Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Mariaberg - informatie

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Die staat er nog.

    De fretten hoorden thuis op de Archipelstraat. Dit huizenblokje van 2 was het eerste blokje dat vervangen werd door nieuwbouw.

    Ik kan me de fretten ook herinneren, ze kropen zelfs door je mouwen heen, en voor bijten hoefde je niet bang te zijn.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Hollender Bekijk bericht
      Breur de morel kers. Jonge jonge want vond ik die lekker. De uitdaging was om - meestal 's avonds - in een onbewaakt ogenblik even de boom in te klimmen wen dan voor eigen gebruik plukken. Dus als pingeleer werd je door de buurt geaccepteerd. heb je ook nog op een voetbalclub gezeten, en zo ja welke? Overigens uit welke buurt kwam je zelf?.
      Zelf ben ik geboren op de Herbenusstraat en dus van de Maastrichtse Boys. Helaas waren er te weinig kinderen in mijn leeftijd voor een jeugdteam. Wel mocht ik af en toe wat mee hobbelen op het hobbelveld en ballenjongen spelen. Overigens moest ik voetbalschoenen lenen in die tijd. Toen ik naar de H.B.S. (Veldeke) ging was het afgelopen met het straatvoetbal. Te veel huiswerk. Wel heb ik nog de blauw/witten van het Veldeke vertegenwoordigd en het zwart/wit van de Pedac aan de Tongerseweg. In de Geusselt nam ik deel aan de atletiekwedstrijden voor scholieren (hoogspringen). Nog een aantal jaren zaalvoetbal gespeeld voor de lol met collega's en gevoetbald met diverse semi prof veteranen op de grasvelden voor kasteel Geusselt. Na een botbreuk ben ik gestopt met actief voetballen. Overigens ben ik nog een jaar trainer geweest van het dameselftal van de Koepelkerksoos. Wellicht dat die dames ook gezorgd hebben voor minder aandacht voor mijn eigen voetbalcarrière

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        Zelf ben ik geboren op de Herbenusstraat en dus van de Maastrichtse Boys. Helaas waren er te weinig kinderen in mijn leeftijd voor een jeugdteam. Wel mocht ik af en toe wat mee hobbelen op het hobbelveld en ballenjongen spelen.
        Breur dat is leuk om te lezen. In deze draad http://forum.mestreechonline.nl/show...?t=2135&page=2 gaf ik aan ook in de jeugd van Maastrichtse Boys te hebben gespeeld. Het is 'zonde' dat zoveel clubs in Maastricht zijn opgeheven. Maar ja als er geen aanwas is, dan houdt het op een gegeven moment op! Overigens wel een van de mooiste complexen om te kunnen voetballen. Onder de rook van de verschillende fabrieken en ingekapseld door de kazematten.

        Opmerking


        • #19
          Trichterveld, Mariaberg of Blauw Dorp.

          Last edited by Breur; 17 december 2014, 18:10.

          Opmerking


          • #20
            P.s.: 3 jaar later is weer veel veranderd. Denk aan de muziekgieterij. Café The Highlander was tijdelijk gesloten. De "bungalows" in Trichterveld: het liep anders dan gepland. Inderdaad: een wijk in verandering.
            Last edited by Breur; 19 maart 2014, 17:43.

            Opmerking

            Bezig...
            X