Vandaag was de officiƫle opening van het spelpleintje voor de jongsten in de buurt op de speelplaats van het Guesthouse. Een initiatief van Bewonersgroep Wijckerpoort. Een eerste duurzaamheidsproef werd succesvol afgerond.
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Opening speelplekje Prof. Pieter Willemstraat
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk berichtHartstikke leuk en fijn dat die bewonersgroep het wist klaar te spelen. Is dat een buurtplatform of een andere groep?
Opmerking
-
Bewoners actief.
Zelf ben ik actief geweest bij de heroprichting van buurtplatform Wyckerpoort. De voormalige stadsdeelleidster Tilly te Boekhorst (stadsdeelleider noordoost / dienst Stadsbeheer en Facilitaire Zaken) nam de zaken energiek ter hand en veel werd gedaan voor de hele wijk. Later bleek het buurtplatform zich vooral te concentreren op de problemen van Wyckerpoort-Noord. De hele A2-kwestie slokte veel tijd op ten koste van andere problemen/initiatieven. Na het vertrek van Casper van Hilten uit het bestuur van het platform vervreemdde het bestuur m.i. steeds meer van de buurt. Toen ben ik gestopt met mijn inbreng in het buurtplatform. Ik kreeg het gevoel niet meer bezig te zijn met mijn eigen buurt en het geheel "verpolitikiseerde".
Opmerking
Opmerking