Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Servaasbrug

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Bijgevoegde link naar een scan van de Limburger Koerier (pagina 9 < betreffende Servaasbrug)
    Wat handig dat we dit tegenwoordig allemaal vanuit onze luie (bureau)stoel kunnen raadplegen! Is dit op de website van de Koninklijke Bibliotheek te vinden?
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    die kunnen toch allemaal linksom van Maastricht in 't kanaal.
    Ik weet hier eigenlijk niets van, maar als ik in de Bosatlas kijk, zie ik dat je linksom van Maastricht via het Albertkanaal in Antwerpen terecht komt. Je kunt dan wel via de Zuid-Willemsvaart richting Den Bosch/Rotterdam, maar dat kanaal is in mijn atlas een heel dun lijntje, dus wellicht is de capaciteit te klein voor sommige binnenschepen. Bovendien zit er ter hoogte van Weert een vreemde winkelhaak in de Zuid-Willemsvaart, waardoor het waarschijnlijk iets om is t.o.v. de route door Maastricht en het Julianakanaal.

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
      Wat handig dat we dit tegenwoordig allemaal vanuit onze luie (bureau)stoel kunnen raadplegen! Is dit op de website van de Koninklijke Bibliotheek te vinden?
      Ik weet hier eigenlijk niets van, maar als ik in de Bosatlas kijk, zie ik dat je linksom van Maastricht etc etc
      kijk dan google earth of welk andere satelliet kaart.

      ze hebben het breder gemaakt
      ze hebben aan weerszijde wegen (helaas eenbaans)
      ze hebben vanaf Ternaaien alles zijdelings (links) om Maastricht heen geleid

      wat zou slimmer zijn en die combineren met een A2plus?

      maar er komt toch echt heel HEEL weinig scheepsverkeer onder de Servaasbrug door?
      mvg
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #33
        historische kranten online

        Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
        Wat handig dat we dit tegenwoordig allemaal vanuit onze luie (bureau)stoel kunnen raadplegen! Is dit op de website van de Koninklijke Bibliotheek te vinden?
        Jawel, als de site niet overbelast is!

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
          kijk dan google earth of welk andere satelliet kaart.

          kwam natuurlijk weer een leuke website tegen met wat aardig fotografisch materiaal hetgeen ik jullie graag ook wil laten zien / misschien staan er zelfs nieuwe foto's voor de een of de ander op.
          http://my.opera.com/Tibaert/albums/show.dml?id=2231221

          mvg
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #35
            Ik kende de site al, Antonius. Ziet er goed uit. Tibaert/Alphonse Scaf = Antonius?

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
              Ik kende de site al, Antonius. Ziet er mooi uit. Tibaert/Alphonse Scaf = Antonius?
              Scaf = Antonius?
              niet ik neen
              en ach ik ontdekte en wilde delen
              (misschien moest er eens een foto-link archief komen? opdat er niets dubbel geplaatst wordt / sorry)
              ciao
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #37
                werkzaamheden begonnen

                Hallo,
                ik zag afgelopen zaterdag dat de werkzaamheden recent geleden begonnen zijn en de hefbrug omhoog staat.
                Het is nu wel een klimpartij vanjewelste om er overheen te geraken, ook voor mij.
                Voor echt oude mensen niet aan te raden met hun kortademigheid en wankel ter been zijnd.

                Die gewraakte witte zeilen, zoals in de impressie weergegeven als witte balken, moet zeker nog komen.

                Hopelijk gaan die werkzaamheden voorspoedig en komt men de planning na.
                Is iemand van jullie die "Zeitraffer Bilder" maakt, zeg maar van hetzelfde standpunt uit foto's / beelden over meerdere weken opdat men de werkzaamheden en voortgang ook documenteerd?

                mvg
                Antonius
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #38
                  Ah, op mijn wenken bediend...
                  Dank je olijfje.

                  Zou het zelf hebben willen documenteren maar daarvoor woon ik toch echt te ver en kom te onregelmatig naar Maastricht.

                  Vanaf de dat standpunt (zie bijlage) kun je netjes overzichtfoto's maken.
                  Maar met een ip-webcam vanaf de dakkapellen van het witte hoekpand aan de wycker brugstraat zou men heel mooi gedetailleerde tijdopnames kunnen maken

                  zoals dat ook bijvoorbeeld voor een spannende gebouwaanpassing hier gebeurt
                  http://www.guntenaar.org/index.php?/welcome/webcam

                  Begrijp me niet verkeerd, niet dat ik dat nu van jou olijfje impliciet verwacht.

                  mvg
                  Bestanden bijvoegen
                  ik ben verguisd

                  Opmerking


                  • #39
                    Foto's gemaakt op 11 april 2011.

                    Foto's gemaakt op 11 april 2011.
                    Bestanden bijvoegen

                    Opmerking


                    • #40
                      Ik vrees dat er staks niets meer te zien is met deze tent.

                      Zelfs lopend op de brug kijkt men tegen een schutting van 2,5 meter aan. :(
                      Ik kwam en zag en ben nu weer weg

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Caesar Bekijk bericht
                        Ik vrees dat er staks niets meer te zien is met deze tent.

                        Zelfs lopend op de brug kijkt men tegen een schutting van 2,5 meter aan. :(
                        Allemaal de schuld van Burgemeester hier; die wilde toch een overdekte brug

                        Opmerking


                        • #42
                          Olijfje,
                          fijn bedankt...

                          dat er straks niets meer zichtbaar is van de werkzaamheden, zal ook wel ten goede komen aan het voorkomen van mogelijke oponthoud op de brug van weetgierige, maar vooral om het vrijkomende afval op te vangen zonder dat mensen of natuur er last van heeft.

                          en ja, het zien van een werkende mens met beitel hamer of slijptol is leuker dan die witte zeilen.

                          vrolijk pasen
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • #43
                            Zijdraadje

                            Is er wel eens geïnventariseerd waar in Maastricht overal stukken van het hekwerk van de Servaasbrug zijn gebruikt? Ik kom ze op de gekste plaatsen tegen.

                            Opmerking


                            • #44
                              Ik meen in de Calvariestraat.

                              Opmerking


                              • #45
                                ergerlijk maar waar: (brom-)fietsers die zich niets aantrekken van het verbod, en het vertikken om daar te lopen.


                                En waar zijn die geraniumplukkers (sorry, stadswachten) als je ze nodig hebt? Juist ja, nergens te bekennen.

                                Terwijl ze een paar straten verderop wel hun eigen auto parkeren op een plek waar dat alleen met een parkeerkaartje mag. Geen dienstauto dus, hun eigen auto.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X