Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Wil je op de hoogte worden gehouden van de actuele en toekomstige werkzaamheden? Abonneer je dan via onze website, www.a2maastricht.nl, op onze voortgangberichten en ontvang wekelijks een update.
Ik weet dat het wat anders is als je er middenin woont, Breur, maar als buitenstaander zie ik toch vooral een prettig ogende, gevarieerde stadswijk, waar van alles gaande is (maar waar niet?). Dat rijtje herenhuizen langs het Koningsplein, in het verlengde van de Noormannensingel, heb ik altijd een beetje Parijs-achtig gevonden, beetje Neuilly.
Klopt El Loco. De overlast was ook maar tijdelijk en op termijn wordt het een schitterend stukje "Wijk". De vinger aan de pols houden, levert toch soms nog net iets meer op.
Nu is Wittevrouweveld (Oostermaas) aan de beurt wat betreft het verleggen van bepaalde nutsvoorzieningen. Wij hopen dat onze correspondent ter plekke (?) ons op de hoogte houdt.
Ik weet dat het wat anders is als je er middenin woont, Breur, maar als buitenstaander zie ik toch vooral een prettig ogende, gevarieerde stadswijk, waar van alles gaande is (maar waar niet?). Dat rijtje herenhuizen langs het Koningsplein, in het verlengde van de Noormannensingel, heb ik altijd een beetje Parijs-achtig gevonden, beetje Neuilly.
Een overzicht van de voorbereidende werkzaamheden t.b.v. de ondertunneling A2 omgeving Koningsplein/Noormannensingel/PPW gedurende de periode februari 2011 tot juli 2011.
Een proeftunnelproject. Energieleidingen en andere nutsvoorzieningen moesten worden verlegd. De buurt kreeg te maken met geluidsoverlast, hevige trillingen en veel stof. De communicatie van het projectbureau A2 Maastricht naar de buurt toe was niet altijd optimaal. De vooraf bedachte tijdelijke verkeersmaatregelen bleken in de praktijk niet altijd goed doordacht te zijn. De aangewezen alternatieve parkeerplek t.b.v. de buurtbewoners was een misser van de eerste orde. De bereikbaarheid van de hulpdiensten was niet optimaal. Er werd asbest gevonden en wat resten oudere bebouwing. Uiteindelijk werd de klus binnen de tijdsplanning geklaard.
Daarbij kwam nog eens een ontzettende overlast van de lindebomen, het weinig buurtbetrokken zijn van het St. Maartenscollege - het slechte verkeersgedrag van de leerlingen wordt beloond door het instellen van eenrichtingsverkeer op de Noormannensingel en de problemen rondom verkoop en bestemming van het leegstaand schoolgebouw Stercollege in de PPW. Men plant hier studentenhuisvesting. De buurt zelf is daar absoluut niet gecharmeerd door en en er zal nog wel een potje gevreigeld/geprocedeerd worden in de nabije toekomst.
(Dit bericht werd oorspronkelijk geplaatst door El Loco op zaterdag 2 juli 2011, 12:32. Door een server-crash op 25 juli j.l. ging het bericht verloren, vandaar dat ik het nu terugplaats.)
De sloop van flats ten behoeve van het A2-project is in volle gang. Aan de Viaductweg in Wyckerpoort-Noord wordt een flatgebouw, na asbestverwijdering , beetje bij beetje afgebroken. Men probeert zoveel mogelijk afbraakmateriaal te recyclen.
Tijdens de werkzaamheden Noormannensingel t.b.v. de verlegging van kabels en rioleringen zagen de restanten van voormalige bebouwing aan de Scharnerweg het daglicht.
Een gedetailleerd overzicht van alle nieuwbouwplannen langs de Rooseveltlaan/Parklaan en Viaductweg in Wyckerpoort volgens de plannen van Avenue2. Ook de Levensschool Pater Forti, die tot het erfgoed gerekend wordt, is te zien (B). Op het vogelvluchtkaartje hieronder zijn de bouwvolumes aangegeven, op de plattegrond daaronder wordt de hoogte van elk pand aangegeven door de kleur: hoe donkerder, hoe hoger.
Het is verbazingwekkend hoe gedetailleerd alles al is uitgetekend. Van elk perceel lijkt al vast te liggen wat voor soort bebouwing er komt, hoe hoog het gebouw wordt, hoeveel woningen of hoeveel vierkante meter kantooroppervlak er komt en wanneer er gestart wordt met de bouw. Misschien zijn de impressies die hier eerder getoond werden, toch minder vrijblijvend dan gedacht...
Hieronder het sloopschema voor Wyckerpoort-Noord (links op het kaartje) en Wittevrouwenveld-Noord (rechts). De groengekleurde bouwblokken worden het eerst gesloopt. Interessant is dat een aantal gebouwen (okergeel en oranje) pas ná het gereedkomen van de tunnel worden gesloopt. De sloop van deze flats is dus niet noodzakelijk voor de bouw van de tunnel, maar hangt samen met andere aspecten binnen het Avenue2-plan.
De hierboven beschreven Levensschool 'Pater Forti' is te zien bij de Geusseltkruising (Kolonel Millerstraat).
Leave a comment: