Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Fundering Burgermeester van Oppenstraat

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Gezien de ligging in het zompige winterbed van de Maas zou het niet 'gewoon' puin kunnen zijn dat in vroeger tijden vaker onder wegen werd gestort ter voorkoming van verzakkingen (of gewoon omdat men puin kwijt wilde zijn)

Dit vermoed ik omdat op twee plaatsen deze puinresten te zien is en omdat ik er niet zeker van ben dat dit een gemetselde muur/fundering betreft.
    Jullie wel?

Opmerking

Met alle respect, ik herken weinig of niets op die foto's, maar als men er bovenop staat ziet het er waarschijnlijk beter uit.

Opmerking

Een graafmachine trekt alles stuk. Eigenlijk zou je in zo'n kuil moeten duiken om te zien of er metselverband aanwezig is, wat voor een soort specie is gebruikt en of de volgorde klopt. Maar dat mag weer niet (formeel) .

Opmerking

Het is helaas weer toegedekt. Ik weet dat voor de herinrichting een paar jaar geleden een hoek van 90 graden in de verharding te herkennen was. Dus waarschijnlijk dezelfde fundering. Ik ben zelf nog op onderzoek geweest en heb gezien dat er op de die plek een boerderij moet zijn geweest. Ik zal de oude kaarten eens over de huidige projecteren. Dan wordt misschien meer duidelijk.

Opmerking

Bezig...
          X