Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

DIGITAAL Maastricht kent u dat?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    de telefoon instellen waar men het over had in de berichten die inmiddels verwijderd of verplaatst zijn had niks met de digitale televisie te maken.
    daarom reageerde ik erop

    ik wilde niet onbeleefd overkomen @ton

    als je specifieke vragen over een ander digitaal medium (dus je telefoon hebt) kun je die vraag zeker kwijt in een nieuw bericht.
    mvg
    Last edited by Antonius; 16 juli 2013, 12:55.
    ik ben verguisd

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      Een vraagje ik heb een( al in ) 43,95 euro pakket van ziggo.
      Plus de harddisk recorder,
      maar ik wil op de slaapkamer een tweede tv plaatsen en de harddisk recorder daar op aansluiten.
      Kan ik dan een goedkoop toestel aanschaffen ?
      Waar moet ik op letten bij aankoop.

      Daarmee bedoel ik Digitaal/hd enz enz
      Zolang je aansluitingen op dat nieuwe tv toestel het toestaan, dus het hebben van een HDMI aansluiting (lees: digitaal, nodig voor HD/3D) of scart (is analoog) is voldoende voor Ziggo.

      Dus ja een goedkoop toestel kan en ook digitaal mits het voldoet als je bovenstaand leest.
      Last edited by ; 16 juli 2013, 12:55.

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        Een vraagje ik heb een( al in ) 43,95 euro pakket van ziggo.
        Plus de harddisk recorder,
        maar ik wil op de slaapkamer een tweede tv plaatsen en de harddisk recorder daar op aansluiten.
        Kan ik dan een goedkoop toestel aanschaffen ?
        Waar moet ik op letten bij aankoop.

        Daarmee bedoel ik Digitaal/hd enz enz
        harddisk recorder? of de ziggo HDrecorder?

        -voor ziggo heb je een Digitale dvb-c Receiver, waarin je ook de ziggo smartcard steekt (zonder kaart kun je ziggo digitaal niet ontsleutelen en blijft je beeld zwart)
        --je hebt Humax Receivers geschikt voor ziggo HD5050C
        --je hebt interactieve Receivers geschikt voor ziggo + uitzending gemist alsook mediathek, de Humax HD5200c
        --je hebt ook TV's die gecertificeerd zijn door ziggo en ook alles bieden, mits een CI+ module erin kan met de smartcard tbv decoderen van heel eenvoudig tot erg uitgebreid en duur > deze goedkope bijvoorbeeld: samsung-ue40eh6030-3d-led-tv-40-inch-full-hd voor 449 euro gespot bij bol

        (noot: de smartcard is het abonnement kaartje die je in het desbetreffende toestel moet kunnen steken om de gecodeerde digitale signalen te ontsleutelen, decoderen. Men noemde die receivers dus ook wel Decoders)

        om nu elke avond de HDrecorder naar de slaapkamer te verhuizen is wel een hele tour
        je kunt ook een tweede ziggo abonnementskaart aanvragen

        als je niet heel technisch aangelegd bent en niet teveel verschillende afstandbedieningen mee naar bed wilt nemen lijkt me die samsung-ue40eh6030 met een CI+ moduul het slimst als optie.
        groet
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          Mijn dank Antonius voor uw uitgebreide info
          Ibeneden wordt opgenomen met een video recorder.
          gr ton
          ps ik heb de laatste nieuwe humax
          dat gaat dus niet,
          opnemen met een ouderwetse VCR videocassetterecorder.
          digitale signalen komen niet op een / kunnen niet op een analoge VCR

          je kunt wel een usb harddisk aan de samsung hangen en er opnames op maken
          en op de humax moet je ook kunnen opnemen

          indien je het type weet van de samsung kan ik je er door heen lootsen
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #35
            Het Ziggo-verdeelkastje heeft 2 analoge uitgangen. Kun je dus toch nog "ouderwets" opnemen. Alleen echter het analoge zenderpakket.

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Het Ziggo-verdeelkastje heeft 2 analoge uitgangen. Kun je dus toch nog "ouderwets" opnemen. Alleen echter het analoge zenderpakket.
              Scart =analoog of hdmi=digitaal uitgang receiver en tv daar gaat het om.

              Zenderpakket is niet ter zake doende.

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Kim82 Bekijk bericht
                Scart =analoog of hdmi=digitaal uitgang receiver en tv daar gaat het om.

                Zenderpakket is niet ter zake doende.
                Klopt niet. Je kunt indien je tv een analoge ingang heeft, rechtstreeks analoge tv ontvangen. Bij mij werkt dit gewoon. Ik kan analoog tv kijken en via vcr afspelen. Magic?

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Klopt niet. Je kunt indien je tv een analoge ingang heeft, rechtstreeks analoge tv ontvangen. Bij mij werkt dit gewoon. Ik kan analoog tv kijken en via vcr afspelen. Magic?
                  Dat snap ik en dat bedoelde ik ook niet

                  Ton's probleem zit in de koppeling tussen (extra) TV en Humax, indien daar op beide apparaten scart óf hdmi zit is het geen probleem om deze beiden aan te sluiten.

                  Je kunt zelfs het tv-signaal via het stopcontact laten gaan zonder ook maar een nieuwe kabel te hoeven trekken

                  Opmerking


                  • #39
                    Gewoon een telefoontje naar Ziggo en alle vragen worden zo beantwoord, als je tenminste de juiste man/vrouw aan de lijn krijgt .

