Fijn als je naam genoemd wordt en merkt dat je iets kunt bijdragen. Streelt ook een beetje het ego.
Waarom ik erin kom, in deze discussie? Het Cabergkanaal! De Belgen willen al heel lang een verbinding Antwerpen met het Rijnland. Zie het traktaat voor een verbinding Albertkanaal en Julianakanaal. De aanleg van dat kanaal zou een zegen voor de stad zijn, geen schepen met hoge tonnage meer door de "binnenstad". In principe kunnen de "hefgedeelten" van de twee oude bruggen verwijderd worden.
Enfin, hier zit nog veel meer aan vast, aan deze geschiedenis.
Die "bocht" bestaat dus op papier al heel lang. Komende week zal ik eens een kaartje op mijn blog zetten. Ondertussen zijn er krachten gaande om die reservering voor een Cabergkanaal van tafel te krijgen. In mijn ogen wordt nadrukkelijk en eenzijdig naar die oplossing gestreefd. Overigens een oplossing ten nadele van Antwerpen en ten faveure van R'dam. Zie: http://www.benelux.be/nl/sg/actualiteit.asp?ID=181
Vraagje, een beetje provocerend, wie wilde alweer burgemeester van Rotterdam worden?
Waarom ik erin kom, in deze discussie? Het Cabergkanaal! De Belgen willen al heel lang een verbinding Antwerpen met het Rijnland. Zie het traktaat voor een verbinding Albertkanaal en Julianakanaal. De aanleg van dat kanaal zou een zegen voor de stad zijn, geen schepen met hoge tonnage meer door de "binnenstad". In principe kunnen de "hefgedeelten" van de twee oude bruggen verwijderd worden.
Enfin, hier zit nog veel meer aan vast, aan deze geschiedenis.
Die "bocht" bestaat dus op papier al heel lang. Komende week zal ik eens een kaartje op mijn blog zetten. Ondertussen zijn er krachten gaande om die reservering voor een Cabergkanaal van tafel te krijgen. In mijn ogen wordt nadrukkelijk en eenzijdig naar die oplossing gestreefd. Overigens een oplossing ten nadele van Antwerpen en ten faveure van R'dam. Zie: http://www.benelux.be/nl/sg/actualiteit.asp?ID=181
Vraagje, een beetje provocerend, wie wilde alweer burgemeester van Rotterdam worden?
Opmerking