Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Woningbouw in Bosscherveld en Boschpoort

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Guinness Bekijk bericht
    Even twee printscreens van oude stafkaarten uit 1924 en 1938. Onder de spijkerfabriek zie op de kaart van 1924 wat bouwblokken staan die in 1938 alweer verdwenen zijn. Zijn dit de bedoelde woningen?
    Ja de blokken op de kaart van 1924 zijn de noodwoningen in Bosscherveld. Heb jij de originele kaart in je bezit?
    Kompleminte

    Toller

    Opmerking


    • #17
      Ik heb alleen een kaart van 1935 (herz. 1949). Maar ik zal eens op mijn werk kijken wat ik daar heb liggen.

      Opmerking


      • #18
        Op de printscreen van Guinness van de plattegrond van 1924 staan naar ik meen veel meer woonblokken (?) ingetekend dan de door Toller gevonden tien straatjes. Is daar een verklaring voor?
        Last edited by Ingrid M.H.Evers; 7 mei 2014, 23:23.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
          Op de printscreen van Guinness van de plattegrond van 1924 staan naar ik meen veel meer woonblokken (?) ingetekend dan de door Toller gevonden tien straatjes. Is daar een verklaring voor?
          Ik zou het niet weten. Ik denk dat de kadastergegevens hier iets over kunnen zeggen, maar die heb ik niet.
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
            Op de printscreen van Guinness van de plattegrond van 1924 staan naar ik meen veel meer woonblokken (?) ingetekend dan de door Toller gevonden tien straatjes. Is daar een verklaring voor?
            De printscreen van Guinness verschilt inderdaad met de door Toller getoonde tekening van het complex.

            Niet alleen wat betreft het aantal woonblokken, maar ook wat betreft de situering van de woonblokken.

            Op de printscreen zijn 22 woonblokken te zien en op de tekening (het plan) zijn 21 woonblokken te zien.

            Waarschijnlijk is men van het plan afgeweken wat betreft situering en het aantal woningen per woonblok.
            Hier en daar een woning per woonblok minder resulteerde in een woonblok meer, waarbij het totaal aantal woningen (120) toch hetzelfde bleef.
            Mestreechter Geis mage beleve
            en dat door te kinne geve.
            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

            Opmerking


            • #21
              Toller, ik heb de originele kaarten. Althans de reproducties van de kaarten uit 1920

              Opmerking


              • #22
                Hollandse hoek

                Leuke foto van de woningen voor de sloop.

                Kompleminte

                Toller

                Opmerking


                • #23
                  WOW! Dat is volgens mij nog niet eerder vertoond!

                  Opmerking


                  • #24
                    Ik woonde als kind in de Savelstraat rond 1977-1984, tot dat ze zijn afgebroken. Geweldige herinneringen.

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X