Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Foto grafsteen gezocht.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Foto grafsteen gezocht.

    Bij de tentoonstelling 'Over Goden en Doden' in Centre Céramique werd een steen gepresenteerd met de naam Lambertus erop. Heeft soms iemand een goede foto gemaakt van deze steen?
    Bestanden bijvoegen

  • #2
    Je zou je eens kunnen wenden tot drs. Wim Dijkman bij het Centre Céramique, die mede verantwoordelijk is voor deze tentoonstelling. Als het een steen uit Maastricht is, is er ongetwijfeld een foto van te vinden in de archeologiecollectie van de gemeente (waar hij alles van afweet). Als het een 'Limburgse' steen is, dan kan de provinciaal archeoloog misschien helpen. (En die zetelt eveneens in het Centre Céramique). Ook de HCL heeft foto's van grafstenen.

    Opmerking


    • #3
      ff kijken

      Ben dit jaar ook op deze tebtoonstelling geweest heb eea foto's gemaakt. Zal ze eens nakijken of deze erbij zit, op welke plaats stond hij ?
      MestreechterSteerke gief um Mestreech.

      Opmerking


      • #4
        Oeps

        Sorry dat ik je moet teleurstellen, ik heb helaas hiervan geen foto genomen.
        MestreechterSteerke gief um Mestreech.

        Opmerking


        • #5
          Steen Lambertus

          Inmiddels contact gehad met Wim Dijkman. De betreffende steen komt terug naar St. Pieter! Dan komen er vanzelf goede foto's op termijn.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
            Inmiddels contact gehad met Wim Dijkman. De betreffende steen komt terug naar St. Pieter!
            Gefeliciteerd Breur, maar waar bevindt hij zich dan momenteel? Een opslagplaats in Maastricht of elders?

            Opmerking


            • #7
              Lambertus

              Dag Ingrid. Ik kan nu even niet voor mijn buurt praten. Omtrent Pasen zal een tijdelijke werkgroep bij elkaar komen om na te denken op welke wijze betreffende steen en een St. Pieterse sarcofaag(of resten) permanent en historisch verantwoord zichtbaar gemaakt kunnen worden op een locatie te St. Pieter.

              Opmerking

              Bezig...
              X