Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Bijgevoegde link naar een scan van de Limburger Koerier (pagina 9 < betreffende Servaasbrug)
Wat handig dat we dit tegenwoordig allemaal vanuit onze luie (bureau)stoel kunnen raadplegen! Is dit op de website van de Koninklijke Bibliotheek te vinden?
die kunnen toch allemaal linksom van Maastricht in 't kanaal.
Ik weet hier eigenlijk niets van, maar als ik in de Bosatlas kijk, zie ik dat je linksom van Maastricht via het Albertkanaal in Antwerpen terecht komt. Je kunt dan wel via de Zuid-Willemsvaart richting Den Bosch/Rotterdam, maar dat kanaal is in mijn atlas een heel dun lijntje, dus wellicht is de capaciteit te klein voor sommige binnenschepen. Bovendien zit er ter hoogte van Weert een vreemde winkelhaak in de Zuid-Willemsvaart, waardoor het waarschijnlijk iets om is t.o.v. de route door Maastricht en het Julianakanaal.
Wat handig dat we dit tegenwoordig allemaal vanuit onze luie (bureau)stoel kunnen raadplegen! Is dit op de website van de Koninklijke Bibliotheek te vinden?
Ik weet hier eigenlijk niets van, maar als ik in de Bosatlas kijk, zie ik dat je linksom van Maastricht etc etc
kijk dan google earth of welk andere satelliet kaart.
ze hebben het breder gemaakt
ze hebben aan weerszijde wegen (helaas eenbaans)
ze hebben vanaf Ternaaien alles zijdelings (links) om Maastricht heen geleid
wat zou slimmer zijn en die combineren met een A2plus?
maar er komt toch echt heel HEEL weinig scheepsverkeer onder de Servaasbrug door?
mvg
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
kijk dan google earth of welk andere satelliet kaart.
kwam natuurlijk weer een leuke website tegen met wat aardig fotografisch materiaal hetgeen ik jullie graag ook wil laten zien / misschien staan er zelfs nieuwe foto's voor de een of de ander op. http://my.opera.com/Tibaert/albums/show.dml?id=2231221
mvg
Ik kende de site al, Antonius. Ziet er mooi uit. Tibaert/Alphonse Scaf = Antonius?
Scaf = Antonius?
niet ik neen
en ach ik ontdekte en wilde delen
(misschien moest er eens een foto-link archief komen? opdat er niets dubbel geplaatst wordt / sorry)
ciao
Hallo,
ik zag afgelopen zaterdag dat de werkzaamheden recent geleden begonnen zijn en de hefbrug omhoog staat.
Het is nu wel een klimpartij vanjewelste om er overheen te geraken, ook voor mij.
Voor echt oude mensen niet aan te raden met hun kortademigheid en wankel ter been zijnd.
Die gewraakte witte zeilen, zoals in de impressie weergegeven als witte balken, moet zeker nog komen.
Hopelijk gaan die werkzaamheden voorspoedig en komt men de planning na.
Is iemand van jullie die "Zeitraffer Bilder" maakt, zeg maar van hetzelfde standpunt uit foto's / beelden over meerdere weken opdat men de werkzaamheden en voortgang ook documenteerd?
mvg
Antonius
Zou het zelf hebben willen documenteren maar daarvoor woon ik toch echt te ver en kom te onregelmatig naar Maastricht.
Vanaf de dat standpunt (zie bijlage) kun je netjes overzichtfoto's maken.
Maar met een ip-webcam vanaf de dakkapellen van het witte hoekpand aan de wycker brugstraat zou men heel mooi gedetailleerde tijdopnames kunnen maken
dat er straks niets meer zichtbaar is van de werkzaamheden, zal ook wel ten goede komen aan het voorkomen van mogelijke oponthoud op de brug van weetgierige, maar vooral om het vrijkomende afval op te vangen zonder dat mensen of natuur er last van heeft.
en ja, het zien van een werkende mens met beitel hamer of slijptol is leuker dan die witte zeilen.
vrolijk pasen
Is er wel eens geïnventariseerd waar in Maastricht overal stukken van het hekwerk van de Servaasbrug zijn gebruikt? Ik kom ze op de gekste plaatsen tegen.
ergerlijk maar waar: (brom-)fietsers die zich niets aantrekken van het verbod, en het vertikken om daar te lopen.
En waar zijn die geraniumplukkers (sorry, stadswachten) als je ze nodig hebt? Juist ja, nergens te bekennen.
Terwijl ze een paar straten verderop wel hun eigen auto parkeren op een plek waar dat alleen met een parkeerkaartje mag. Geen dienstauto dus, hun eigen auto.
Opmerking