Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Tregaterrein

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Pier
    replied
    Ik wil niet vervelend zijn, maar er klopt nog steeds niets van.....

    Grote bewondering voor het werk van El Loco ... Chapeau !!!...., maar in de werkelijkheid van nu staan de de Dolmansstraat en de Balijeweg vrijwel haaks op elkaar.

    In de (bijgetekende) schets van El Loco, lopen de Balijeweg en de Dolmansstraat bijna parallel !!

    Verder loopt de Willem Alexander weg, als ik dan even kijk naar het huidige gedeelte tussen de Balijeweg en het oude Huis van Bewaring, vrijwel parallel met de Maas. Ook dat klopt niet in de schetsen.

    Dus..... ik weet het niet meer.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Och jong, hadden we jou maar hier aan de tekentafel zitten, Maastricht zou er met sprongen op vooruit gaan !
    Och, een mens hoeft maar een bezigheid te hebben... 't houdt me van de straat

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
    Te bekijken of te downloaden als PDF bestand via onderstaande URL.
    Daar staat diezelfde tekening bij, maar deze keer zónder jachthaven. Ik denk dat Soeters, terwijl hij zijn presentatie van afgelopen woensdagavond aan het voorbereiden was, hoorde van het idee van wethouder Winants en dat hij toen nog snel een jachthaventje in het bestaande plan intekende. Helaas wel op een andere plek dan Winants bedoeld had...

    Ik zou sowieso die jachthaven en die shoppingmall omwisselen. Dus de jachthaven - als die er moet komen - op de plek waar Winants hem wilde, en de winkels op de plek waar Soeters de jachthaven tekende. Of ergens anders in de Beatrixhaven.

    Leave a comment:


  • SJEF
    replied
    Op pagina 5 van stadskrant De STER staat een wat uitgebreider artikel over "Limmel aan de Maas", met als titel: Willem Alexanderweg wordt verlegd in ontwerp Limmel.

    Te bekijken of te downloaden als PDF bestand via onderstaande URL.

    http://docs.google.com/fileview?id=0...NGU1ZDY0&hl=nl .

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    specifiek de kruising W.Alexanderweg/Balijeweg (...) hoe anders lopen die wegen dan
    Klopt, die kruising zette mij aanvankelijk ook op het verkeerde been. Dat komt omdat alleen het stuk Willem Alexanderweg ten noorden van de Balijeweg in het plan gehandhaafd blijft, terwijl het zuidelijk deel van de weg verdwijnt (op een klein stukje bij de brandweerkazerne na). Om de verwarring te vergroten, hebben ze vanaf het kruispunt W.Alexanderweg/Balijeweg een nieuwe weg ingetekend, die schuin naar de Maas afbuigt (dit is dus niet de Willem Alexanderweg).


    5. Op het oorspronkelijke plankaartje (nr 1; hier perspectivisch scheefgetrokken) is tussen A en B nog vaag het op te heffen deel van de Willem Alexanderweg te zien. Tussen A en C: de nieuwe weg richting Maas.


    6. Het nieuwe plan, vanuit hetzelfde perspectief, met de verdwenen Willem Alexanderweg in gele pijlen.
    Last edited by El Loco; 1 december 2010, 17:32. Reden: Afbeelding aangepast

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Volgens mij is hier een weinig begaafde tekenaar aan het werk geweest. Het plaatje is een sterk vertekende weergave van het al eerder gepubliceerde plan (zie post #1 hierboven). Alleen de jachthaven is toegevoegd, maar vreemd genoeg niet op de plaats waar Winants hem wil hebben (direct ten noorden van de Noorderbrug), maar een heel stuk noordelijker bij de Balijeweg. Maar goed, zoals Soeters zelf al zei, 't is maar een droomplaatje...

    Ik ben even aan het fröbelen geweest en heb het eerste plan bovenop de nieuwe tekening gelegd en de twee samengevoegd door het eerste plan op dezelfde manier perspectivisch scheef te trekken (met Photoshop is alles mogelijk...). Daarna was het niet moeilijk om de straten op de perspectieftekening te benoemen. Het is ietwat lastig te herkennen doordat een groot stuk van de Willem Alexanderweg verdwijnt.


    1 Plan Limmel a/d Maas, zoals eerder gepubliceerd door Soeters. De rode stippellijn volgt het Noorderbrugtracee, een stukje Willem Alexanderweg, de Dolmansstraat met de kerk van Limmel (kruisje) en de Balijeweg.


    2 Het nieuwe plan van Soeters


    3 De twee plannen over elkaar heen geprojecteerd en gelijkgetrokken


    4 Het nieuwe plan met straatnamen

    Leave a comment:


  • SJEF
    replied
    De webpagina van de architect biedt (nog) geen uitkomst.

    http://www.soetersvaneldonk.nl/ .

