Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Jef Vliegen, filmproducent

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
    Helemaal eens dit was het Knijpke van Jef, en als buurvouw van het Knijpke en vaak bij de buren te gast was ook dit mijn beleving
    evident dat ergens in het midden de waarheid ligt, of destijds lag
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht


      Guido Pieters in zijn jonge jaren. Hij woonde in de Hebronstraat te Limmel en draaide in het tuinhok al films voor buurtgenoten.
      Met Guido Pieters heb ik een gedeelte van mijn jeugdjaren in Limmel mogen delen, wij woonden bij elkaar om de hoek.
      Guido was zijn jaren toen al ver vooruit, hij was en is enkele jaren ouder dan mij.
      De stenen (tuin)bergingen lagen bijna tegen elkaar en via de brandgang was het slechts 10 meter lopen om in ‘zijn filmhok' te komen.
      Guido draaide inderdaad vaker films voor ons, de kinderen uit de buurt.
      Meestal meteen na het avondeten maar ook op de woensdag- en zaterdagmiddagen.
      Dan moesten wij kiezen uit: Pipo de Clown en Mamaloe, Ivanhoe of ‘een film van Guido’.
      Zijn jongere zus Vivian, van mijn leeftijd en waar ik toentertijd een oogje op had, is haar broer Guido later gevolgd in het vak van regisseur.
      Bij Jef Vliegen in ’t Knijpke heb hem en haar later nog wel eens getroffen, dan kwamen de ‘herinneringen van vroeger’ ter sprake.
      Nadien heb ik ze nooit meer in levende lijve gezien, jammer.
      Jeugdherinneringen ?
      Ja, maar ook een beetje gepaste trots op bekende buurtgenoten en zeer zeker ook …… een stukje nostalgie !
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking

      Bezig...
      X