig met water; drink miejer beer!

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door lelici Bekijk bericht
      Vreuger waors frituur Leo aon de Andre Severinweeg bes goot! Dao zit noe enne cafe , geluif ich.
      Reitz hub ich noets get aon gevonde. Veulste deur, en klef friet.
      Vendaog den daag, zien drs neet mie zoeveul die lekker friet verkope in Mestreech.
      Wie iech al zag... dit topic heet geine zin. In Mestreech kreigste gein gooj patatte.
      ..
      ..
      ..
      In Belsj dus wel

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        iech geluif ouch tot v'r Teunsje te kort doen es v'r zègge totste in Mestreech gein lekker friete krijgs
        Ouch die zien neet lekker Olijfje t.o.v echte Belsje patatte.

        Maar ok, voor hetgeen in Mestreech te krijgen is, zijn zij wel een van de betere

        Opmerking


        • #34
          Bij Martha in de Adelbert van Scharnlaan, maken ze buiten de frieten alles zelf.
          De klanten komen vaak van Gronsveld voor friet.

          En vergeet niet bij mij, frieten op zijn Belgisch
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
            Bij Martha in de Adelbert van Scharnlaan, maken ze buiten de frieten alles zelf.
            De klanten komen vaak van Gronsveld voor friet.

            En vergeet niet bij mij, frieten op zijn Belgisch
            Martha ken ik nog van vroeger, heb er vaak zat friet gehaald. Waren soms goed. (Sjefke om de hoek was soms beter).

            Tot ik een auto kreeg en naar Belsj kon. Nu ik er woon .... nooit meer friet op " ' t Hollands"

            Opmerking


            • #36
              Jao, in Belsj gaon veer miestal hij dat frietekot in Zutendaal; de wets wel tegeneuver dee cafe met dat speultuinsje. Dao zeet geer zekeer al deks langs gekome. Steit aoch e klein terras boete.
              Vreuger hedde dee Friture Roger, mehr tegenswoordig het heer Friture de Krekel.
              Klink erreg Hollands vin ich, mehr zien toch ech wel superlekkker Belsje friete. Neet gooijekoop, mehr wel enne groete bak.
              Friture De Krekel: Hoogstraat 117, Zutendaal

              Ich mot oetsjeie, want t water lup mich oet mien moijl!
              Zeet zuinig met water; drink miejer beer!

              Opmerking


              • #37
                nieuwe eigenaren

                fatimaplein
                raar maar waar,
                de nieuwe uitbaters doen het daar prieemMaa
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #38
                  De frieten in maastricht
                  de stijgers en /dalers.

                  Drie Maastrichtse snackbars in Top 100

                  MAASTRICHT - Drie Maastrichtse snackbars staan in de landelijke Cafetaria Top 100. De lijst werd gisteravond bekendgemaakt. Hoogste binnenkomer uit Maastricht op die lijst is Snackpoint Boulle aan de André Severinweg. De snackbar staat op plek 40 in de lijst. Vorig jaar stond Boulle nog niet in de lijst. Ook Tuutsje vaan Teunsje in Wyck is nieuw in de lijst. Deze friture staat op plek 66. De samenstellers van de lijst waren minder tevreden over Snackpoint Amby dit jaar. Vorig jaar nog op plek 68, dit jaar nog net in de Top 100 met een 93ste plek.
                  Last edited by Rubke; 23 oktober 2012, 13:22. Reden: alleen een link vermelding is niet toegestaan

                  Opmerking


                  • #39
                    Snackpoint Boulle

                    Oorspronkelijk geplaatst door lelici Bekijk bericht
                    Vreuger waors frituur Leo aon de Andre Severinweeg bes goot! Dao zit noe enne cafe , geluif ich.
                    Zou het veelgeprezen Snackpoint Boulle op datzelfde adres zitten? (En waar is de André Severinweg? Blauwdorp?)

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                      Zou het veelgeprezen Snackpoint Boulle op datzelfde adres zitten? (En waar is de André Severinweg? Blauwdorp?)
                      Dat klopt
                      de zelfde zaak
                      in blauwdorp.

                      Trouwens er zijn er twee goede.
                      150 meter van elkaar.