                    Opmerking


                    • #40
                      de humax 5200c heeft HDMI EN scart
                      zie afbeelding
                      een scart voor de TV
                      en
                      een scart om oude video banden te kunnen afspelen via de Humax (niet om op te nemen dus)

                      is uw TV een oudere met euro scart ingang, kan de Humax op die worden aangesloten met de scart TV-out

                      edit
                      wil je de nog resterende analoge zenders van ziggo, zijn er drie a vier, direkt op de oudere TV zonder dat je de humax gebruikt moet je van antenne out, naar de TV ook een coax kabeltje aansluiten (links beneden in de afbeelding)
                      mvg
                      Bestanden bijvoegen
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • #41
                        Dank voor de afbeelding Antonius, dat verhelderd eea.

                        Ik zie ook een hdmi uitgang, dus dat is dan voor nieuwere tv toestellen met een hdmi poort.

                        Ton kan er zelfs voor kiezen om de Humax aan te sluiten middels de 3 tulp uitgangen, mocht het tv toestel dermate oud - ze bestaan nog - zijn dat er zelfs nog geen scart ingang opzit
                        Last edited by ; 16 juli 2013, 12:48.

                        Opmerking


                        • #42
                          beeldkwaliteit van laag naar hoog qua aansluitingstype:

                          -met die tulp stekkers, kan ook maar is dan Composietvideo of CVBS de slechtste kwaliteit
                          -scart is RGB signaal (en/of component afhankelijk van de TV) gemiddelde kwaliteit
                          -HDMI heeft altijd de voorkeur bij nieuwe TV toestellen de beste kwaliteit

                          overigens een tip:
                          kijk ook eens achterop je Computer monitor, vele van die LED schermen hebben OOK een HDMI aansluiting, dan kun je dus ook dat Computerscherm gebruiken in combinatie met de Humax dvb-c Receiver.

                          mvg
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                            beeldkwaliteit van laag naar hoog qua aansluitingstype:

                            -met die tulp stekkers, kan ook maar is dan Composietvideo of CVBS de slechtste kwaliteit
                            -scart is RGB signaal (en/of component afhankelijk van de TV) gemiddelde kwaliteit
                            -HDMI heeft altijd de voorkeur bij nieuwe TV toestellen de beste kwaliteit

                            overigens een tip:
                            kijk ook eens achterop je Computer monitor, vele van die LED schermen hebben OOK een HDMI aansluiting, dan kun je dus ook dat Computerscherm gebruiken in combinatie met de Humax dvb-c Receiver.

                            mvg
                            Helemaal mee eens Antonius waarbij optie 1 en 2 analoog zijn en optie 3 digitaal.

                            Voor wat betreft aansluiten via tulp; aangezien dat dan op een zeer oud tv toestel moet zijn zal de kwaliteit van de aansluiting an sich niet veel uitmaken . Sluit je een HD 3D tv aan via tulp/scart aan dan ga je het merken als je vervolgens HDMI aansluit.

                            Je legt ook geen wielen met aluminium velgen onder een oldtimer uit 1924 omdat dat beter rijdt hahaha

                            ps. Vwb LED pc scherm, daar zit veelal ook nog DVI op, naast sVGA, maar ook dat is weer leeftijdsgebonden qua scherm.

                            Opmerking


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                              Een vraagje ik heb een( al in ) 43,95 euro pakket van ziggo.
                              Plus de harddisk recorder,
                              maar ik wil op de slaapkamer een tweede tv plaatsen en de harddisk recorder daar op aansluiten.
                              Kan ik dan een goedkoop toestel aanschaffen ?
                              Waar moet ik op letten bij aankoop.


                              Daarmee bedoel ik Digitaal/hd enz enz
                              Even teruggelezen: Volgens mij wilt Ton een dus goedkoop nieuw tv toestel aanschaffen voor boven.

                              Aangezien dit een nieuwe aanschaf zal zijn, ga ik ervan uit dat dat toestel scart heeft en hdmi, dat is essentieel.

                              En volgens het plaatje van Antonius kan Ton dus via scart of beter via HDMI de Humax aansluiten. Tulp valt bij deze pertinent af.

                              Vergeet bij het kopen van de tv overigens niet de HDMI kabel bij te kopen, dat zit nl. niet in de doos.

                              Ga even naar Mediamarkt, Saturn of iets dergelijks en laat je informeren (= niet aansmeren)

                              Het kan dus wel in ieder geval middels de Humax.

                              Opmerking


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kim82 Bekijk bericht
                                ps. Vwb LED pc scherm, daar zit veelal ook nog DVI op, naast sVGA, maar ook dat is weer leeftijdsgebonden qua scherm.
                                Inderdaad is alles wederom afhankelijk van ouderdom der apparaten... en niet van de mensen.
                                HDMI-DVI omvormer / stecker en ook de DVI kun je op de HUMAX gebruiken.
                                (voor minder dan 7 euro heb je een kabeltje) >>> zie afbeelding

                                Nog leuker wordt het als je een linux embedded Receiver neemt, zoals de VU+ Ultimo.
                                Ik heb deze receiver in mijn netwerk thuis aangesloten en kan per wifi op elke plek in huis de Zenders op m'n Ipad / Laptop / PC of android telefoon bekijken.
                                Bovendien kan ik ook reeds opgenomen films in een andere kamer op de LED TV bekijken. (per DNLA of uPnP)
                                Om Ziggo kaartje erin werkende te krijgen is een ochtend lezen op de desbetreffende fora voor linux embedded Receivers.

                                mvg
                                Bestanden bijvoegen
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X