Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Hek Theresiapad

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Dat betekent handhaving en handhaving is duurder als het plaatsen van een hek ondanks dat het er soms op lijkt dat de handhavers per uur meer opbrengen als een fatsoenlijk mens met werken verdienen kan.
    Je hebt gelijk vind ik, als je stelt dat het allemaal een kwestie van opvoeding is; als je soms ziet hoe kleine kinderen al het "Goede"voorbeeld van hun ouders meekrijgen doordat ze terwijl het voetgangerslicht op rood staat meegesleurd worden over het zebrapad en leren met z'n 3-ën naast elkaar te fietsen denk ik wel eens dat toezicht en handhaving een sector is die voor de volgende generaties nog volop werk zal hebben.

    Opmerking


    • #17
      de rest laat zich raden..:([/QUOTE]

      Eigenlijk wil ik dat ook niet weten Ton ( En ook weer een beetje wel)

      Opmerking


      • #18
        Je kan niet alles afdwingen met geboden en verboden, borden en hekken. Dat moet je ook niet willen. Een oerwoud aan verbodsborden, hekken, drempels en bussluizen ontsiert de stad en woonomgeving. Een overvloed aan regels leidt tot een overmatige "behoefte" aan handhaving. Ik denk dat we daar geen van allen naar verlangen. En dat is precies wat er thans gebeurt.
        De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

        Max Dendermonde

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
          Je kan niet alles afdwingen met geboden en verboden, borden en hekken. Dat moet je ook niet willen. Een oerwoud aan verbodsborden, hekken, drempels en bussluizen ontsiert de stad en woonomgeving. Een overvloed aan regels leidt tot een overmatige "behoefte" aan handhaving. Ik denk dat we daar geen van allen naar verlangen. En dat is precies wat er thans gebeurt.
          Ben het volledig met je eens, maar de-regulering kan pas als er onder de mensen een stevig fundament van normbesef bestaat en hoe wil je dat realiseren, het samenspel tussen ouders en scholen dat normaal zou moeten zorgen voor dat fundament faalt op duidelijk op deze punten.

          Opmerking


          • #20
            Dit onderwerp (fietshek) hoort thuis in het draadje van de buurt Biesland. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk de onderwerpen te plaatsen in buurten. De mensen uit deze buurten die het dan lezen kunnen er dan misschien ook iets meedoen en de onderwerpen zijn via de zoekfunctie makkelijker terug te vinden.
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #21
              D66: onderzoek hekken Theresiapad

              Afgelopen week heeft de gemeente hekken op het verbindingspad tussen Jekerdal en Biesland geplaatst. Naar aanleiding van klachten van fietsers stelt de fractie van D66 hier vragen over. De klachten gaan vooral over de zeer smalle ruimte tussen de hekken, waardoor fietsers te allen tijde dienen af te stappen. Er ontstaat filevorming en rolstoelgebruikers of mensen met een bakfiets moeten zelfs helemaal omrijden.

              De Democraten vinden dit een onwenselijke situatie en wil weten hoe het college tot deze besluitvorming is gekomen. Is het belang van de gebruikers van het fietsbruggetje ook meegenomen? Verder wil raadslid Guido Mertens weten of de buurtplatforms en omwonenden werden betrokken bij dit besluit.

              D66-raadslid Guido Mertens verklaart: “Indien de wethouder niet alle partijen heeft gesproken, gaan wij ervan uit dat hij dat uiteraard alsnog gaat doen. Tevens vragen wij om zolang er nog geen oplossing is, de hekken weer weg te halen.”


              (Bron: Persbericht D66 d.d. 30-11-2013)
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #22
                Laat ik voorop stellen: ik heb niet vanaf het begin op het plaatsen van een hek aangedrongen, maar wel op adequate maatregelen.

                Als de brommer-overlast slechts met het plaatsen van een hek kan worden teruggedrongen, so be it, maar het was dus niet mijn insteek.

                Het hek is er dan ook echt niet gekomen, alleen omdat ik erop aandrong. Dat laatste valt overigens ook wel mee, ik heb wel regelmatig gevraagd of er maatregelen genomen konden worden.

                Voor een brommer/snorbrommer is het slechts een klein stuk omrijden, wanneer men van het stukje Prins Bisschopsingel gebruik maakt.

                Let wel: het bruggetje ligt er ook pas sinds 2006, daarvoor was er slechts een heel smal bruggetje, waar zelfs rollators met moeite overheen konden.

                Nu de nadelen van het hekwerk duidelijk naar voren komen, mag er wat mij betreft nog eens naar worden gekeken.

                Klaarblijkelijk is er vooralsnog geen goed alternatief om de brommeroverlast terug te dringen.

                Het enige dat wel effectief is: camera's, in combinatie met 100-procent kentekenregistratie. Dan heeft iedereen vrij baan, en worden de overtredingen eruit gevist en 100 procent bestraft.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #23
                  Op grond van enkele overlast veroorzakende brommers, worden die maatregelen niet genomen.

