Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)


Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Neergestort vliegtuig

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • mvdkloet
    replied
    De oplossing staat in De Telegraaf van 8-5-1919: http://kranten.delpher.nl/nl/view/in...&maxperpage=10

    Leave a comment:


  • mvdkloet
    replied
    Neergestort vliegtuig

    Beste Breur,
    Mijn vader was als officier van de Landmacht in Maastricht geplaatst. Op de foto, genomen aan de voorzijde van het vliegtuig staat hij als derde militair van rechts.
    Uit de bijgeschreven namen van piloot en waarnemer lijkt het mij een Nederlands toestel. Dit in afwijking van hetgeen in "Het Maastricht Boek" wordt vermeld. Of er moet twee keer een noodlanding zijn geweest.
    Groet, Mark.

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Uit krantenberichten blijkt dat waarnemer Van Driel vaker betrokken was bij noodlandingen: http://kranten.delpher.nl/nl/view/in...sortfield=date

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Welkom op ons MO-forum mvdkloet. Was er een connectie van uw vader met Sint-Pieter of het leger?

    Leave a comment:


  • mvdkloet
    replied
    In het fotoboek van mijn vader heb ik twee foto's gevonden betreffende de noodlanding van de R 454 op de St.Pietersberg, gedateerd 6 mei 1919.
    Bijschrift: Sergt.Maj. v.d.Drift (vliegenier) Luit v.Driel (waarnemer).
    Bestanden bijvoegen

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Ik heb de Kalapin van St. Pieter doorgelezen, maar ben daar niets tegengekomen over de noodlanding op de St. Pietersberg.
    De Calepins van St. Pieter. Toller heel leuk, maar in zijn geheel geen naslagwerk over St. Pieter. Verder staan er veel onjuistheden in en data fouten.

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Ik heb de Kalapin van St. Pieter doorgelezen, maar ben daar niets tegengekomen over de noodlanding op de St. Pietersberg.

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    De militairen in de donkere uniformen hebben op hun kepi, een niet ontplofte granaat staan. Dit duidt op manschappen van de Koninklijke Marechaussee.

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Ingrid, kijk eens hier

    En hier
    Last edited by Wigo; 5 december 2012, 22:59. Reden: Link toegevoegd

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    Een aanwijzing kan ook nog zitten in de kleding van de 'gendarmes'.
    Het lijken me geen mareschaussees, althans de uniformen en uniformpetten van de officieren zijn veel te kleurrijk daarvoor.

    Het kunnen militairen zijn, de uniformen en beenwindsels zijn gelijk aan die op bijgaande foto . Dat geldt echter weer niet voor de uniformpet, die op Tollers foto meer een soort kepie is.

    Op onderstaande foto zijn alle personen vóór het prikkeldraad Hollandse militairen, allen erachter zijn Duits. Enkele militairen linksvoor lijken met hun beenwindsels, uniform en muts/kepie wel sterk op wat er op de 'vliegtuigfoto' te zien is.

    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 5 december 2012, 23:09. Reden: uitbreiding en aanpassing

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    De auto was in 1915 gekocht van Edmond Regout die op kasteel Meerssenhoven te Itteren woonde. Regout had de auto gekocht in 1909. (...) Jules Védrine: Zijn eerste rit was er een naar Luik met de piloot Jules Védrine welke een rondvlug maakte over Europa en gecrasht was op de St. Pietersberg. Zie: Farman et Védrine à un café de la place Saint-Gilles (photographie, vers 1913).
    Breur, waar heb je die gegevens vandaan? Ik vond ze in geen van beide links. Of heb ik eroverheen gelezen?

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Volgens mij zijn het militairen die in Maastricht gelegerd waren.

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Een aanwijzing kan ook nog zitten in de kleding van de 'gendarmes'. Heeft iemand het mailadres van dhr. Gulikers van www.maastrichter-brigade.eu? Hij akan ons in ieder geval vertellen op de uniformen passen bij de Maastrichtse politie van die dagen.....

    Leave a comment:


  • Verwijderde gebruiker
    replied
    Jules Védrine

    In 1902 startte Jules Springuel in Hoei met automobielfabricage. In 1907 werd Springuel hervormd in S.A. des Automobiles Springuel. In 1909 poseerde Springuel op "het salon" in Brussel en had veel succes met zijn 16/20PK en 24/30PK. Dit wekte de interesse van Imperia en deze nam het merk in 1912 over, hoewel de merknaam tot 1920 bleef voortbestaan. Bron: Springuel - Wikipedia.

    De auto was in 1915 gekocht van Edmond Regout die op kasteel Meerssenhoven te Itteren woonde. Regout had de auto gekocht in 1909.

    Jules Védrine.


    Zijn eerste rit was er een naar Luik met de piloot Jules Védrine welke een rondvlug maakte over Europa en gecrasht was op de St. Pietersberg. Zie: Farman et Védrine à un café de la place Saint-Gilles (photographie, vers 1913).

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Voor de volledigheid: de krantenbank vermeldt (tot de datum van deze posting) niets over een vliegtuig in augustus 1914.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 5 november 2014, 16:40.

    Leave a comment:

Bezig...
X