Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Klevarie

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #91
    fantastisch mooie klinkers
    fantastisch mooie tegels
    en wat als we er een cement-beton mortel ingieten met een tekst erin gegraveerd

    hier struikelt u niet zomaar, hier struikelde iedereen.

    struikelen, opstaan en doorgaan
    ik ben verguisd

    Opmerking


    • #92
      Dit is toch maar even tijdelijk? Dus zo erg is het toch niet? De nieuwe bestrating wordt volgens de plannen natuursteen, geloof ik.

      Opmerking


      • #93
        Oorspronkelijk geplaatst door Guinness Bekijk bericht
        Dit is toch maar even tijdelijk? Dus zo erg is het toch niet? De nieuwe bestrating wordt volgens de plannen natuursteen, geloof ik.
        Ja, in die tijdelijkheid geloof ik ook! Maar nu wellicht meteen natuursteen... luxe.

        Opmerking


        • #94
          Mooi gebouw zo te zien, past goed bij de Polvertorenflat
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • #95
            Hoe zo, is toch een mooie blok met stenen, nou ja alleen de kleur

            Ik bedoelde niet het St. Servaasbolwerk
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #96
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              Heb ik toch gelijk want de foto is zwart/wit. toch ?
              Ook ik zie de stenen in een kleur, hoe kan dat?
              Wel mooi zal een verbetering zijn.
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #97
                Als het niet mag kun je gewoon aangifte doen wegens het overtreden van de Flora- en Faunawet. Die dieren die daar zitten zijn gewoon beschermd.

                Opmerking


                • #98
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                  De tijdelijke parkeerplaats is bijna klaar.
                  We zagen enkele dingen waarbij we ons afvragen kan en mag dit zo maar.
                  Er vlakbij bevind zich een vijver met schildpadden en kleine visjes.
                  Meerdere malen is door buurtbewoners/wandelaars en Ik zelf gevraagd om het water op peil te houden.
                  Bij mijn laatste verzoek kreeg ik te horen dat gaat zo maar niet daar moet een bioloog bij komen.

                  Als dat zo is rijst mij toch te vraag kan ik dan wel het overtollig water van de parkeerplaats lozen op de vijver ???
                  Als mede-inrichter van deze vijver kan ik vertellen dat deze vijver altijd langzaam met schoon water werd bijgevuld om geen te grote temperatuursverschillen te veroorzaken. Bovendien gaf de lage waterstand in de zomer (veroorzaakt door verdamping) ons de gelegenheid eventuele lekken te repareren en er troep uit te halen. Ook werd de vijver wat open gehouden opdat deze niet helemaal dichtgroeide met waterplanten.
                  Het lozen van afvoerwater van een parkeerterrein op deze vijver betekent een aanslag op alles wat leeft in deze vijver. Zeer onverstandig en waarschijnlijk strafbaar.

                  Opmerking


                  • #99
                    Wel rijst bij mij nog de vraag wat is momenteel de functie van de vijver? Is het een bluswatervijver? Dan gelden er wellicht andere regels.

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                      Wel rijst bij mij nog de vraag wat is momenteel de functie van de vijver? Is het een bluswatervijver? Dan gelden er wellicht andere regels.
                      Dat maakt voor die dieren niet uit welke functie die vijver heeft. Als er op de DSM plots een populatie vleermuizen zou verschijnen dan zijn ze beschermd.

                      Wat ik eigenlijk schokkender vind is hoe er met de bomen is omgegaan. Ik zou zeggen blijf het fotograferen en leg het vast op dit forum zodat er naar de toekomst 'bewijsmateriaal' is. Die bomen met de doorgeneden wortels gaan het niet overleven en daar zou de aannemer aansprakelijk gesteld voor kunnen worden. De gemeente zou hier handhavend op moeten treden.

                      Voor wat betreft de schildpadden:
                      Artikel 2[bewerken]

                      1. Een ieder neemt voldoende zorg in acht voor de in het wild levende dieren en planten, alsmede voor hun directe leefomgeving.2. De zorg, bedoeld in het eerste lid, houdt in ieder geval in dat een ieder die weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat door zijn handelen of nalaten nadelige gevolgen voor flora of fauna kunnen worden veroorzaakt, verplicht is dergelijk handelen achterwege te laten voorzover zulks in redelijkheid kan worden gevergd, dan wel alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd teneinde die gevolgen te voorkomen of, voorzover die gevolgen niet kunnen worden voorkomen, deze zoveel mogelijk te beperken of ongedaan te maken.

                      Opmerking


                      • Nou, ik heb de Gemeente gebeld met de melding betreffende de bomen. De betreffende afdeling ging meteen kijken. Ik houd u op de hoogte.

                        Opmerking


                        • Zeker, het inheemse Klevarieschildpadje?
                          De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                          Max Dendermonde

                          Opmerking


                          • De schildpadjes werden gedropt door onbezonnen "dierenliefhebbers", evenals verkalkte kalkoenen, hanen en kippen, cavia's etc. Alles waar de mensen vanaf wilden.

                            En wie kon die kakelende hanen uit de bomen halen of schieten na klachten van mensen dat ze niet konden slapen? Drie keer raden (net als Petrus)

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                              Ben net wezen kijken
                              Geen vis of schildpad meer te zien :(
                              Dan willen wij toch graag weten wat met deze dieren gebeurd is?

                              Opmerking


                              • Ze komen wel te voorschijn als het wat warmer wordt. Afgelopen zondag zaten ze er nog, maar toen was het nog lekker weer.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X