                      Opmerking


                      • #41
                        Tuutsje van Teunsje

                        Tuutsje vaan Teunsje in Top 100 Beste Cafetaria’s Nederland
                        Friterie Tuutsje vaan Teunsje uit Maastricht behaalde afgelopen maandag de 66ste plek op de lijst van de honderd beste cafetaria’s in Nederland.
                        (Lees verder op: MaastrichtAktueel, 24 oktober 2012)
                        Ik geniet in elk geval altijd enorm van m'n tuutsje friet zoervleis van Teun. En wat ook leuk is: de integratie van de buitenlandse student (die in dit draadje aan de orde is geweest) is hier in volle gang. Altijd enorm leuk om het binnenkomend publiek proberen te taxeren: Mestreechteneer, Hollender, Pruus of andersoortige Boetelender. Verbazingwekkend hoe vaak ik ernaast zit.

                        Opmerking


                        • #42
                          De beste frituur is voor mij:

                          Reitz op de Markt.

                          Daar koop ik wel eens een grote frites met dubbel mayo. Die mayo is ook onovertroffen. Thuis goed na te maken door mayonaise aan te leggen met wat witte azijn en wat water.

                          Heb me laten vertellen dat de snacks van Reitz niet zo geweldig zijn. Het schijnt 1 van de goedkoopste merken te zijn.

                          De beste frites maak je trouwens door in Ossewit te bakken. Want het paardenvet en rundsvet (half om half is de mix) is gepredestineerd voor de professionele frituurs. In ieder geval niet in plantaardige olie bakken, als je de ouwerwetse frites wilt hebben. Gebruik wel zetmeelrijke aardappelen. Bv. Bintje. In ieder geval geen bloemige aardappelen. En maak dikke frites. Dan blijven ze wat zacht van binnen.

                          De eerste frituurbeurt op 140 a 150 graden Celsius is overigens een kookproces van 5 a 6 minuten.

                          Daarna de frites ongeveer 15 minuten laten afkoelen/ uitzweten. En dan nog eens - erbij blijven staan - 2 minuten op 180 graden.

                          De frites moeten er goud-geel uitzien. Enniet bruin.

                          Frituur Bollen was inderdaad tot begin jaren tachtig een topper nabij Pieterstraat.

                          Frituur Martha in Scharn is goed, maar voor mij niet bijzonder.

                          Ook goeie verhalen gehoord over Tuutsje vaan Teunsje in Wyck.

                          De Bourgondier op 27 juli 2013 te Maastricht.

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                            Ik geniet in elk geval altijd enorm van m'n tuutsje friet zoervleis van Teun. En wat ook leuk is: de integratie van de buitenlandse student (die in dit draadje aan de orde is geweest) is hier in volle gang. Altijd enorm leuk om het binnenkomend publiek proberen te taxeren: Mestreechteneer, Hollender, Pruus of andersoortige Boetelender. Verbazingwekkend hoe vaak ik ernaast zit.
                            ik hoop dat elke buitenlandse student eens een frituurpan en ketel in handen neemt
                            en niet enkel naar de afhaal "friteria" gaat.

                            die studenten die ik heb leren kennen, weten het is enkel tijd wat nodig is voor goede patat en zuurvlees
                            en dat is niet eens veel tijd.

                            test:
                            ossewit (waar haal je dat nog)
                            olijfolie (steeds populairder)
                            arachideolie (de goedkoopste)
                            appihein olie/vet (?)
                            diamant olie/vet (?)
                            gouda's glorie reclame ingeprint olie/vet (?)

                            je kunt twee keer testen in een oude frieten ketel
                            of hebt twee ketels nodig,
                            ik deed die test

                            voorbakken 160 , nabakken 180
                            echte aardappels zelf gesneden <<<< HE KRUIMIG AUB

                            sorry voor de Ossewit liefhebbers, dat is de smaak van uw moeder / vader en lekker
                            maar dat is het minst gezond

                            dus
                            eerste is Ossewit twee maal frituren
                            en
                            tweede is arachideolie twee maal maal frituren

                            dat ander spul tja droog of echt te vet en nooit mooi om op te bijten

                            die frituren in Maastricht gaan voor gezondheid, dus

                            (
                            de test werd op een en dezelfde dag uitgevoerd met heel veel olie en vet en aardappelen zelf geschild
                            ook zo twee friteuse en frieten ketels met afwisselend die vetten of olies
                            )
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • #44
                              Frituur ''Pottenberg " is erg good en de Remoulade says is ut beste vaan gans Mestreech .

                              Opmerking


                              • #45
                                Snackpoint , getverderrie!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X