Een aanwijzing kan ook nog zitten in de kleding van de 'gendarmes'. Heeft iemand het mailadres van dhr. Gulikers van www.maastrichter-brigade.eu? Hij akan ons in ieder geval vertellen op de uniformen passen bij de Maastrichtse politie van die dagen.....
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Neergestort vliegtuig
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk berichtDe auto was in 1915 gekocht van Edmond Regout die op kasteel Meerssenhoven te Itteren woonde. Regout had de auto gekocht in 1909. (...) Jules Védrine: Zijn eerste rit was er een naar Luik met de piloot Jules Védrine welke een rondvlug maakte over Europa en gecrasht was op de St. Pietersberg. Zie: Farman et Védrine à un café de la place Saint-Gilles (photographie, vers 1913).
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk berichtEen aanwijzing kan ook nog zitten in de kleding van de 'gendarmes'.
Het kunnen militairen zijn, de uniformen en beenwindsels zijn gelijk aan die op bijgaande foto . Dat geldt echter weer niet voor de uniformpet, die op Tollers foto meer een soort kepie is.
Op onderstaande foto zijn alle personen vóór het prikkeldraad Hollandse militairen, allen erachter zijn Duits. Enkele militairen linksvoor lijken met hun beenwindsels, uniform en muts/kepie wel sterk op wat er op de 'vliegtuigfoto' te zien is.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk berichtIk heb de Kalapin van St. Pieter doorgelezen, maar ben daar niets tegengekomen over de noodlanding op de St. Pietersberg.
Opmerking
-
Uit krantenberichten blijkt dat waarnemer Van Driel vaker betrokken was bij noodlandingen: http://kranten.delpher.nl/nl/view/in...sortfield=date
Opmerking
-
Neergestort vliegtuig
Beste Breur,
Mijn vader was als officier van de Landmacht in Maastricht geplaatst. Op de foto, genomen aan de voorzijde van het vliegtuig staat hij als derde militair van rechts.
Uit de bijgeschreven namen van piloot en waarnemer lijkt het mij een Nederlands toestel. Dit in afwijking van hetgeen in "Het Maastricht Boek" wordt vermeld. Of er moet twee keer een noodlanding zijn geweest.
Groet, Mark.
Opmerking
-
De oplossing staat in De Telegraaf van 8-5-1919: http://kranten.delpher.nl/nl/view/in...&maxperpage=10
Opmerking
Opmerking