Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

DIGITAAL Maastricht kent u dat?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Inderdaad is alles wederom afhankelijk van ouderdom der apparaten... en niet van de mensen.
    HDMI-DVI omvormer / stecker en ook de DVI kun je op de HUMAX gebruiken.
    (voor minder dan 7 euro heb je een kabeltje) >>> zie afbeelding

    Nog leuker wordt het als je een linux embedded Receiver neemt, zoals de VU+ Ultimo.
    Ik heb deze receiver in mijn netwerk thuis aangesloten en kan per wifi op elke plek in huis de Zenders op m'n Ipad / Laptop / PC of android telefoon bekijken.
    Bovendien kan ik ook reeds opgenomen films in een andere kamer op de LED TV bekijken. (per DNLA of uPnP)
    Om Ziggo kaartje erin werkende te krijgen is een ochtend lezen op de desbetreffende fora voor linux embedded Receivers.

    mvg
    Inderdaad!

    Nog leuker wordt het als je een NAS aansluit en je via newsgroups je content binnenhaalt en via de NAS en smart TV's online TV zenders bekijkt op inderdaad tablet, mobiel etc.. Wie heeft dan nog een Ziggo of recorder nodig

    Voor de FTA kanalen in Full HD (dus geen geknepen HD of opgewaarde SD+) gebruik ik overigens satelliet op Astra 19.2/23.5/28.2 en diverse Hotbirds, middels diverse LNB's op een rack. Veel meer kanalen dan een UPC of Ziggo ooit kan aanbieden (beperkte bandbreedte kabel/glasvezel)....

    Maar we dwalen -ondanks interessante discussie- een beetje af voor Tons vraagstuk, al denk ik dat dat inmiddels wel beantwoord is

    Opmerking


    • #47
      uh neen we dwalen niet af,
      Ton's vraag was er tussen door gelanceerd, het topic zelf gaat echter wel degelijk over de digitale apparatuur en opties om TV kijken en andere media.

      Bijvoorbeeld:
      Mijn NAS, Network access Storage is de QNAP model TS-239II Pro.
      Een fantastisch apparaat waar alle foto's muziek en film bestanden op staan en die dus dwars door het hele huis aangeroepen kunnen worden met Ipad / Laptop / PC / TV / Receiver of android telefoon.
      Geen heen en weer copieren, gewoon streamen!

      Maar ik wilde eerst de mensen met de basis kennis inzake al die begrippen helpen.
      Alsook ervan doen beseffen dat er meer opties zijn dan die suffe Ziggo Kabel aansluiting.
      En vooral helpen, wat goedkoop EN makkelijk te bedienen is.

      off topic
      Vanavond (deze Zomer) is weer geen sikkepit, dat de moeite waard is om te bekijken, op het standaard pakket bij Ziggo.
      Gelukkig kan ik 2 Terrabyte aan diverse films van die NAS afspelen.

      mvg
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
        uh neen we dwalen niet af,
        Ton's vraag was er tussen door gelanceerd, het topic zelf gaat echter wel degelijk over de digitale apparatuur en opties om TV kijken en andere media.

        mvg
        Dat is waar. En die losse flodder doch valide vraag is beantwoord, dat bedoelde ik

        Mijn NAS is een Synology DS213+ met 2x 4TB opslag in een Raid setting, dus dubbele inc. backup. Los daarvan 2x 4TB USB opslag barstensvol media (muziek, film etc).

        Dus inderdaad vervelen zullen we ons niet als er geen moer op TV is via de simpele kabel.

        En los daarvan - als je geen zin hebt in film, FTA kanalen genoeg via de sat . En bovenal via sat 24,5, kunnen genieten van Rieu in Full HD op het Vrijthof (was aanvoersignaal vanuit Vrijthof naar de sat naar de overige lokaties wereldwijd en die men vertoonde in de cinema's).

        Er hangt iets moois in de lucht.
        Last edited by ; 16 juli 2013, 13:48.

