In de definitieve versie van het Avenue2-plan wordt aangegeven dat, na ondertunneling van de A2, het tracee bovengronds wordt ingericht met een verkeersluwe 2-baans weg, de 'Parklaan', met de helft minder asfalt, een brede, parkachtige middenberm en statige, afwisselende bebouwing. In Wyckerpoort-Noord worden een groot aantal flats langs de huidige Rooseveltlaan gesloopt. Na herinrichting komt het er volgens de plannenmakers zo uit te zien:
De toekomstige Parklaan ter hoogte van de Prof Cobbenhagenstraat. Links Wyckerpoort.
De Parklaan vanuit het noorden gezien. Rechts Wyckerpoort.
De Parklaan nabij het Koningsplein.
Hoewel geen integraal onderdeel van het plan, stelt het Avenue2-consortium ook voor om het Koningsplein en Oranjeplein in te richten als park: het Koningspark. Zoals je ziet, zal het er altijd druk en gezellig zijn. Tjongejonge, wat wordt er veel gefietst, gejogd, geskated en geravot in het nieuwe Maastricht
Bron: www.a2maastricht.nl
De toekomstige Parklaan ter hoogte van de Prof Cobbenhagenstraat. Links Wyckerpoort.
De Parklaan vanuit het noorden gezien. Rechts Wyckerpoort.
De Parklaan nabij het Koningsplein.
Hoewel geen integraal onderdeel van het plan, stelt het Avenue2-consortium ook voor om het Koningsplein en Oranjeplein in te richten als park: het Koningspark. Zoals je ziet, zal het er altijd druk en gezellig zijn. Tjongejonge, wat wordt er veel gefietst, gejogd, geskated en geravot in het nieuwe Maastricht
Bron: www.a2maastricht.nl
Opmerking