Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Opening speelplekje Prof. Pieter Willemstraat

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Opening speelplekje Prof. Pieter Willemstraat

    Vandaag was de officiƫle opening van het spelpleintje voor de jongsten in de buurt op de speelplaats van het Guesthouse. Een initiatief van Bewonersgroep Wijckerpoort. Een eerste duurzaamheidsproef werd succesvol afgerond.
    Bestanden bijvoegen

  • #2
    Hartstikke leuk en fijn dat die bewonersgroep het wist klaar te spelen. Is dat een buurtplatform of een andere groep?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
      Hartstikke leuk en fijn dat die bewonersgroep het wist klaar te spelen. Is dat een buurtplatform of een andere groep?
      De Bewonersgroep Wyckerpoort Midden is een initiatief van de bewoners van Wyckerveld. De groep wordt ondersteund door Gemeente Maastricht en Stg. Traject. De groep werd opgericht vanuit de bouwvereniging Woningzorg in 2008 n.a.v. de drugsoverlast in deze wijk. Verder zijn er regelmatig contacten met het St. Maartenscollege, Maasvallei en andere partijen actief of deelverantwoordelijk in onze buurt. Ook eigenwoningbezitters nemen deel aan initiatieven/activiteiten van deze groep. Door op deelbuurtniveau te werken is de kans optimaal dat de wensen van de bewoners na inventarisatie op urgentheid en draagvlak zo goed mogelijk gerealiseerd worden.
      Last edited by Breur; 28 april 2013, 17:43. Reden: Edit.

      Opmerking


      • #4
        Bewoners actief.

        Zelf ben ik actief geweest bij de heroprichting van buurtplatform Wyckerpoort. De voormalige stadsdeelleidster Tilly te Boekhorst (stadsdeelleider noordoost / dienst Stadsbeheer en Facilitaire Zaken) nam de zaken energiek ter hand en veel werd gedaan voor de hele wijk. Later bleek het buurtplatform zich vooral te concentreren op de problemen van Wyckerpoort-Noord. De hele A2-kwestie slokte veel tijd op ten koste van andere problemen/initiatieven. Na het vertrek van Casper van Hilten uit het bestuur van het platform vervreemdde het bestuur m.i. steeds meer van de buurt. Toen ben ik gestopt met mijn inbreng in het buurtplatform. Ik kreeg het gevoel niet meer bezig te zijn met mijn eigen buurt en het geheel "verpolitikiseerde".

        Opmerking

        Bezig...
        X