Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Deze heeft het in elk geval niet uitgehouden. December 2008, hoek Noormannensingel/Prof. Pieter Willemsstraat, achter de Koningspleinflat. Treurig hoe de straat er hier uitziet. Als Maastricht al het moois wat hierboven staat afgebeeld wil hebben, zal er toch eerst beter onderhoud gepleegd moeten worden. Deze foto is trouwens van mijn favoriete fotograaf op Panoramio. Zie ook http://forum.mestreechonline.nl/show...56&postcount=3.
Er zijn plannen om de overweg bij de Koepelkerk op te heffen. Dat wordt leuk voor het oost-west/west-oost verkeer ! Nog meer omrijden, alles door de tunnel Scharnerweg en nog drukker op de "VELE" bruikbare bruggen in Maastricht.
Maar dat noord-zuidverkeer is in die situatie toch alleen maar bestemmingsverkeer, dus zo ontzettend druk zal 't niet worden. Of zie ik dat verkeerd ? De andere verkeersstromen zijn toch al vanaf 'n eerder punt afgebogen of ondergronds gegaan.
Waarschijnlijk heb je gelijk en valt 't inderdaad mee. Dat verwachten de plannenmakers in elk geval wel. Maar ik kan me ook voorstellen dat die vernieuwde Rooseveltlaan een aantrekkelijke route blijft voor mensen die bijv. in Wyckerpoort of WVV wonen en in Randwijck werken. Die rijden echt niet eerst een rondje om via een ingewikkelde slinger door de tunnel te kunnen gaan.
Nou ja, dat Koningspark is sowieso nog geen onderdeel van het plan, maar wordt als een 'extra kans' gepresenteerd. We shall see when we shall see.
Bij die plannen om het Koningsplein en Oranjeplein samen te smeden tot één park hoort nog een aspect: uit de ontwerptekeningen blijkt dat men het noord-zuidverkeer vanaf de Parklaan/Rooseveltlaan óm het Koningspark heen wil leiden. Groot nadeel hiervan is dat het noord-zuidverkeer moet omrijden en dat de bewoners van de fraaie panden aan de westzijde van het Koningsplein en Oranjeplein meer verkeer voor hun deur krijgen. Voordeel is dat je vanaf de parkachtige middenberm van de Parklaan zó het nieuwe Koningspark inwandelt of fietst, zonder een verkeersweg te hoeven oversteken. Ben trouwens benieuwd waar ze het huidige tankstation Scharnerweg/Oranjeplein willen laten.
Zojuist heb ik het fraaie filmpje bekeken, in 2026 als al dit schoons af is, ben ik ( inch'allah) 84 jaar ! Laten we nog maar geen bindende afspraken maken.
Dat is de verdienste van die knappe jongens en meisjes, die dit soort renders maken. Het ziet er allemaal bijna echt uit. Met uitsluitend mooie, jonge, rijke, gezonde, witte mensen (ze zullen niet gauw een familie Krijnen op dat terrasje bij Chez Renee neerzetten, alhoewel die er toch vlakbij wonen/woonden ) en natuurlijk altijd mooi weer!
Zojuist heb ik het fraaie filmpje bekeken, in 2026 als al dit schoons af is, ben ik ( inch'allah) 84 jaar ! Laten we nog maar geen bindende afspraken maken.
Hè, dank je, Olijfje. Nou zijn we allemaal depressief, nadat we 16 jaar bij onze leeftijd hebben opgeteld... Maar goed, het verschil in leeftijd lijkt in elk geval kleiner naarmate je ouder wordt, vind je niet?
We gaan gewoon met z'n allen capuccino drinken bij 'Le vieux René'.
Het komt allemaal over alsof het volgend jaar al realiteit is.
Oorspronkelijk geplaatst door burgemeesterBekijk bericht
En zo te zien komt 'Allo, Allo' naar Maastricht. "Ooohhh Rene!"
Dat is de verdienste van die knappe jongens en meisjes, die dit soort renders maken. Het ziet er allemaal bijna echt uit. Met uitsluitend mooie, jonge, rijke, gezonde, witte mensen (ze zullen niet gauw een familie Krijnen op dat terrasje bij Chez Renee neerzetten, alhoewel die er toch vlakbij wonen/woonden ) en natuurlijk altijd mooi weer!
Maar voorlopig ziet het er nog zo uit, ook met mooi weer:
Hoezo te mooi om waar te zijn? Kijk nou eens naar al die lege parkeerplaatsen. En al die blije mensen, jonge mensen bovendien. O nee, daar zie ik onder de bomen toch nog twee oudjes met elkaar klessebessen. Eentje uit Wyckerpoort, die ander komt uit Wittevrouwenveld. Ze kennen mekaar nog van vroeger, maar jarenlang was er geen contact mogelijk vanwege die Berlijnse muur, de A2. Maar nu, dankzij Avenue2, hebben ze mekaar weer gevonden. Het leven is goed!
Waarom krijg ik zo'n vaag vermoeden dat jij aandelen bezit in die handel ?
Zou ik er zo de draak mee steken als ik er ook maar iets mee te maken had? Nee hoor, ik heb nergens aandelen in.
Nog een impressie van de toekomstige Parklaan in Wyckerpoort. Dit is het stuk net ietsje noordelijker ten opzichte van de eerste render hierboven. Chez Renee ligt op de hoek Prof. Cobbenhagenstraat/Rooseveltlaan. Mmm, capuccino! En kijk eens, daar staat zowaar één auto geparkeerd, maar nog plek zat
Hahaha, het ziet er inderdaad uit als 'n heerlijke plek om te wonen, wat 'n gezelligheid, bijna te mooi om waar te zijn !
Hoezo te mooi om waar te zijn? Kijk nou eens naar al die lege parkeerplaatsen. En al die blije mensen, jonge mensen bovendien. O nee, daar zie ik onder de bomen toch nog twee oudjes met elkaar klessebessen. Eentje uit Wyckerpoort, die ander komt uit Wittevrouwenveld. Ze kennen mekaar nog van vroeger, maar jarenlang was er geen contact mogelijk vanwege die Berlijnse muur, de A2. Maar nu, dankzij Avenue2, hebben ze mekaar weer gevonden. Het leven is goed!
In de definitieve versie van het Avenue2-plan wordt aangegeven dat, na ondertunneling van de A2, het tracee bovengronds wordt ingericht met een verkeersluwe 2-baans weg, de 'Parklaan', met de helft minder asfalt, een brede, parkachtige middenberm en statige, afwisselende bebouwing. In Wyckerpoort-Noord worden een groot aantal flats langs de huidige Rooseveltlaan gesloopt. Na herinrichting komt het er volgens de plannenmakers zo uit te zien:
De toekomstige Parklaan ter hoogte van de Prof Cobbenhagenstraat. Links Wyckerpoort.
De Parklaan vanuit het noorden gezien. Rechts Wyckerpoort.
De Parklaan nabij het Koningsplein.
Hoewel geen integraal onderdeel van het plan, stelt het Avenue2-consortium ook voor om het Koningsplein en Oranjeplein in te richten als park: het Koningspark. Zoals je ziet, zal het er altijd druk en gezellig zijn. Tjongejonge, wat wordt er veel gefietst, gejogd, geskated en geravot in het nieuwe Maastricht
Leave a comment: