Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kommiezen en Grenskantoren

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Grenskantoor Sint Pieter

    Op deze foto, gemaakt in de 50-er jaren, vóór het grenskantoor Sint Pieter, (is er niet meer) staan rechts grenskommies Roodnat en links zijn Belgische collega. (wie herkent hem?).

    NB: deze foto is een klein gedeelte van een grotere opname (ruim 600k die ik hier graag in z'n geheel zou plaatsen.
    Want ik zie dat andere MO-ers ook lellen van foto's kunnen plaatsen.....
    Hoe doen ze dat?
    Bestanden bijvoegen

    Opmerking


    • #32
      Beste Denie, voor het plaatsen van foto's kijk eens hier.
      Veel succes gewenst !
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
        Graag gedaan maar grootste dan zou toch naar MO moeten
        gaan want zonder MO was dit denkelijk niet mogelijk geweest
        Mo ook heel erg bedankt. Ik ben heel blij met alle foto's.

        Opmerking


        • #34
          Grenskantoor Sint Pieter

          Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
          Beste Denie, voor het plaatsen van foto's kijk eens hier.
          Veel succes gewenst !
          beste Wigo,

          dankjewel voor je meeleven bij mijn probleem, en je hulpvaardigheid!

          het recept van Ingrid is helder; ik heb het uitgeprint.
          je ziet ook bij MO dat velen er gebruik van maken: die "bijgevoegde miniaturen".

          Ingrid zegt het al: je fotobestand mag niet te groot zijn; als het bestand "te zwaar" is, dan moet je het "bestand in je computer kopiëren in een lagere resolutie".
          maar die kunst beheers ik helaas niet...........

          ik heb een foto met een afbeelding van het (verdwenen) grenskantoor Sint Pieter, en wil die graag op MO zetten.
          maar dit bestand is veel te "zwaar".

          ik heb de indruk dat het plaatsen van een groot bestand op MO tóch mogelijk moet zijn.

          kijk eens in jouw (onvolprezen) draadje over de Berenkuil (ik heb de beren in 1945 nog gezien!) naar de bijdrage van rikth, op 11.2.11, om 17:27.
          rikth voegt er een foto bij (niet als miniatuur) van maar liefst 387 kilobyten!

          hoe zou rikth die "te zware" foto hebben bijgevoegd??

          Opmerking


          • #35
            Beste Denie, geen dank heel graag gedaan.

            Brother Breur plaatst zelfs afbeeldingen van 665 kB, zie hier # 10

            Kijk voor het plaatsen ook eens hier

            Mocht e.e.a. dan nog niet duidelijk zijn, dan horen wij het graag.
            Mestreechter Geis mage beleve
            en dat door te kinne geve.
            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

            Opmerking


            • #36
              Plaatsen foto's op maat.

              Een van de methodes:

              Via Imageschack
              Stap 1
              Surf naar http://www.imageshack.us/

              Stap 2
              Klik eenmaal op bladeren en selecteer de gekozen foto.

              Stap 3
              Vink eventueel het 'resize image?' aan en zoek 640x480. Dit kun je doen bij erg grote foto's die het forum uitrekken of vertragen. Bij kleine foto's hoef je deze niet aan te vinken.

              Stap 4
              Klik op 'host it!' om de foto te versturen

              Stap 5
              Kopieer de tekst uit het eerste formuliertje en plak deze in een bericht op dit forum! Als je vervolgens het bericht plaatst zul je de foto op forum zien!

              Opmerking


              • #37
                Grenskantoor Sint Pieter

                beste Breur en Wigo, bedankt voor de steun!
                Ga nu proberen of het allemaal werkt!

                http://imageshack.us/photo/my-images...ntpieterw.jpg/

                Opmerking


                • #38
                  Beste Denie: als je nu eerst klikt op het icoontje met berg en zon (geel figuur invoegen) en je plakt in het popupvenstertje de hele link http://imageshack.us/photo/my-images...ntpieterw.jpg/ zie je de afbeelding direct. Let er wel op dat er niet twee keer http staat.

