Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)


Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

(On)veiligheidsgevoel Sint Pieter.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • (On)veiligheidsgevoel Sint Pieter.

    Hedenavond, 11 juli 2012, het navolgende persbericht van de Partij Veilig Maastricht (PVM) ontvangen.

    De PVM stelt vragen aan wethouder dhr. Willems (SPM), als ik mij niet vergis overigens zelf tegenwoordig een inwoner van de wijk St. Pieter en tevens stadsdeelwethouder van Maastricht Zuidwest, over het gevoel van (on)veiligheid in de wijk.

    Onderwerp: Wijkrondgang Sint-Pieter


    Geachte wethouder,


    In De Ster van 29 juni jl. heeft een artikel gestaan over de gemeentelijke afdeling buurtgericht werken.
    Het team buurtgericht werken had namelijk de wijk Sint-Pieter bezocht.

    Een belangrijk item wat aan bod kwam in het betreffende artikel was het tunneltje onder de Kennedybrug, die de wijken Villapark en Sint-Pieter met elkaar verbindt.
    De bevindingen waren onder andere slechte verlichting met als gevolg een onveilig gevoel in de avonduren, een slechte waterafvoer en de tunnel muren die beklad zijn met niet uitziende graffiti.





    Welke acties kunnen wij verwachten m.b.t. de eerder geconstateerde punten?
    Wanneer worden deze aandachtpunten aangepakt?
    Welk bedrag is met de aanpak gemoeid?


    Bij voorbaat dank,

    Partij Veilig Maastricht


    Ik kan mij voorstellen dat (brug)onderdoorgangen 's nachts per definitie een onveilig gevoel geven, waarbij het alternatief op de bewuste plaats redelijk voor de hand ligt. Als men namelijk 100 meter wil omlopen en gewoon langs de Maasboulevard blijft lopen cq fietst, dan is het probleem volgens mij al grotendeels verholpen.

    Met de door de PVM gestelde vraag is op zich niets mis, maar ik denk dat in andere wijken genoeg plaatsen zijn aan te wijzen die qua prioriteit voorrang zouden moeten krijgen.
    Last edited by Pier; 30 december 2022, 08:13.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Met enige vooringenomenheid jegens ''pvm'', het volgende:

    Ik werk pal tegenover dat ''tunneltje''. Dat wil zeggen: op die lokatie sorteer ik mijn post op route.

    Ik herken me echter niet in de situatie. Het is overigens geen tunneltje, maar een deel van de onderdoorgang van wat men eerder een viaduct mag noemen. Meer specifiek: het beklemmende gevoel dat men kan hebben bij het tunneltje onder het spoor, en bij het tunneltje tussen Heugemerveld en Randwyck, dat ervaar ik niet bij de onderdoorgang bij de Kennedybrug.

    Wil ''pvm'' zo nodig maatschappelijk betrokken blijven, zoek het dan in echte problemen, en zoek niet alchter elke boom een spook........

    Mocht pvm evenwel op zoek zijn naar verantwoorde graffiti, ik heb nog twee spuitbussen staan, Coppertone Orange, en Zwart. Moet toch iets fraais mee te maken zijn.

    Samengevat: overtrokken reactie van ''pvm''.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #3
      Verkeersveiligheid Glacisweg

      Niet zelden krom ik mijn tenen als een politieke partij in Maastricht komt met schriftelijke vragen aan het college van B&W.
      Vaak zijn die vragen namelijk zelf niet goed onderzocht of hebben ze enkel tot doel om als politieke partij de schijnwerpers (van de achterban) op zich gericht te krijgen.
      Dat laat overigens onverlet dat ook soms hele goede vragen gesteld worden en het prima is dat de partijen van die mogelijkheid gebruik maken.

      Gisteren, 29 december 2022, kreeg ik de schriftelijke vragen van het CDA onder de neus over de verkeersveiligheid op en rond de Glacisweg in St. Pieter.
      (Zie HIER, no 2022.18704 ).

      Samengevat constateerde het raadslid, Mat Brull, het navolgende.
      "(..) (..) "

      Nu moet ik zeggen dat ik herhaaldelijk ook op de Glacisweg kom en ik mij al jaren verbaas over de verkeerschaos op en rond de Glacisweg.
      De verkeersproblemen op het bewuste gedeelte van de Glacisweg wordt ook voortreffelijk verwoord.
      Heel goed dat het CDA daar nu vragen over stelt ?
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        Verkeersveiligheid Glacisweg
        Nu moet ik zeggen dat ik herhaaldelijk ook op de Glacisweg kom en ik mij al jaren verbaas over de verkeerschaos op en rond de Glacisweg.
        De verkeersproblemen op het bewuste gedeelte van de Glacisweg wordt ook voortreffelijk verwoord.
        Heel goed dat het CDA daar nu vragen over stelt ?
        Last edited by Ingrid M.H.Evers; 30 december 2022, 12:42.

        Opmerking


        • #5
          Het zou al helpen als wat automobilisten wat verkeerslessen namen en leerden achteruit in te parkeren! Veel auto's zijn voorzien van achteruitrijcamera's/censoren. Heb je die niet, ze zijn gemakkelijk in te bouwen als je er verstand van hebt of te laten inbouwen. En gun elkaar wat tijd in het verkeer.

          Opmerking


          • #6
            Ik ga er wel vaak heen, te voet
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              Terug naar onveilig Maastricht. Kijk gewoon eens naar onveiligheid en aanrijdingen met letsel op "meldingen Maastricht" als de Glacisweg daar tussen staat is het een uitzondering en dus; onveilig of chaos zijn verschillende zaken.
              Dat bedacht ik ook, Antonius. Mijn ervaring is, dat het inparkeren en uitrijden een beetje aandacht vraagt, maar dat het eigenlijk altijd goed gaat. Dat betekent niet dat er geen overlast is voor de omgeving. Misschien zou er eens gekeken kunnen worden naar extra locaties voor (korte) parkeertijd. Want al is voor jou Maastricht te klein om een auto aan te schaffen, dat geldt - ook het openbaar vervoer in aanmerking genomen - niet voor iedereen. En 'dagelijkse boodschappen' doe ik daar niet. Ik ga voor de specialiteiten, en ken legio lieden die graag tien kilometer rijden voor raapsteeltjes en niet- voorgesneden boerenkool van de 'verse boer', of een authentiek saucijzenbroodje of grenachetaart.
              Last edited by Ingrid M.H.Evers; 31 december 2022, 11:38.

              Opmerking


              • #8
                Iets te oud voor re-educatie
                iets te jong voor afdanking
                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                Opmerking

                Bezig...
                X