Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Neergestort vliegtuig
Sluiten
X
-
De oplossing staat in De Telegraaf van 8-5-1919: http://kranten.delpher.nl/nl/view/in...&maxperpage=10
-
Neergestort vliegtuig
Beste Breur,
Mijn vader was als officier van de Landmacht in Maastricht geplaatst. Op de foto, genomen aan de voorzijde van het vliegtuig staat hij als derde militair van rechts.
Uit de bijgeschreven namen van piloot en waarnemer lijkt het mij een Nederlands toestel. Dit in afwijking van hetgeen in "Het Maastricht Boek" wordt vermeld. Of er moet twee keer een noodlanding zijn geweest.
Groet, Mark.
Leave a comment:
-
Uit krantenberichten blijkt dat waarnemer Van Driel vaker betrokken was bij noodlandingen: http://kranten.delpher.nl/nl/view/in...sortfield=date
Leave a comment:
-
Welkom op ons MO-forum mvdkloet. Was er een connectie van uw vader met Sint-Pieter of het leger?
Leave a comment:
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk berichtIk heb de Kalapin van St. Pieter doorgelezen, maar ben daar niets tegengekomen over de noodlanding op de St. Pietersberg.
Leave a comment:
-
Ik heb de Kalapin van St. Pieter doorgelezen, maar ben daar niets tegengekomen over de noodlanding op de St. Pietersberg.
Leave a comment:
-
De militairen in de donkere uniformen hebben op hun kepi, een niet ontplofte granaat staan. Dit duidt op manschappen van de Koninklijke Marechaussee.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtEen aanwijzing kan ook nog zitten in de kleding van de 'gendarmes'.
Het kunnen militairen zijn, de uniformen en beenwindsels zijn gelijk aan die op bijgaande foto . Dat geldt echter weer niet voor de uniformpet, die op Tollers foto meer een soort kepie is.
Op onderstaande foto zijn alle personen vóór het prikkeldraad Hollandse militairen, allen erachter zijn Duits. Enkele militairen linksvoor lijken met hun beenwindsels, uniform en muts/kepie wel sterk op wat er op de 'vliegtuigfoto' te zien is.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk berichtDe auto was in 1915 gekocht van Edmond Regout die op kasteel Meerssenhoven te Itteren woonde. Regout had de auto gekocht in 1909. (...) Jules Védrine: Zijn eerste rit was er een naar Luik met de piloot Jules Védrine welke een rondvlug maakte over Europa en gecrasht was op de St. Pietersberg. Zie: Farman et Védrine à un café de la place Saint-Gilles (photographie, vers 1913).
Leave a comment:
-
Een aanwijzing kan ook nog zitten in de kleding van de 'gendarmes'. Heeft iemand het mailadres van dhr. Gulikers van www.maastrichter-brigade.eu? Hij akan ons in ieder geval vertellen op de uniformen passen bij de Maastrichtse politie van die dagen.....
Leave a comment:
-
Jules Védrine
In 1902 startte Jules Springuel in Hoei met automobielfabricage. In 1907 werd Springuel hervormd in S.A. des Automobiles Springuel. In 1909 poseerde Springuel op "het salon" in Brussel en had veel succes met zijn 16/20PK en 24/30PK. Dit wekte de interesse van Imperia en deze nam het merk in 1912 over, hoewel de merknaam tot 1920 bleef voortbestaan. Bron: Springuel - Wikipedia.
De auto was in 1915 gekocht van Edmond Regout die op kasteel Meerssenhoven te Itteren woonde. Regout had de auto gekocht in 1909.
Jules Védrine.
Zijn eerste rit was er een naar Luik met de piloot Jules Védrine welke een rondvlug maakte over Europa en gecrasht was op de St. Pietersberg. Zie: Farman et Védrine à un café de la place Saint-Gilles (photographie, vers 1913).
Leave a comment:
-
Voor de volledigheid: de krantenbank vermeldt (tot de datum van deze posting) niets over een vliegtuig in augustus 1914.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 5 november 2014, 17:40.
Leave a comment:
Leave a comment: