Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Winterland Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Een tip van mijn kant; uit ervaring wijzer geworden.
    Als ik een behoorlijk omvangrijk of belangrijk stuk tekst wil plaatsen, doe ik het voorwerk in Kladblok of Wordpad (simpele tekstverwerkers als Windows onderdelen).
    Dan lees ik het na, corrigeer eventueel de foutjes, kopieer het geheel, en plak het in het invoegveld hier op het forum.
    Mocht er dan iets mis gaan bij het versturen, dan heb je nog altijd de tekst in Kladblok of Wordpad tot je beschikking.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #17
      Winterland; 3 ingezonden brieven

      Winterland (1)
      Winterland is here to stay, hoort men hier en daar fluisteren.
      Als ik de wens uit voor een wat bescheidener en meer bij de kerstsfeer passende opzet, en mijn afkeer uitspreek over het massale karakter, word ik ? dat is kennelijk de afspraak ? direct voor elitair uitgemaakt.
      Ik vind het best, mijnheer Tielemans, dan maar elitair.
      Maastricht is een schitterende maar niet zo grote stad, en heeft een beperkte capaciteit voor het opnemen en verzorgen van toeristen en dagjesmensen.
      Dat zijn er tijdens Winterland te veel, zo simpel is dat.
      ?Meer? wordt dan irritant.
      Op zaterdagen kun je over de hoofden lopen.
      De Maastrichtse binnenstad is van ons, Maastrichtenaren.
      We willen onze mooie en kwetsbare binnenstad zo nu en dan best delen met anderen, maar haar niet laten misbruiken door de ondernemers.
      Dat dringt blijkbaar niet door tot de dames en heren horeca-, winkel- en kermisexploitanten.
      Exploitatie van Maastricht als icoon staat gelijk aan prostitutie, en dat wil ik niet, dat willen mijn medebinnenstadsbewoners niet, en dat moet u ook niet willen.
      Ga voor de aardigheid eens kijken op de Weihnachtsmarkt in Aken.
      Daar is ook van alles te doen, kleinschalig op enkele mooie pleinen en straten, maar het is niet zo?n uitpuilend gezwel in de stad als het Christmas Ghetto op ons mooie Vrijthof.

      Wim Aarts, Maastricht.

      =============================================
      Winterland (2)
      Als ik de commentaren hoor die allemaal geuit worden tegen Winterland, dan heb ik de spontane neiging om te braken.
      Typisch weer een speciaal soort Maastrichtenaren die ? door jaloezie en afgunst ? het niet kunnen verteren dat er in deze mooie stad nog genoeg mensen zijn die iets durven te organiseren met zulke geweldige resultaten.
      Het reuzenrad dient te verdwijnen, zegt men.
      Dit rad heeft duizenden mensen plezier gegeven en dat ook bij slecht weer.
      Het Huis van de Kerstman krijgt vijftigduizend euro subsidie, dat is niet nodig, want het zijn vrije ondernemers, zegt men.
      Maar deze notoire kankeraars vergeten dat deze vrije ondernemers in de zeven stille weken miljoenen euro?s voor de zaken en de stad opbrengen.
      De gehele binnenstad is voor honderd procent v??r Winterland.
      Drie maanden het Vrijthof bezet, laten we eens tellen: ??n week opbouw, ??n week afbreken, zeven weken Winterland.
      Dat maakt bij elkaar negen weken.
      Op de lagere school leerden we dat drie maanden twaalf weken zijn.
      Volgens mij is er niets veranderd sinds die tijd.
      Vanaf deze plaats wil ik de bestuursleden van Winterland een grote pluim geven.
      Ga alstublieft zo door!

      Jo Loontjens, Maastricht.

      ============================================
      Winterland (3)
      Al maanden erger ik mij aan de schandalige manier waarop met Winterland wordt omgegaan.
      Iedere stad zou trots zijn om zo?n evenement te hebben, maar Maastricht lijkt ervan af te willen.
      De ?overlast? van Winterland is heel wat minder dan die van bijvoorbeeld Andr? Rieu, terwijl Winterland 1,2 miljoen bezoekers trekt en Andr? Rieu hooguit tienduizend.
      Objectief gezien moet Andr? Rieu dus eerder van het Vrijthof af dan Winterland.
      Sterker nog: het ontbreekt in Maastricht aan evenementen voor de jeugd, dus mijn voorstel is om de schaatsbaan in de hele winterperiode te laten liggen.
      Minimaal drie maanden dus in plaats van inkrimping van de tijden.
      De afbraak van Winterland past in de trend die onze gemeente in heeft gezet.
      De ?beste? sporthal die we hebben, ligt in Randwijk, dus die moet worden afgebroken; het ?beste? zwembad dat we hebben is de Dousberg, dus dat moet worden gesloten.
      Als we nu ook nog speeltuin Fort Willem nog sluiten, dan kan de jeugd het beste verhuizen naar Parkstad.

      John Hufkens, Maastricht.

      gazet De Limburger; 10-01-2008.
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #18
        Winterland; allebonneur

        Ondanks het kleine financi?le minnetje was de voorzitter van Winterland (Ger Tielemans) ("wethouder Jean Jacobs is als mens betrouwbaar") best tevreden, zette hij uiteen.
        1,2 miljoen bezoekers, ongeveer net zo veel als vorig jaar.
        Vooral het Huis van de Kerstman was een ongekend succes.
        47.000 bezoekers maar liefst!
        O ja?
        Het huis was 4 weken open, 28 dagen dus.
        Per dag 8 uur, maakt 224 uur.
        Elke rondleiding (officieel 5 minuten) konden 12 mensen mee.
        Dat zijn er 12 x 12 = 144 per uur x 224 = 32.256 in totaal.
        Maximaal!
        Dan mag geen rondleiding uitgelopen zijn, moet er voortdurend volk aan de poort hebben gestaan en is vadertje Kerstmis nooit eens wezen plassen!
        Het is dat we weten dat Ger Tielemans als mens betrouwbaar is.............

