Een geweldig leuke geschiedenis rond die Zouaven, met een vleugje Maastricht erbij.
Prachtig om te lezen.
Ik heb inmiddels al eens een zoekslag gedaan in het krantenarchief van de KB met de zoekterm "Zouaven" en "Maastricht" en krijg 14 pagina's met hits.
Ik heb natuurlijk niet alle hits exact nagepluisd, maar ik vind in geen enkel artikel dat ik bekeken heb een aanwijzing waar in Maastricht het wervingsbureau was gevestigd.
Rest mij, als absolute leek op dat gebied, één vraag.
Ik dacht altijd dat de bewaking van de Paus in handen was van "de Zwitserse Garde", of zit in nu totaal fout?
Prachtig om te lezen.
Ik heb inmiddels al eens een zoekslag gedaan in het krantenarchief van de KB met de zoekterm "Zouaven" en "Maastricht" en krijg 14 pagina's met hits.
Ik heb natuurlijk niet alle hits exact nagepluisd, maar ik vind in geen enkel artikel dat ik bekeken heb een aanwijzing waar in Maastricht het wervingsbureau was gevestigd.
Rest mij, als absolute leek op dat gebied, één vraag.
Ik dacht altijd dat de bewaking van de Paus in handen was van "de Zwitserse Garde", of zit in nu totaal fout?

Ik weet niet zeker of er nog andere foto's van Paulus Ruijtenbeek bestaan. Ik heb er wel een paar in het bezit van een zoon van hem en zijn twee zonen (dus de kleinzonen van Paulus Ruijtenbeek), dus die kunnen, zij het verre van perfect, enigzins als vergelijkingsmateriaal dienen. Verder is mij bekend dat verre familie twee portretten van de zoaaf in bezit hebben. De in de link genoemde overleden Silf Ruijtenbeek, waarvan ik (via-via) weet dat hij er zéér zeker van was dat de zouaaf Paulus Ruijtenbeek was en een achterkleinzoon van Paulus Ruijtenbeek uit Hilversum (neef van mijn vader en achterkleinzoon van Paulus Ruijtenbeek) had er ook een, kennelijk een groot formaat. Dat is alles wat ik ervan weet. Heeft u nog enige aanvullende informatie over de foto's?
Opmerking