    Ook de projectenpagina van de gemeente Maastricht laat niets zien.

    http://www.maastricht.nl/web/Project...en-archief.htm .

    Maar volgens mij kijkt men vanuit het noorden tegen de Noorderbrug aan.
    De rode pijl op onderstaande afbeelding laat dat duidelijker zien.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
    Iech loer vollegens miech vaanaof de Willem Alexanderweeg aon de kruusing mèt Lummel
    Nou, dan vraag ik mij af vanwaar of hoe jij dan kijkt......
    Volgens mij hoort deze schets niet bij de 'Trega plannen' en heeft De Limburg weer onzin gepubliceerd (wat de schets betreft)
    Maar dat is niet vreemd als je bedenkt dat bij de STADSredactie van De Limburger slechts één Maastrichtenaar werkt......

    ...... en dat is John Hoofs die ook nog het artikel heeft geschreven

    Leave a comment:


  • Pieke Potloed
    replied
    Iech loer vollegens miech vaanaof de Willem Alexanderweeg aon de kruusing mèt Lummel

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Nu kan het aan mij liggen, maar als ik de schets zie van het document van 18 maart 2010 (zie bovenstaande link van SJEF) heb ik geen enkel idee waar ik zit!!

    Waar is de Noorderbrug gebleven of het PLEM-gebouw (het beoogde Hilton hotel)??
    Noch herken ik de Franciscus Romanusweg of de Viaductweg.

    Heeft iemand een uitleg?

    Leave a comment:


  • SJEF
    replied
    Limmel aan de Maas

    De invulling van het Tregaterrein, heeft een wat concretere invulling gekregen, onder de naam: Limmel aan de Maas.
    Limmel aan de Maas staat in de startblokken.
    Detailhandel en woningen op een oude industriestrook aan het water.
    Er is zelfs ruimte voor een jachthaven.
    Via de onderstaande URL kunt u een PDF bestand bekijken c.q. downloaden over de hierboven genoemde plannen.

    http://docs.google.com/fileview?id=0...MTFlMGM4&hl=nl .

    Leave a comment:


  • SJEF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Nu pas in de krant? dat was toch vorig jaar al op L1?
    Inderdaad, er zijn al eerdere berichten verschenen Haas.
    De ophef is ontstaan door het volgende.

    De gemeenteraad kreeg op 4 december 2009 post.
    Burgemeester en wethouders lieten weten op 24 november besloten te hebben dat Trega bouwmarktlocatie wordt.
    De brief is beschikbaar, maar het daarin vermelde collegebesluit kan de gemeente niet overleggen.
    „In de notulen van 24 november staat niets.”
    Volgens wethouder LucWinants is ook niks besloten.
    „Dat staat ongelukkig in die brief.
    We hebben alleen de bereidheid getoond verder te praten.”
    En waarom gaat wethouder Jacobs ineens niet meer over Trega?
    „De ruimtelijke plannen zijn nu aan de orde, en dat aspect valt onderWinants,” zegt een gemeentewoordvoerder.


    Eerst zouden er bouwmarkten komen op het Tregaterrein, nu is plotseling sprake van een (jacht)haven.

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Go Winants!

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Interessante ontwikkelingen! Ik ben het met Luc Winants eens dat het doodzonde zou zijn om het Tregaterrein te bestemmen voor bouwmarkten en een tuincentrum. De stad probeert al jaren de Maasoevers aantrekkelijker te maken (Céramique, Maaspromenade, Landbouwbelang) en dan zouden hier, bij de entree van de stad, loodsen en parkeerplaatsen het beeld gaan bepalen! Alleen jammer dat men daar nu pas acher komt en ondertussen wel al allerlei beloftes aan ondernemers heeft gedaan.

    Of de inwoners van Limmel zo blij zullen zijn met een jachthaven en ongetwijfeld dure woningen in Limmel aan de Maas, valt te bezien. Ik ben wel benieuwd naar het ontwerp van architect Sjoerd Soeters (Neerlands enige onvervalste postmodernist - inderdaad, diezelfde die dat nep-kasteelhotel boven op de Dousberg gaat bouwen). Zullen het weer Limburgse carréboerderettes en schattige vakwerkhuisjes worden, of toch meer iets van deze tijd? Op zijn website http://www.soetersvaneldonk.nl/ is nog niets te vinden. Weet iemand hier meer van?

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Nu pas in de krant? dat was toch vorig jaar al op L1?

    Leave a comment:

Bezig...
X