Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

d'Artagnan

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Stoort mij niet, moet ik zeggen. Het is ook een tijdelijk kunstwerk. En zal misschien ook met het budget te maken hebben, alhoewel sommige voorbijgangers die Breur gesproken heeft dat nu al te hoog vinden.
    Voorbijgangers wezen vooral op het feit dat in hun beleving bezuinigingen werden doorgevoerd voor dingen die zij belangrijker vonden dan het hier gerealiseerde "kunstwerk".

    Panlatten: ik zou stalen buizen in de grond hebben geboord. Daarin een kleinere diameter stalen buis (en een potje met vet). Dit kleiner kaliber buis ingeboord in een basement voor de paarden: niet zichtbaar en de paarden zouden 360 graden kunnen manoeuvreren door wind of aanraking. Zeg maar paarden op lollystokjes.

    Opmerking


    • #32
      Ik heb mij een klein grapje gepermitteerd om de "onthechting" wat beter te illustreren.
      Bestanden bijvoegen

      Opmerking


      • #33
        Stel wel voor dat dit Ypma-X-Ray-projekt na afloop minimaal herbruikt wordt in Speeltuin Fort Willem of op een andere leuke plek.

        Opmerking


        • #34
          beelden

          Leef luijkes iech zit al vaanaof 1638 te wachten op 'n standbeeld vaan 'nne broune paoter[s]... herinnering aon Servatius Vinck [ca. 1601-1638].

          'T zouw toch sjoen zien um zoe 'n beeld of gruupke in de Minnebreursstraot te zètte achter dat hèk bij de zij-ingaangk vaan 't Rieksarchief. Zjus zoegèt wie Monulphus en Gondulphus aon 't Veldekeplein neve de Servaos... meh daan neet es lilliputters mèt 'nne groete kop wie die, nein mèh daan minstens 1m 65 hoeg.

          D'r zien in-dertied miljoenen èn nog-'ns ...tig-miljoenen oetgegeve veur die fantasische verbouwing, prijze gewonne ...d'n architekt heet lintsjes gekrege dat heer noe nog kroomp löp vaan 't gewiech... en neum mèr op...!!

          Meh, 'n gedachtenis aon Vinck en de Broun paoters die toch zoevaol goods gedoon höbbe in mestreech...nein dat neet... zouw dat toch gèt te make höbbe met hollènders? die zien hijj nog altied de baas [dat fluuster iech noe hiel stèllekes] die höbbe indertied ouch o.a. ziene kop op 'nne stèk [lans] gezat. Veuraof waor de naom van dee bastion/rondeel "de drie duiven" en daonao "de vief köp".

          Opmerking


          • #35


            Wat vind je van deze? Die staat in de tuin van Klevarie! (Frans Timmmermans)
            Last edited by elletje; 20 april 2011, 13:14.
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • #36
              En deze: 3 vinken nog wel (Dries Engelen).

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door PaoterVinck Bekijk bericht
                ... zouw dat toch gèt te make höbbe met hollènders? die zien hijj nog altied de baas [dat fluuster iech noe hiel stèllekes] die höbbe indertied ouch o.a. ziene kop op 'nne stèk [lans] gezat.
                Wat mij betreft had je het beter helemaal niet kunnen zeggen, PaoterVinck. Tenminste, ik weet niet hoe serieus je zoiets bedoeld. Denk je dat de Fransen of Duitsers anders omgingen met (vermeende) verraders?

                Wat betreft een monument voor Pater Vink: dat zou ik op z'n minst controversieel vinden. Zijn onschuld valt net zo min te verdedigen als zijn schuld. Er zijn trouwens wel meer onschuldigen terechtgesteld, die mijns inziens veel meer een standbeeld verdienen. Al die mensen bijvoorbeeld die in 1534/35 op het Vrijthof onthoofd of verbrand zijn - gewone Maastrichtenaren, die het waagden het oneens te zijn met de dogma's van de almachtige Kerk.

                En wat betreft de Minderbroeders: met een Pater Vinktorentje, twee prachtige kerken in het centrum van de stad en drie straten vernoemd naar de broun paoters, lijkt me dat wel dik in orde.

                Opmerking


                • #38
                  De gewone man en vrouw, akkergewassen en veldvruchten, het hutje op de hei, het welzijn van mens en dier, vaak slachtoffer van religie, keizer, koning, admiraal. Eeuwig durende rijken volgestopt met lijken. Het aardse paradijs is vaak een hel voor velen en een vluchtig paradijs voor enkelen. En eigenlijk is dat allemaal nergens voor nodig.

                  Opmerking


                  • #39
                    Don't worry be happy. Ben altijd zo geweest.

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                      Stoort mij niet, moet ik zeggen. Het is ook een tijdelijk kunstwerk. En zal misschien ook met het budget te maken hebben, alhoewel sommige voorbijgangers die Breur gesproken heeft dat nu al te hoog vinden.
                      vindt het wel een mooi kunstwerk en veel beter (niet alleen op esthetisch gebied) dan het vorige ( dee feiselikke pisbak)

                      tja en meningen van "voorbijgangers" over budget, zeggen me weinig tot niks; zegt misschien eerder iets over hoe deze mensen over kunst & cultuur denken, hun perceptie en de kennis die ze erover hebben...
                      Alhoewel ik eerlijkheidshalve het voorbehoud moet maken, dat kunst altijd een zaak van "it's always in the eyes of the beholder" blijft.

                      Vind (nog steeds) dat dit "kunstwerk" :( eindelijk eens opgeruimd mag worden, maar ja dat is misschien een andere discussie...

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Bekijk bericht
                        Vind (nog steeds) dat dit "kunstwerk" :( eindelijk eens opgeruimd mag worden, maar ja dat is misschien een andere discussie...
                        Oei, daar noem je wat op. Een soort beeldenstorm op komst in Maastricht? Why tell me why, Harrie ...

                        Opmerking


                        • #42
                          Wellicht beter in het draadje Ambachten & Bedrijfsleven door de Eeuwen.

                          Opmerking


                          • #43
                            Panelen met vier paardenskeletten van de kunstacademiestudente Annick Ypma

                            De panelen met vier paardenskeletten van de kunstacademiestudente Annick Ypma zijn sedert enkele weken verwijderd.

                            Ik ben benieuwd of er een vervolg komt. Voor mij hoeft dat niet. Dit stukje vestingwerk behoeft geen aankleding. Het historische decor op zich is voldoende. Wel zou ik blij zijn met een nieuw klein beeldje van d'Artagnan op de bestaande sokkel.

                            Opmerking


                            • #44
                              Het zwaard van D’Artagnan. Code M.

                              Nieuws en Actualiteiten van dinsdag 25 november 2014
                              from RTV Maastricht:

                              vanaf 04:35

                              André Rieu speelt uiteraard zichzelf.

                              Opmerking


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                                Wel zou ik blij zijn met een nieuw klein beeldje van d'Artagnan op de bestaande sokkel.
                                Heel graag!, als het maar niet van brons is.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X