Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Servaasbrug

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Hallo Hollender! Welkom op MO!

    Even dit: het is Aw Brök! Misschien vergeten door de jaren heen?
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
      Hallo Hollender! Welkom op MO!

      Even dit: het is Aw Brök! Misschien vergeten door de jaren heen?
      Elletje ik heb geen flauw benul hoe het Maastrichts correct te spellen, doe het louter op het gehoor. Sommige uitdrukkingen in het Maastrichts vind ik zo typisch. Ik noem er willekeurig eens eentje en weer op het gehoor. Mam gef mich un snei broed ich krepeer vaan den hoonger. Hoe sommige Maastrichtse uitdrukkingen en woorden klinken is gewoonweg onovertroffen. Soms de meest unieke namen, vlupik, reistartel, schoteleplak, sjendeleren, kalbas, druug weurs - nou ja noem maar op...

      Opmerking


      • #63
        Haha. leuk! Ik ben van oorsprong ook een Hollender, maar door de loop der jaren Mestreechs geleerd! Geen probleem dus!
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #64
          Servaasbrug: offerblok / collectebus voor de armen 1917

          Oorspronkelijk geplaatst door Hollender Bekijk bericht
          In het tweedelig boek 'Het Burgerlijk Armbestuur te Maastricht' las ik, dat op de kop van de brug vroeger een grote collectebus heeft gestaan. Ik heb alle foto's nog eens bekeken maar op geen enkele foto is die collectebus te zien. Hoe zit dat precies?
          Ik denk dat je er overheen hebt gekeken, Hollender. Die 'bus' is afgebeeld op pagina 321 van dl. 2 van 'Het Burgerlijk Armbestuur' (Vierkant Maastricht, nr. 37).

          Opmerking


          • #65
            Ingrid, dank. Ik neem het grif van je aan. Aan ons werd die tweedelige uitgave uitgereikt na afloop van een congres in het MECC. Heb beide delen met veel belangstelling gelezen maar uiteindelijk aan familie in Maastricht gegeven in de veronderstelling dat die het ook wel interessant zou vinden.

            Opmerking


            • #66
              Eh voilá. Ik weet niet hoe ik dat raster kan wegwerken. Misschien kan iemand anders deze foto ook eens plaatsen? (Kan ik deze posting weer wissen).
              Bestanden bijvoegen

              Opmerking

              Bezig...
              X