        Opmerking


        • #49
          geere gedoan
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #50
            Oorspronkelijk geplaatst door Kim82 Bekijk bericht
            En los daarvan - als je geen zin hebt in film, FTA kanalen genoeg via de sat . En bovenal via sat 24,5, kunnen genieten van Rieu in Full HD op het Vrijthof (was aanvoersignaal vanuit Vrijthof naar de sat naar de overige lokaties wereldwijd en die men vertoonde in de cinema's).

            Er hangt iets moois in de lucht.
            helaas heb ik hier in Maastricht geen schotel, wel in Amsterdam.

            Kim82,
            24,5 Oost?
            (http://nl.kingofsat.net/)
            is dat een speciale feed ik ken enkel 23,5 en 25,5 Oost op de clarkbelt
            mvg
            ik ben verguisd

            Opmerking


            • #51
              satelliet voorkeur

              Het mocht wellicht al gebleken zijn, dat ik persoonlijk een voorkeur heb voor de ontvangst van digitale TV + radio via satelliet.

              (ik benoemde dat in mijn eerste Bericht met de technische term dvb-s dvbs2 = digital video broadcast in SD en of HD kwaliteit)

              Waarom die voorkeur, kan men zich afvragen?
              Wel dat mag men zich afvragen en indien ik het tracht uit te leggen zeggen veel mensen direkt; zo veel zenders kun je toch allemaal niet kijken en of luisteren?
              Neen, dat klopt maar ik heb nu de vrije keus wat ik wil zien.
              Een persoonlijke voorkeur door omstandigheden.

              Toen ik jong was hadden we 3 zenders via twee spriet antennes, waarvan ook een antenne vaker een beeld met sneeuw opleverde.
              We kwamen nadien met een draaibare antenne op 6 zenders zonder sneeuw in het beeld.
              (dat noemde men toen mediageil en volgde de programma's vanaf 19:00 als het testbeeld overschakelde naar het avondjournaal)

              Volgens mijn herinnering kwam snel daarna de CAI Maastricht, 449 Gulden eenmalige aansluitkosten en elke maand 3,25 gulden abonnement kosten. (tendens stijgend)

              We ontvingen dus maar liefst 30 Kanalen via de CAI, maar moesten een nieuwe TV aanschaffen om al die dertig Zenders middels voorkeur keuzeknoppen te kunnen oproepen.
              Zo waar het werd een kleuren-TV.

              Alle sprietantennes gingen van het dak in nagenoeg heel Maastricht gedurende de volgende 2,5 jaar.

              Geweldig, KabelTV
              In mijn jeugdjaren keek ik RTBF en TheBox alsook de Duitse, Nederlandse en Belgische zenders. Heel veel later zelfs de BBC.

              Plotsklaps kwam er een "kabelraad"
              Die zich ging moeien met wat op Kabel diende te worden uitgezonden conform de democratische principes en bevolkingssamenstelling. pffff

              Ja hoor, TheBox een muziekzender moest plaats maken voor Rai (italië) en nadien voor diverse andere allochtone zenders.
              De Omroepzuilen moesten sowieso reorganiseren en de Commerciele zenders werden vet gesubsidieerd door de Overheid in Nederland.
              Reclame tussendoor tijdens een Film of Serie was een feit geworden.

              De Kabelraad in Amsterdam was net al zo erg als die in Maastricht.
              Dikke bef en twee a drie kinnen en / of zwembandjes, gedelegeerd door de Politieke partijen.
              Verdeel en heers en verdeel de kijkers in consumenten en politiek georienteerde.

              Het toppunt was dat de Nederlandse Overheid de Ether Frequenties ging verkopen, veel kwam in handen van de Kabel Maatschappijen en de Commisariaten vulde zich met afgezwaaide politici. (de VVD bonzen voorop)

              Schaamteloos ging men verder met het wisselen van zenders zonder ons daar in te kennen. Zonder ons naar onze mening te vragen.
              Informatieve zenders uit de buurlanden kon ik niet meer ontvangen.

              Mijn eerste satelliet schotel bracht nagenoeg al die zenders weer terug in beeld.
              Ik kon/kan zelf weer kiezen.
              ik mag ook zelf beslissen wat ik kijk. Wat een weelde.

