Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Is er overigens nog belangstelling in meer foto's? Ik heb wat foto's van douanewerk waar mijn opa bij betrokken was gevonden in oude fotoboeken bij mijn oma.
Voor oude foto's is zeker belangstelling Blastaway.
Ze zijn altijd interessant en zeer zeker de moeite waard om te plaatsen/bekijken.
Is er overigens nog belangstelling in meer foto's? Ik heb wat foto's van douanewerk waar mijn opa bij betrokken was gevonden in oude fotoboeken bij mijn oma.
Ik ben zeer geinteresseerd in oude fotos van oud douaniers en oude fotos van grenskantoren rondom Maastricht.
Wie heeft er nog fotos en wil en kan deze inscannen?
Welkom op dit draadje, Mellie52 ! Als je zèlf ook over verhalen, foto’s e.d. beschikt, van grenskantoren en douaniers bij Maastricht, en die eventueel met ons zou willen delen, dan zijn wij daar zeer benieuwd naar!
Ik heb even een vraag voor jullie over het douanekantoor dat op de grens heeft gestaan tussen st Pieter en Klein-Ternaaien. Ik bedoel dan het gebouw uit de jaren 60. Is er iemand die hier nog andere foto's van heeft? Ik heb het idee dat deze zeer zeldzaam zijn.
Ik heb er nu twee foto's van gezien maar ben opzoek naar ander.
Misschien, maar dan moet ik diep gaan graven in de kelder, en daar heb ik nu geen tijd voor. Je zou het eens kunnen proberen bij het RHCL (Pieterstraat 7) ,misschien meer speciaal de GAM-collectie.
OK bedankt voor nu. Het zal welweer even duren voor dat ik in de gelegenheid ben een keertje naar Maastricht te komen. Wellicht dat ik daar een keertje ga kijken.
OK bedankt voor nu. Het zal welweer even duren voor dat ik in de gelegenheid ben een keertje naar Maastricht te komen. Wellicht dat ik daar een keertje ga kijken.
Welkom in dit draadje, Mulder, en hartelijk dank voor de zwart/wit foto van het grenskantoor St.Pieter, in posting #70 van dit draadje! Kende ik nog niet....
Al snuffelend zie ik, dat deze z/w foto ook in de Beeldbank van het RHCL zit.
(Wellicht ken je die Beeldbank van het RHCL al? Indien niet: ga naar de RHCL-site, klik links op "Onderzoek" en vervolgens op "Beeldbank (vernieuwd)". dan op "Zoeken in de HCL Beeldbank" klikken en op "douane" zoeken)
Zoeken op "pietersberg" levert 110 hits op.
Ik heb wel eens bij de RHCL-balie gevraagd om inzage van een foto, waarvan ik wist dat die bestond, en die ik kon omschrijven, maar die (nog) niet in de beeldbank zat. binnen een paar minuten had ik die foto in handen; prima geregeld daar en ik kan je aanbevelen toch 'n keer naar die balie te gaan!
PS hoe heb jij die foto's uit posting #70 zo mooi en zo groot op MO gekregen? via ImageShack?? maar dan moet je toch betalen?
Opmerking