Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Doet me meteen denken aan iemand die uit de buurt van Luik kwam, en regelmatig bij C&A voor de etalage stond als ''levend standbeeld''.
Gilbert was een van de eersten in deze ''discipline''. Heeft iemand daar nog een afbeelding van?
Die trok toen echt bekijks. Met zijn zwarte vrachtwagen op het Vrythof.En er was ooit die neger die zong in de Grote Staat.volgens mijnstierf hij aan longontsteking en is anoniem begraven.
Je had ook dat kleine vrouwtje met witte zalf in haar gezicht....
Die enigszins getinte mannelijke zanger (ik omschrijf het voorzichtig, anders krijg ik de VN in mijn nek) was geloof ik niet de allerkleinste, klopt dat?
Hahaha, da's weer 'n goeie voor "U zoekt; Wij vinden" Wie is de originele Boterkop ?
De Boterkop is genoemd naar de toenmalige eigenaar die blond, bijna wit, haar had. De forse stugge man, ik ben zijn naam even kwijt, is niet de boterkop. Hij heeft de zaak overgenomen van de boterkop.
Dat klopt niet. Bert Besselink was de grote "stugge" man met het witte haar. Hij nam de zaak over van Jeu (Janssen?). Die smokkelde in de oorlog boter onder zijn hoed. Vandaar zijn bijnaam. Besselink vond het leuk deze naam op de luifel te schilderen
Elisabeth Dirrix-Hassink? Soldatenmoeder van Maastricht. Een volksvrouw die in 1930 als enige in Limburg het witte mobilisatiekruis ontving en daardoor in die tijd een bekend stadsgenote werd.
Opmerking