Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers
Bekijk bericht
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Minder bekende en onbekende begijnenhoven en kloosters
Sluiten
X
-
Er is in het HCL toch een aantal archiefstukken van de Bogaardenklooster bewaard, die lopen tot de Franse Revolutie. Het betreft o.a. een cartularium, dat begonnen is eind 15e eeuw en loopt tot in de 18e eeuw. Ik heb dat onlangs ingekeken omdat het klooster een aantal landerijen in Kanne in bezit had. Gaat het hier om het klooster in de Witmakerstraat?
-
Historische Encyclopedie Maastricht, die in de open boekerij staat. Bonne et Servante is momenteel niet te koop op www.boekwinkeltjes.nl, maar wel aanwezig in de bibliotheek van het HCL. U kunt het gewoon aan de balie opvragen. Succes met het onderzoek.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 7 juli 2022, 23:26.
Opmerking
-
Eerlijk gezegd was ik alleen maar lid van de redactie, al is dat vaak ook veel werk. Aan een eigen bijdrage ben ik indertijd niet toegekomen.Oorspronkelijk geplaatst door Oma Tankie Bekijk berichtIk zie nu pas dat u de schrijfster bent van het boek waar ik naar op zoek ben.
Opmerking
-
We zijn een paar weken verder en ik weet niet of oma Tankie nog kijkt naar Mestreech Online. Ik vond echter - zoekend naar iets anders - een tamelijk 'verborgen' gegeven in verband met het conventje in de Ridderstraat, dus toch maar even hier vermeld:
HCL, toegangsnummer 21.210B, inventarisnr. 2538: verbouwing door architect W. Sprenger (1938 ).Last edited by Ingrid M.H.Evers; 25 juli 2022, 15:10.
Opmerking
Opmerking