Tijdens graafwerkzaamheden in de Burgermeester van Oppenstraat ter hoogte van de kerk, zag ik een fundament liggen. Het bestaat uit baksteen met mergel. Ik heb hier gauw een foto van gemaakt. Weet iemand wat dit geweest zou kunnen zijn? Zoals je ziet ligt het vrij diep.
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Fundering Burgermeester van Oppenstraat
Sluiten
X
-
Ja, het zou net voor de 4 van die 46,4 moeten staan als ik het goed inschat.
Ik heb een Google Earth plaatsmarkering ingevoegd. Verander dan even de extensie .txt. in .kmz.Bestanden bijvoegen
Opmerking
-
Beleg van Maastricht 1748
We zoeken dus tussen kasteel Geusselt en de weg naar Scharn als ik mij niet vergis
Last edited by Verwijderde gebruiker; 6 juli 2012, 18:13.
Opmerking
-
Heeft iemand misschien Wil Lems Oud Maastricht vanuit de lucht in huis? Een A3-formaat uitgave van KLM luchtfoto's. Nr. 1265 uit 1924 laat nog net de Wittevrouwenweg zien met de noodkerk. Links daarvan staat iets noordelijker een witte boerderij. Misschien dat de bedoelde fundering hierop terug gaat?
De foto laat tevens zien dat er wel degelijk een permanente vorm van water in de Maasoverlaat is geweest, dus buiten het winterseizoen met overstromingen. Iets ten zuiden van Villa Wyckerveld en een eind naar het noorden tot aan de huidige Prof Cobbenhagen- of misschien de Prof. Quixstraat vormde die een soort vijver, met nog een extra dammetje/voetgangersbrug.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 7 juli 2012, 13:06.
Opmerking
-
Ik ga scannen!Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk berichtHeeft iemand misschien Wil Lems Oud Maastricht vanuit de lucht in huis? Een A3-formaat uitgave van KLM luchtfoto's. Nr. 1265 uit 1924 laat nog net de Wittevrouwenweg zien met de noodkerk. Links daarvan staat iets noordelijker een witte boerderij. Misschien dat de bedoelde fundering hierop terug gaat?
Opmerking
-
Detail uit KLM luchtfoto. Nr. 1265 uit 1924
Paste niet onder de scanner, dus maar nieuwe "luchtfoto" gemaakt.
Last edited by Verwijderde gebruiker; 7 juli 2012, 13:19.
Opmerking
Opmerking