                  Ik weet niet of jij ook in de avond-uren in de omgeving van het bruggetje komt, maar de overlast spitst zich juist toe op die tijden. Ze kunnen, als de overlast overdag minder is, de hekken moeilijk opzij zetten, OF ze moeten een systeem bedenken dat inderdaad ''op slot'' gaat in de avond-uren. Maar dat is OOK geen oplossing, want dan zullen scootmobiel-gebruikers ook om moeten rijden.


                  Het is maar net wat het handigste is, een dergelijk hek zal open- en weer dichtgezet moeten worden.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #24
                    Zelfs spoorbomen weerhouden mensen niet ...

                    Opmerking


                    • #25
                      En wat te denken van het volgende:

                      Enkele maanden geleden blijken er hoorzittingen te zijn georganiseerd door de gemeente. Ik vermoed dat dat augustus/september is geweest, want ik heb daar niets van meegekregen. Normaalgesproken worden de flyers door ons bezorgd.

                      Bewoners van de Champs Elyseesweg, Trianonstraat, Trocaderostraat, Wijngaardstraat, Plenkershoven en de Kalfstraat mochten hun zegje doen over deze maatregel.

                      Beide avonden kwam er niemand opdagen. Wanneer mensen bezwaren hebben tegen een dergelijk voornemen van de gemeente, dan kom je toch zeker naar zo'n avond? Als er dan tot twee keer toe niemand komt opdagen, dan vraag ik me af: IS het probleem dan wel zo groot? En nu de hekken er staan, reageert de buurt verontwaardigd........


                      Ik heb dit vaker meegemaakt. De gemeente Maastricht wilde elders in Maastricht verkeers-remmende maatregelen nemen, teneinde parkeeroverlast in een paar straten terug te dringen. Tot twee keer toe werden de belanghebbenden in de gelegenheid gesteld om hun zegje te doen, maar ook toen kwam niemand opdagen. In zo'n geval zegt de gemeente: wanneer er geen bezwaren zijn, dan heeft het plan kennelijk voldoende draagvlak om te worden uitgevoerd.

                      Net als nu met het hekwerk, kwamen mensen vervolgens in actie toen de gemeente de aangekondigde plannen tot uitvoering bracht. En dat is onsportief.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #26
                        Waar klagen we dan over? De mensen die het meeste baat hierbij hebben vinden het kennelijk goed!
                        Kompleminte

                        Toller

                        Opmerking


                        • #27
                          Ja... ik had het woord gemekker willen gebruiken. Mag van mij, maar wie ben ik om te oordelen over anderen? "Broeders en zusters, als iemand op een misstap betrapt wordt, dan moet u, die door Gods Geest geleid wordt, hem weer op het rechte pad brengen in een geest van zachtmoedigheid. En kijk naar uzelf: ook u kunt in verleiding komen" (Galaten 6:1)

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                            Waar klagen we dan over? De mensen die het meeste baat hierbij hebben vinden het kennelijk goed!

                            Het is inderdaad nooit goed


                            Het hek drukt een andere Bijbeltekst uit: Job 38:11
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #29
                              Hoorzittingen Theresiabrug?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                              Het hek drukt een andere Bijbeltekst uit: Job 38:11
                              Ha, gezellig, we worden hier bijbelvast! 'Tot hiertoe en niet verder!'
                              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                              Enkele maanden geleden blijken er hoorzittingen te zijn georganiseerd door de gemeente. Ik vermoed dat dat augustus/september is geweest, want ik heb daar niets van meegekregen. Normaalgesproken worden de flyers door ons bezorgd. Bewoners van de Champs Elyseesweg, Trianonstraat, Trocaderostraat, Wijngaardstraat, Plenkershoven en de Kalfstraat mochten hun zegje doen over deze maatregel. Beide avonden kwam er niemand opdagen.
                              Tiens, tiens, hoorzittingen? Ik heb er niets over gehoord en al helemaal geen flyer gezien. Ik kom dagelijks in dat buurtje en heb er tenminste twee familieleden, vier vriend(inn)en en twee kennissen wonen. Ik weet wel wat van de gevoelens daar inzake de overlast bij die brug. Ik zal dezer dagen toch eens navragen...

                              PS. Weet iemand waar ik op de gemeentelijke website hierover iets zou moeten kunnen vinden?
                              Last edited by Clio; 2 december 2013, 21:38.

                              Opmerking


                              • #30
                                Het lijkt mij van de zotte om een hek dwars over het fietspad te plaatsen. Cameratoezicht is te gek voor woorden. En wijzen op de noodzaak van een mentaliteitsverandering is als een roepende in de woestijn. Als de overlast zich beperkt tot een beperkt aantal momenten dan is het zaak om dan handhaving in te zetten. Gewoon zoals vroeger; oom agent.
                                De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                                Max Dendermonde

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X