Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Fundering Burgermeester van Oppenstraat

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Fundering Burgermeester van Oppenstraat

Tijdens graafwerkzaamheden in de Burgermeester van Oppenstraat ter hoogte van de kerk, zag ik een fundament liggen. Het bestaat uit baksteen met mergel. Ik heb hier gauw een foto van gemaakt. Weet iemand wat dit geweest zou kunnen zijn? Zoals je ziet ligt het vrij diep.
    Bestanden bijvoegen

Beste Guinness, staat de locatie op deze kaart (uit Van Gendt: Doorbroken Barrières)?

Opmerking

Ja, het zou net voor de 4 van die 46,4 moeten staan als ik het goed inschat.
      Ik heb een Google Earth plaatsmarkering ingevoegd. Verander dan even de extensie .txt. in .kmz.
      Bestanden bijvoegen

Opmerking

Voor mensen die niet zo handig zijn met software:
        Bestanden bijvoegen

Opmerking

Of zo even over de luchtfoto.
          Bestanden bijvoegen

Opmerking

Is het misschien weer die noodkerk waar we het hier al eens meer over gehad hebben?

Ennuh... welkom Guinness

Opmerking

Heeft een noodkerk een dergelijk diepe fundering?

Overigens kwam die noodkerk ook voor in een artikel van de Limburger van vrijdag 15 juni met als titel: 'Vuilstort in het oude winterbed'.

Opmerking

Ik heb hier nog een foto gemaakt een stukje verder. Het is dezelfde fundering maar ligt minder diep +/-50 cm. Op eerste foto ligt de fundering behoorlijk diep. Een meter of 2.
                Bestanden bijvoegen

Opmerking

Al naar de luchfoto's RAF gekeken? Via http://watwaswaar.nl/

Opmerking

Volgens de luchtfoto staat er niets op dat moment.
                    Bestanden bijvoegen

Opmerking

Beleg van Maastricht 1748

We zoeken dus tussen kasteel Geusselt en de weg naar Scharn als ik mij niet vergis

Last edited by Verwijderde gebruiker; 6 juli 2012, 18:13.

Opmerking

Heeft iemand misschien Wil Lems Oud Maastricht vanuit de lucht in huis? Een A3-formaat uitgave van KLM luchtfoto's. Nr. 1265 uit 1924 laat nog net de Wittevrouwenweg zien met de noodkerk. Links daarvan staat iets noordelijker een witte boerderij. Misschien dat de bedoelde fundering hierop terug gaat?

De foto laat tevens zien dat er wel degelijk een permanente vorm van water in de Maasoverlaat is geweest, dus buiten het winterseizoen met overstromingen. Iets ten zuiden van Villa Wyckerveld en een eind naar het noorden tot aan de huidige Prof Cobbenhagen- of misschien de Prof. Quixstraat vormde die een soort vijver, met nog een extra dammetje/voetgangersbrug.
                        Last edited by Ingrid M.H.Evers; 7 juli 2012, 13:06.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                          Heeft iemand misschien Wil Lems Oud Maastricht vanuit de lucht in huis? Een A3-formaat uitgave van KLM luchtfoto's. Nr. 1265 uit 1924 laat nog net de Wittevrouwenweg zien met de noodkerk. Links daarvan staat iets noordelijker een witte boerderij. Misschien dat de bedoelde fundering hierop terug gaat?
                          Ik ga scannen!

Opmerking

Detail uit KLM luchtfoto. Nr. 1265 uit 1924

Paste niet onder de scanner, dus maar nieuwe "luchtfoto" gemaakt.

Last edited by Verwijderde gebruiker; 7 juli 2012, 13:19.

Opmerking

Niet verkeerd, Breur! Wel raar dat ik de foto één keer kon 'openklikken', en daarna niet meer.
                              Last edited by Clio; 7 juli 2012, 14:34.

Opmerking

Bezig...
                              X