              Geen betutteling door derden.
              Geen afhankelijkheid van Reclame zenders met de Film als onderbreking.
              Principieel gratis en een ieders voorrecht om zijn informatie bronnen zelf te kunnen kiezen.

              ruim 5000 zenders Radio en TV op 4 satelliet posities

              Wat wil je meer als je jarenlang door Politiek, Kabelraden en Commercielen verpopzakt bent geworden.
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #52
                Als ik uit het raam kijk, zie ik ook mooie beelden. Als wandelend zeker. Helaas loopt bijna iedereen digitaal kijkend te wandelen. Ze kijken op een beeldschermpje en stoppen dingen in hun oren. Wellicht: waar ben ik? Dus de vraag "Digitaal Maastricht kent U dat?" kan ik bevestigend beantwoorden. Niet dat ik iets heb tegen techniek, maar af en toe zie ik toch liever de werkelijkheid.

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                  helaas heb ik hier in Maastricht geen schotel, wel in Amsterdam.

                  Kim82,
                  24,5 Oost?
                  (http://nl.kingofsat.net/)
                  is dat een speciale feed ik ken enkel 23,5 en 25,5 Oost op de clarkbelt
                  mvg
                  West.

                  24.5°W 11476,H,13309 QPSK Andre Rieu Live From Maastricht (Arqiva) 4:2:0
                  Dvb-s2 qpsk 7/8

                  Maar was maar on air tot 23.15 tijdens concert 13/07, nu weer weg hoor.
                  Last edited by ; 16 juli 2013, 19:21.

                  Opmerking


                  • #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                    Het mocht wellicht al gebleken zijn, dat ik persoonlijk een voorkeur heb voor de ontvangst van digitale TV + radio via satelliet.

                    (ik benoemde dat in mijn eerste Bericht met de technische term dvb-s dvbs2 = digital video broadcast in SD en of HD kwaliteit)

                    Waarom die voorkeur, kan men zich afvragen?
                    Wel dat mag men zich afvragen en indien ik het tracht uit te leggen zeggen veel mensen direkt; zo veel zenders kun je toch allemaal niet kijken en of luisteren?
                    Neen, dat klopt maar ik heb nu de vrije keus wat ik wil zien.
                    Een persoonlijke voorkeur door omstandigheden.

                    Toen ik jong was hadden we 3 zenders via twee spriet antennes, waarvan ook een antenne vaker een beeld met sneeuw opleverde.
                    We kwamen nadien met een draaibare antenne op 6 zenders zonder sneeuw in het beeld.
                    (dat noemde men toen mediageil en volgde de programma's vanaf 19:00 als het testbeeld overschakelde naar het avondjournaal)

                    Volgens mijn herinnering kwam snel daarna de CAI Maastricht, 449 Gulden eenmalige aansluitkosten en elke maand 3,25 gulden abonnement kosten. (tendens stijgend)

                    We ontvingen dus maar liefst 30 Kanalen via de CAI, maar moesten een nieuwe TV aanschaffen om al die dertig Zenders middels voorkeur keuzeknoppen te kunnen oproepen.
                    Zo waar het werd een kleuren-TV.

                    Alle sprietantennes gingen van het dak in nagenoeg heel Maastricht gedurende de volgende 2,5 jaar.

                    Geweldig, KabelTV
                    In mijn jeugdjaren keek ik RTBF en TheBox alsook de Duitse, Nederlandse en Belgische zenders. Heel veel later zelfs de BBC.

                    Plotsklaps kwam er een "kabelraad"
                    Die zich ging moeien met wat op Kabel diende te worden uitgezonden conform de democratische principes en bevolkingssamenstelling. pffff

                    Ja hoor, TheBox een muziekzender moest plaats maken voor Rai (italië) en nadien voor diverse andere allochtone zenders.
                    De Omroepzuilen moesten sowieso reorganiseren en de Commerciele zenders werden vet gesubsidieerd door de Overheid in Nederland.
                    Reclame tussendoor tijdens een Film of Serie was een feit geworden.

