Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeesterBekijk bericht
Mijn conclusie: het is zeer goed mogelijk dat achter het pleisterwerk nog de oude bakstenen zitten. Het is dus waarschijnlijk een en hetzelfde pand.
Elders beweert Aminees dat het stucwerk aangebracht op een pand bij Smeermaas een verschijnsel van eind 19, begin 20ste eeuw. Als dat inderdaad het geval is geeft het meer kracht aan bovenstaande hypothese.
Gedeeltelijke sluiting? Volgens het ANWB-schild aan de gevel is de opbouw gemaakt in 1900. Is dit waar?
Ik heb vandaag een drietal foto's gemaakt waarin je kunt zien dat er pleisterwerk op de oude stenen muur zit. Bij de regenpijp zie je dit namelijk. De foto is gemaakt met zicht naar de Nieuwenhofstraat.
Gedeeltelijke sluiting? Volgens het ANWB-schild aan de gevel is de opbouw gemaakt in 1900. Is dit waar?
Ik heb vandaag een drietal foto's gemaakt waarin je kunt zien dat er pleisterwerk op de oude stenen muur zit. Bij de regenpijp zie je dit namelijk. De foto is gemaakt met zicht naar de Nieuwenhofstraat.
Ik wil mij even buiten de discussie over de opbouw uit 1900 houden, maar wat absoluut onjuist is en toch vermeld staat op het ANWB-schild is dat de poortsleutel in het gietijzeren kluisje werd bewaard.
Kortheidshalve verwijs ik naar de discussie elders op dit forum over de gietijzeren kluisjes.
Opmerking