Ik kreeg dit verslag van Robert Kiek in bezit en vind het wel aardig om het met jullie te delen. Het verslag is aangetroffen tussen verzetsmateriaal en geeft een inkijk in de bevrijding van Maastricht. Kiek deed van de intocht verslag op Radio Oranje. Die uitzending is integraal terug te luisteren via wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevrij...astricht_(1944) ). Dit verslag herken je in het radio bericht, al is dat verslag een stuk uitgebreider.
Kiek heeft in 1945 een boek uitgegeven: Pijlen van den Leeuw. Ik heb dat maar eens besteld om te kijken of het overeenkomt met de tekst die ik hier plaats.
Wie dit afschrift heeft gemaakt en welk doel het diende is mij niet bekend. Mogelijk werd het als kopij gebruikt voor clandestiene kranten in het nog niet bevrijde deel van Nederland.
Kiek heeft in 1945 een boek uitgegeven: Pijlen van den Leeuw. Ik heb dat maar eens besteld om te kijken of het overeenkomt met de tekst die ik hier plaats.
Wie dit afschrift heeft gemaakt en welk doel het diende is mij niet bekend. Mogelijk werd het als kopij gebruikt voor clandestiene kranten in het nog niet bevrijde deel van Nederland.
Opmerking