                    De Kabelraad in Amsterdam was net al zo erg als die in Maastricht.
                    Dikke bef en twee a drie kinnen en / of zwembandjes, gedelegeerd door de Politieke partijen.
                    Verdeel en heers en verdeel de kijkers in consumenten en politiek georienteerde.

                    Het toppunt was dat de Nederlandse Overheid de Ether Frequenties ging verkopen, veel kwam in handen van de Kabel Maatschappijen en de Commisariaten vulde zich met afgezwaaide politici. (de VVD bonzen voorop)

                    Schaamteloos ging men verder met het wisselen van zenders zonder ons daar in te kennen. Zonder ons naar onze mening te vragen.
                    Informatieve zenders uit de buurlanden kon ik niet meer ontvangen.

                    Mijn eerste satelliet schotel bracht nagenoeg al die zenders weer terug in beeld.
                    Ik kon/kan zelf weer kiezen.
                    ik mag ook zelf beslissen wat ik kijk. Wat een weelde.

                    Geen betutteling door derden.
                    Geen afhankelijkheid van Reclame zenders met de Film als onderbreking.
                    Principieel gratis en een ieders voorrecht om zijn informatie bronnen zelf te kunnen kiezen.

                    ruim 5000 zenders Radio en TV op 4 satelliet posities

                    Wat wil je meer als je jarenlang door Politiek, Kabelraden en Commercielen verpopzakt bent geworden.


                    Antwoord laatste zin =

                    Satelliet dus!

                    Opmerking


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                      Als ik uit het raam kijk, zie ik ook mooie beelden. Als wandelend zeker. Helaas loopt bijna iedereen digitaal kijkend te wandelen. Ze kijken op een beeldschermpje en stoppen dingen in hun oren. Wellicht: waar ben ik? Dus de vraag "Digitaal Maastricht kent U dat?" kan ik bevestigend beantwoorden. Niet dat ik iets heb tegen techniek, maar af en toe zie ik toch liever de werkelijkheid.
                      Al twee weken loop ik elke dag zonder app's 2 a 3 uur door Maastricht
                      In een enkel geval moet ik de straatnaam even lezen ; ah de Susserweg net buiten Maastricht.
                      Voor een wandeling met beelden heb ik nog opslagruimte genoeg in het hoofd.

                      Het is aan te bevelen rond 7:30 tot 10:30 wegens de UV stralen.
                      Mń constante begeleiding zijn de kreisende zwaluwen.

                      Toch zie ik ook op de raarste plekken schotelantennes hangen,
                      mvg.
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • #56
                        Korte uitsnede uit mij eerste bericht inzake dit Topic
                        Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht

                        > hoe
                        1- ( per systeem dvb -c ) dvb= digital video braodcast - cable {kabel tv - digitaal}
                        2- ( per systeem dvb -s2 ) dvb= digital video braodcast - satellite {sat tv - digitaal}
                        3- ( per systeem dvb -t ) dvb= digital video braodcast - terrestrisch {antenne tv - digitaal}

                        dus kort als afkorting > dvb-C of dvb-S2 of dvb-T

                        danwel IPTV dus per netwerk via je provider
                        KPN gaat digitenne stoppen in februari 2017, zo zijn alle geruchten daarover even heel kort samen te vatten.

                        Dvb-T als systeem, blijkt te weinig afname en dus inkomsten te genereren voor KPN.
                        Alsmede dat men moet opwaarderen naar dvb-T2 hetgeen hoge investeringskosten met zich brengt.

                        De dekkingsgraad van de huidige antennes is niet optimaal, vooral in heuvelachtig Limburg.

                        KPN als Bedrijf wil als alternatief het IPTV gaan uitbreiden en makkelijker maken.
                        Dat is al cor-business voor KPN en met de uitbreidingen van Glasvezel Centrales die het internet (en dus TV) versprijden een logischere stap voor KPN ***noot

                        Je hebt bij de heden bekende concepten geen extra netwerkkabels nodig in huis om je interactieve IPTV receiver (ontvangerbox) aan te sluiten.
                        Men gaat gebruik maken van het langdurig geteste DLAN, hetgeen internet via de stroomleiding betekend als ik het kort mag typeren.

