Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsfiguren Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Doet me meteen denken aan iemand die uit de buurt van Luik kwam, en regelmatig bij C&A voor de etalage stond als ''levend standbeeld''.


    Gilbert was een van de eersten in deze ''discipline''. Heeft iemand daar nog een afbeelding van?
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #77
      Paul(tje) Berben

      Een waardig opvolger van Roeie Pierre?


      Last edited by Clio; 5 maart 2013, 19:19.

      Opmerking


      • #78
        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        Een waardig opvolger? (Breur: HULLUP!)
        Jammer Clio dit stukje is niet te lezen ondanks inzoomen
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #79
          Gaat dat om Paul Berben?
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #80
            Inderdaad, het gaat over Paul Berben.
            Probleempje opgelost !
            Mestreechter Geis mage beleve
            en dat door te kinne geve.
            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

            Opmerking


            • #81
              Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
              Probleempje opgelost !
              Met dank.

              Opmerking


              • #82
                Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                Doet me meteen denken aan iemand die uit de buurt van Luik kwam, en regelmatig bij C&A voor de etalage stond als ''levend standbeeld''.


                Gilbert was een van de eersten in deze ''discipline''. Heeft iemand daar nog een afbeelding van?
                Die trok toen echt bekijks. Met zijn zwarte vrachtwagen op het Vrythof.En er was ooit die neger die zong in de Grote Staat.volgens mijnstierf hij aan longontsteking en is anoniem begraven.
                Je had ook dat kleine vrouwtje met witte zalf in haar gezicht....
                Trust me, I know what I am doing

                Opmerking


                • #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door Chauf Bekijk bericht
                  Je had ook dat kleine vrouwtje met witte zalf in haar gezicht....
                  Daar zou ik meer over kunnen vertellen, maar sommige dingen moeten privé blijven. Zij werd in ieder geval goed begeleid.
                  Last edited by Breur; 26 oktober 2013, 21:01.

                  Opmerking


                  • #84
                    Wat moet, dat moet, helaas. Zij en Sjarel staan me het meest bij van vroeger
                    Trust me, I know what I am doing

                    Opmerking


                    • #85
                      Die enigszins getinte mannelijke zanger (ik omschrijf het voorzichtig, anders krijg ik de VN in mijn nek) was geloof ik niet de allerkleinste, klopt dat?
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #86
                        Volgens mij niet, maar dat was in de jaren '80. Wat dit soort personages betreft heeft de stad wel ingeboet.
                        Trust me, I know what I am doing

                        Opmerking


                        • #87
                          Inderdaad was dat in de jaren 80, en hij was een meter of 2.


                          Sjarel heeft ook al sinds december 1997 zijn trompet ingeruild voor een harp.......
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #88
                            Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                            Inderdaad was dat in de jaren 80, en hij was een meter of 2.


                            Sjarel heeft ook al sinds december 1997 zijn trompet ingeruild voor een harp.......
                            En pas is zijn grafsteen vernieuwd.
                            Last edited by Breur; 30 mei 2014, 13:56. Reden: edit.

                            Opmerking


                            • #89
                              Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                              Hahaha, da's weer 'n goeie voor "U zoekt; Wij vinden" Wie is de originele Boterkop ?
                              De Boterkop is genoemd naar de toenmalige eigenaar die blond, bijna wit, haar had. De forse stugge man, ik ben zijn naam even kwijt, is niet de boterkop. Hij heeft de zaak overgenomen van de boterkop.
                              Dat klopt niet. Bert Besselink was de grote "stugge" man met het witte haar. Hij nam de zaak over van Jeu (Janssen?). Die smokkelde in de oorlog boter onder zijn hoed. Vandaar zijn bijnaam. Besselink vond het leuk deze naam op de luifel te schilderen

                              Opmerking


                              • #90
                                Elisabeth Dirrix-Hassink? Soldatenmoeder van Maastricht. Een volksvrouw die in 1930 als enige in Limburg het witte mobilisatiekruis ontving en daardoor in die tijd een bekend stadsgenote werd.
                                Bestanden bijvoegen

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X