Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Hoax/Phishing/malware

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
    Mijn bank heeft mij verzocht de valse mails door te sturen naar
    valse-email@nl.abnamro.com
    dan gaan ze toch proberen de makers te achterhalen ende blokkeren.
    Dit heb ik tot nu toe drie keer gedaan! Ik krijg steeds weer nieuwe. De taalfouten zijn duidelijk veroorzaakt door een automatische vertaling. Hihi.
    Bedankt voor de tip, ik ga die mails ook es doorsturen.

    Ik laat het al maar zitten; ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
    Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

    Opmerking


    • #17
      de banken hebben een .nl adres
      een .com adres hebben zover ik weet geen een der nederlandse banken
      dus daar sturen we niet aan retour

      keep it simple

      maak geen pagina lange explenaties
      reageer niet op die emails
      stuur ze door aan je bank via doorsturen / forwarding als je het correcte email adres van JOUW bank hebt.
      mvg
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #18
        Ik heb het mailadres telefonisch door gekregen van de preferred banker van de bank, dus dat is niet nep. Misschien heb ik ergens een tikfoutje gemaakt dat kan.
        Don't PRESS me....

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
          Ik heb het mailadres telefonisch door gekregen van de preferred banker van de bank, dus dat is niet nep. Misschien heb ik ergens een tikfoutje gemaakt dat kan.
          Geen tikfout, zie de informatie van ABN/Amro

          Opmerking


          • #20
            Er moet wereldwijd een systeem komen, waarmee dit soort mails niet eens meer de kans krijgen om binnen te dringen in de systemen. Maar dat is ijdele hoop.

            Ik heb ze een tijdje naar mijn eigen bank gestuurd, maar wel naar een adresdat ik van henzelf gekregen heb. Maar ook dat is ijdele hoop.

            Komt er een wereldwijd systeem waarmee virussen en andere malware wordt geblokkeerd, dan draaien evenwel de makers van Norton Internet Security, en hoe heten de virusscanners allemaal, zichzelf de nek om.

            Maar dan redeneer ik: dan zoeken ze toch naar andere produkten die ze kunnen verkopen?
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #21
              Inloggen Mijn ING
              Geachte klant:

              We zijn niet in staat momenteel uw account te activeren,we hebben namelijk onze online diensten aangepast, sorry voor het ongemak, maar voordat u verder kunt gaan moet u nu eerst uw "Mijn ING online bank rekening" opnieuw activeren om weer gebruik te kunnen maken van onze online dienst mijn ING.

              Als u Uw rekening niet opnieuw activeert kan uw rekening tijdelijk geblokkerd worden op initiatief van ING. Uw rekeningen blijven wel zichtbaar maar u kan geen uitgaande betalingen verrichten, maar u rekening wordt beperkt in de mogelijkheid om transacties te verzenden en periodieke betalingen in te trekken. Om deze beperkingen te voorkomen, wordt u verzocht om in te loggen met uw gebruikersnaam en uw wachtwoord, dan kan u onze verificatieproces voltooien. U wordt verzocht uw geboortedatum en telefoonnummer ook bevestigen als extra beveilings verificatie.
              klik op deze onderstaande link om u beveiligings update te voltooien.


              Website: http:/ /etiknorte.com/lista/main.php


              P.S. Uw verificatie zal worden verzonden via een beveiligde e-mail zodra u inlogt, het e-mailadres waarin u deze deze beveilings waarschuwing heeft gekregen kan u dus niet gebruiken om deze mail te beantwoorden. Als u wilt kunt u contact opnemen met ING klantenservice afdeling online bankieren mocht u nog vragen of opmerkingen hebben.

              Bedankt voor u medewerking.

              ING. Lid FDIC.
              © 20012 ING Corporation. Alle rechten voorbehouden


              Ehhhhhh, in welk jaar leven we eigenlijk?
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking

              Bezig...
              X