                        kijk voor een samenvatting hier : www.youtube.com/watch?v=lw5lgl_TQho

                        Ook nu al kun je DLAN in huis gebruiken als je geen extra kabels kunt trekken en of aanleggen (voor monumenten wellicht een uitkomst)

                        Maar het is ook enigzins raar dat KPN dit doet daar rondom Nederland en Belgie de dvb-T en T2 infrastructuur wel wordt uitgebreid. (kijk maar naar Duitsland, Frankrijk en Denemarken)
                        Misschien een Milieu overweging inzake de benodigde energie en kosten voor al die antennes en apparatuur.

                        ***noot:
                        overigens IPTV is er nu ook al en staat elke woning te beschikking met koper / telefoon aansluiting, beter nog met glasvezel aansluiting.
                        van KPN en haar dochter XS4ALL.

                        XS4ALL met 15,50 euro/maand en 29 TVzenders in het basis pakket
                        (zie de website van xs4all televisie zenderoverzicht, ook voor extra pakketten en prijzen)

                        Zo ook KPN die echter minder zenders in het basispakket aanbied voor je abonnementkosten.

                        Een en ander met elkaar vergelijken is uiterst zinvol.

                        KPN gaat digitenne stoppen in februari 2017, zo zijn alle geruchten daarover even heel kort samen te vatten.
                        Wat betekend dat voor u met digitenne van KPN?
                        Nu nog niets, maar ook wel dat er zeker geen uitbreidingen en verbeteringen meer zullen worden aangeboden.
                        KPN staat bekend voor goede service maar men zal in dit geval het TV systeem palliatief begeleiden tot 2017. (mede gezien de kosten en investeringen van KPN)

                        Alsook men zal u lang voor het einde van Digitenne trachten over te halen naar IPTV.
                        Een nadeel op dit moment van IPTV is dat u een separate receiver (ontvangerbox) moet aansluiten op het TV toestel. Wellicht dat TV fabrikanten tzt all-in-one TV-toestellen gaan aanbieden.

                        Als toefje room op de koffie, thuis kan ik MO met een snelle internet provider ook op de TV lezen en bijdragen plaatsen. (met een draadloze muis en toetsenbord)
                        Hetgeen enkel aantoont dat Internet protocol television en internet diensten al gebruikt worden door enkelen.

                        met groet
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • #57
                          Huwelijksaanzoek

                          Dochter: “Papa, ik ben verliefd op een jongen die ik heb leren kennen op een Dating Site. We werden vrienden op FACEBOOK, we hebben al veel gekletst via WHAT’S APP, hij heeft me een aanzoek gedaan via SKYPE en we hebben erover gebeld via VIBER. Geef jij ons je zegen over ons huwelijk ?”



                          Vader: “Wauw fantastisch! Ik zou zeggen: Geef je ja-woord via TWITTER, beleef je huwelijksnacht via de WEBCAM, bestel je kinderen met IDEAL en als je genoeg hebt van je man, verkoop hem dan op MARKTPLAATS, KAPAZA of E-BAY.
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #58
                            Het is natuurlijk zo dat de digitale revolutie al lang plaats gevonden heeft en enkele weldenkende mensen dat nog niet echt nodig hadden / hebben.

                            Mede omdat onze mediawereld via de digitale revolutie doorspekt is met reclame en commercie. Als je daar afhankelijk van wordt geef je meer geld uit En als je dat allemaal wilt hebben, zul je in veel gevallen een kleine cursus communicatie technologie moeten volgen. Alsook de nieuwe taal en begrippen moeten aanleren.

                            Op de sms abonnementen was tijd geld. Spreek je kon maar een beperkte hoeveelheid tekst en berichten versturen. Dat leidt tot een afkortingen jungle en interpretatie verschillen terwijl men sms't
                            WtF Ucn Rt ths.

                            whatsapp is misschien een uitkomst omdat het NOG gratis is bij de meeste internet en telefonie providers.
                            is er hoop dat onze kids (kinderen) wel degelijk een economisch besef hebben?

                            met vriendelijke groet MVG
                            Antonius
                            ik ben verguisd

                            Opmerking

                            Bezig...
                            X