                  Opmerking


                  • #39
                    Zo dus:

                    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=nrZVZxRRJZc[/ame]

                    Opmerking


                    • #40
                      Grenskantoor Smeermaas

                      Volgens betrouwbare bron is het gebouw links op de foto het Grenskantoor Smeermaas.
                      Gekiekt zijn twee grenskommiezen en drie dames. Links staat grenskommies Roodnat. De namen van de rechter grenskommies en de dames zijn onbekend.

                      De douaniers dragen hier uniformen. Deze de leger-achtige kleding is in Limburg bij de douane voor 't eerst gezien in 1947.
                      Vóór die tijd droeg onze douane geen uniform.

                      Links van de personen "aan de paal" is nog nèt het kenteken van een auto zichtbaar: P 13941. Een auto uit Nederlands Limburg dus!
                      De kentekens naar provincie zijn in 1951 vervangen door een andere systematiek.
                      M.a.w.: de foto is gemaakt tussen 1947 en 1951.

                      Misschien weten Lilly en/of Thieu wie de dames, en de rechter douanier, zijn?


                      Opmerking


                      • #41
                        Beste Denie,

                        Jammer genoeg ken ik alleen Roodnat de ander ken ik alleen van gezicht maar niet bij naam. De dames ken ik helemaal niet.
                        Ik woonde zelf en mijn zus Lilly aan de Boscherweg nr 2 waar ook een grensovegang was.
                        Deze foto is genomen aan de grensovergang Caberg.

                        Groetjes

                        Thieu

                        Opmerking


                        • #42
                          Grenskantoor Smeermaas

                          hoi Thieu,

                          bedankt voor je reactie!

                          leuk, dat je grenskommies Roodnat herkent en jammer dat de naam van die andere douanier (nog) niet bij je opborrelde.
                          tja, en die 3 dames zullen wel incidentele bezoeksters zijn geweest.(?)

                          OK, ik begrijp dat de foto de grensovergang Caberg laat zien.
                          was die grensovergang dan aan de Brusselscheweg?

                          had je dan eigenlijk 3 grensovergangen bij Smeermaas?
                          één aan het water, één aan de Bosscherweg (voor verkeer over de weg) en één bij Caberg?
                          en heette het grenskantoor bij Caberg dan ook Grenskantoor Smeermaas?

                          Opmerking


                          • #43
                            Hallo,

                            Ik lees net dit topic door en ben enorm verrast. Mijn opa was douanier Assink en zelf heet ik ook zo met de achternaam en woon ook in het voormalig grenskantoortje op het Kleine Dijkje aan de Zuid-Willemsvaart. Mijn opa heeft hier nog gewerkt en zie ook en aantal foto's van huizen waar ze in gewoond hebben.
                            Het huis waar ik nu in woon is lang door mijn opa en oma bewoond geweest en sinds 2001 woon ik hier en heb het verbouwd. Ik weet niet of iemand nog meer foto's heeft van het pand van vroeger, die zou ik graag ontvangen.

                            Hier 2 foto's zoals het nu is:


                            Opmerking


                            • #44
                              Grenskantoortje Kleine Dijkje Smeermaas

                              hallo blastaway,

                              hartelijk welkom bij MO, en zéér bedankt voor je indrukwekkende foto's!

                              leuk dat je opa Assink in Smeermaas werkte als grenskommies, Lilly noemde zijn naam ook al, eerder in dit draadje.

                              weet jij in welke jaren jouw opa werkzaam was als douanier in Smeermaas?

                              denie

                              Opmerking


                              • #45
                                Is de rechter douanier niet arkebout?

                                Van 1947 tot 1983 heeft mijn opa gewerkt. Hij was ziek helaas en overleden. Hij deed de laatste jaren btw controle.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X