Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Hek Theresiapad

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Ja gekker kun je het altijd maken maar moet je het niet maken.

    En ook andere gebruikers klagen en klagen
    heila diech dao, dit is wel un Fietspad ! (riep die man die me bijna omver reed deze zomer 's ochtends)
    Gooijemurrege Menier! (antwoorde ik toch maar vriendelijk)

    Doe je eens iets voor je conditie, mag je er niet wandelen. pff etterbak.
    Destijds stond dat hek er nog niet.
    Maar to the point.
    Al die belemmeringen zijn zeer effectief ze belemmeren alles wat normaal lijkt en onbewust maakt het je woedend.
    Juist nog meer agressie op de weg, dat roept het op. En geld verkwisten is het bovendien. Ook die commissies en het nodeloos overleg is tijd en dus geld verspillen.

    Petrus heeft al die hekken weggehaald, er kwamen te weinig goeie bij de poort de laatste jaren. Dat moot aanders zag heer tegen Slevenier.

    mvg
    ik ben verguisd

    Opmerking


    • #32
      Ik heb je ermee zien slepen, Ton. Dat zijn stevige maaskeien die je daar hebt neergelegd.


      Overigens heb ik eens nagevraagd wanneer die mailings over dat hek precies zouden zijn geweest. Natuurlijk: onbekend.

      Dus ik kan niet met zekerheid zeggen of die mailings er wel zijn geweest (ik was er 3 weken niet, dus ik heb ze zelf zeker niet in handen gehad).
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #33
        Fijne hekken zijn dat! Kun je lekker even op uitrusten of wat oefeningen aan doen. In mijn prille jaren hing ik graag ondersteboven aan zo'n hek, maar daarvoor ben ik nu een beetje te lui geworden. En die keitjes vind ik ook een aanwinst. Ik hoop dat die 'sluis' voor rolstoelers, rollaters en kinderwagens nog een beetje te doen is...

        @Ton: mooie foto!

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
          Ik hoop dat die 'sluis' voor rolstoelers, rollaters en kinderwagens nog een beetje te doen is...
          Als ik de ondergrond van de sluis zie (met een beetje regen een modderpoel) en het ondiepe greppeltje dat in de sluis doorloopt, lijkt me het nemen van dit obstakel voor een rolstoel niet heel gemakkelijk.

          Overigens vind ik het metalen brugdek ook een lust voor het oog.
          De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

          Max Dendermonde

          Opmerking


          • #35
            Dat is dus niet de sluis. Die ligt een stuk verderop, bij het gebied dat ze ook wel ''Lombok'', of ''Lombokmolen'' o.i.d. noemen.


            Het bruggetje DAAR, is absoluut onneembaar door fietsers, brommers en scootmobielen. Iemand met een rollator kan daar met enig doorzettingsvermogen wel nog overheen.

            Nog verder ligt een bruggetje, waar je met de huidige storm zelfs lopend niet overheen moet gaan, als je de oversteek tenminste wil overleven.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
              Ik hoop dat die 'sluis' voor rolstoelers, rollaters en kinderwagens nog een beetje te doen is...
              Ton sprak van een 'sluis', maar vergat de aanhalingstekens. Hij bedoelde een verkeerssluis of fietserssluis, niet een sluis in de Jeker. Voor mij geldt hetzelfde.
              Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
              Overigens vind ik het metalen brugdek ook een lust voor het oog.
              Ik vind dat metalen brugdek levensgevaarlijk, niet alleen voor ouderen die er met een stok overheen moeten lopen, maar voor iedereen, met name op leren zolen.

              Opmerking


              • #37
                Inderdaad kun je ''sluis'' op meerdere manieren interpreteren. Tja, zorgt wel voor spraakverwarring....
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #38
                  Ze kunnen ook gewoon een spijkermat neerleggen. Heeft ook wel wat...
                  Trust me, I know what I am doing

                  Opmerking


                  • #39
                    Nogmaals, het ging me niet om een hek, maar wel om maatregelen tegen overlast. Dat de gemeente dit nu gegoten heeft in de vorm van een hek dat eigenlijk hinderlijker is dan de brommer-overlast, daar sta ik volstrekt buiten.


                    Ik heb eigenlijk jaren niets meer gehoord, en was in de veronderstelling dat de gemeente toch niets zou doen.

                    Daarom was ik vorige week net zo verbaasd als iedereen dat dat hek er plotseling stond.

                    Of ik er zelf een hek van zou hebben gemaakt? Ik denk het niet. Ik dacht meer aan voortdurend en ''hinderlijk'' aanwezig zijn van handhavers, zonder dat die overigens elke passerende bromfietser zouden moeten bekeuren. Meer iets van: ''blijf nou eens een keer uit jezelf weg''.

                    Het draadje maakte eerste deel uit van ''Van de Hak op de Tak''. Dat bedoelde ik met: ik ben niet begonnen met dit draadje.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #40
                      Waarom verplaatsen fietshek?

                      Het is de bedoeling om dit soort discussies te plaatsen in de buurten waar het speelt. De buurtplatforms kunnen dan directer de uitdagingen van hun wijk volgen. Misschien kunnen ze dan ook iets doen met de gemaakte opmerkingen, in hun gesprekken met de verantwoordelijken. Alle buurten worden/zijn gevraagd nadrukkelijker te kijken naar hun eigen buurten op MO en daar hun voordeel mee te doen.
                      Kompleminte

                      Toller

                      Opmerking


                      • #41
                        Moderatoren bericht.

                        De beschikbare moderatoren hebben besloten enkele berichten die inhoudelijk niet gingen over de effecten van de genoemde maatregelen bruggetje over de Jeker te verwijderen.

                        Opmerking


                        • #42
                          Vandalisme

                          Buurtplatform Sint Pieter, Villapark en Jekerdal meldt: na maanden van overleg, hoor en wederhoor, heeft het college van B.en W van de Gemeente Maastricht
                          besloten dat er brommerwerende hekken geplaatst worden op het Theresiabruggetje.
                          De opstelling van de hekken is met voor-en tegenstanders van die hekken bepaald.
                          Het brommerverkeer op dit Jekerbruggetje bleek voor de wandelaars van het Jekerdalpark een voortdurende bron van ergernis.
                          Tot grote voldoening van omwonenden van het park en bezoekers van het park zijn de hekken geplaatst.

                          Onlangs zijn de hekken met geweld uit de grond getrokken en in de Jeker gegooid.
                          Het kan en mag niet zo zijn dat vandalisme getolereerd wordt. De gemeente gaat de hekken opnieuw plaatsen , nu hopenlijk hufterproof.

                          Opmerking


                          • #43
                            Het nodigt uit tot het inzetten van grovere maatregelen. De paar overlastveroorzakers laten zich nu wel van hun allerzwakste kant zien........
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #44
                              Ik snap het echt niet. De hekken waren bedoeld om het ongewenste verkeer te weren. Wat gaan ze doen? De hekken worden zo uit elkaar gezet, dat het ongewenste verkeer erdoorheen kan.

                              Wat is dan het nut van die hekken? Laat ze dan helemaal weg, dan kunnen ze ook niet worden vernield.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking


                              • #45
                                Zonder hekken is het nog mooier. Terug na af en een + op de kosten van de democratie. Je moet de "hufters" aanpakken en niet de kuieraar.
                                Last edited by Breur; 7 maart 2014, 20:07.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X