        ? Allebonneur......
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          Gisteren was weer dat ontevreden mannetje Nelissen op TV Maastricht om zijn herhaalde kritiek te spuien over de evenementen die op het Vrijthof plaatsvinden. Hij kwam met het idee om Winterland (wat hij dus he-le-maal niks vindt) maar te verplaatsen naar Heerlen, omdat het beter bij die volksaard past,.. we moeten regionaler denken opperde hij, niet alles maar op 't Vrijthof neerplanten.
          Dit uiterst vervelend manneke overspoelt de omliggende Vrijthofbewoners met mailtjes, hij is tegen ieder evenement op de Vrijthof.
          Hij draaft door, op het ziekelijke af.
          Nelissen is daar een aantal jaren geleden komen wonen, en deze evenementen waren er al, dan moet je niet op het Vrijthof gaan wonen.

          Nu is hij weer totaal tegen Holiday on ice, die een paar keer een show op de ijsbaan zullen geven.
          Zelf zie ik het eerder als een grote aanwinst en een hoger niveau voor Winterland, maar ook hier vindt Nelissen weer spijkers op laag water.

          Had hij de tijd en energie meer in het restaurant gestoken van zijn zoon, was dat misschien niet na 3 maanden failliet gegaan.
          Het restaurant Lucca gelegen op de Vrijthof heeft maar 3 maanden bestaan en een groot spoor van schulden na gelaten, vele zijn ernstig financieel gedupeerd, zo ook het personeel.

          Restaurant Lucca was de oorzaak dat, Andre Rieu in overweging nam geen concerten meer te geven op de Vrijthof.
          Lucca was net geopend, had geen eten en iedereen kon vrij plaats nemen, als er maar flink werd ingenomen, met gevolg, door de drank werden de gasten overmoedig.
          De overmoedige gasten van Lucca gingen boven het geluid van André Rieu, heel storend was dat.

          Heeft Piet Nelissen daar een woord over gerept?
          Nee dus, ik vind dat ook eens mag naar buiten gebracht worden.
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • #20
            Vrijthof Binnenste Buiten

            'Maastricht moet eigen evenementenregels naleven'

            De vereniging 'Vrijthof Binnenste Buiten' eist dat de gemeente Maastricht haar eigen regels rond evenementen vanaf volgend jaar strakker naleeft.
            Maastricht houdt meer evenementen op het Vrijthof dan is toegestaan.
            En daar is de vereniging het niet mee eens, zo blijkt uit een brief aan de gemeenteraad.

            In april 2008 besloot de Maastrichtse gemeenteraad dat er maximaal 60 dagen iets op het Vrijthof mag worden georganiseerd.
            Maar als alle evenementen bij elkaar worden opgeteld, komt het totaal op 79.
            Dat zijn er dus bijna twintig te veel.
            Op het Vrijthof worden onder andere Winterland, kermissen en het Preuvenemint gehouden.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #21
              Winterland

              De organisatie van Winterland zegt haar principe vaarwel (geen alcohol op een familiefestijn) en gaat weer bier tappen in café "Winterland" van 29 november 2008 tot 5 januari 2009.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #22
                Winterland

                "Winterland 2007/2008 sluit met een licht verlies".
                "De omzet was hoger dan de vorige editie".
                "De ondernemers en exploitanten waren dik tevreden".
                "De onkosten vielen lager uit, omdat 'het Huis van de Kerstman' volledig is gesponsord en kan worden hergebruikt".
                "Winterland moet weer 6 weken i.p.v. 5 weken duren".
                Dat laat voorzitter Ger Tielemans van Winterland door een journalist optekenen omstreeks 8 januari 2008.

                Vandaag [20 november 2008] laat voorzitter Tielemans in de krant publiceren: De alcoholvrije editie van 2008 die landelijk veel aandacht trok, leverde de organiserende stichting 40 procent omzetverlies op.
                Hoe kan dat nou?
                In januari 2008 was de omzet hoger dan de editie 2006/2007 en in november 2008 is er opeens een omzetverlies van 40 procent in de editie 2007/2008!!

                Welke creatieve boekhouder is hier aan het rekenen geweest?
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #23
                  Er zijn mensen vanuit de Bonbonniere naar het Vrijthof gegaan. Jammergenoeg kon ik niet mee. Ik had welens willen zien hoe toevallige voorbijgangers op die deelnemers hadden gereageerd, als ze ze herkend hadden.


                  Zo afzonderlijk herkent niemand ze, maar in een groepje toch echt wel.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #24
                    ------------
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #25
                      hee, mijn berichten komen weer eens niet op de juiste plek terecht.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #26
                        Winterland

                        Sinds wanneer heerst er een "ga-hos op het vrijthof"?
                        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                        Thomas More

                        Opmerking


                        • #27
                          Ik was gisteren op weg naar de finale-opname van Expeditie Robinson. Onderweg kwam ik met de bus langs het parkeerterrein aan de Cabergerweg. Daar stond me inderdaad een regiment aan bussen. Als je dat maal 50 vermenigvuldigt, kun je zien, hoeveel mensen er alleen al van buitenaf naar Winterland gekomen zijn.

                          Onderweg nog een onverwachte ontmoeting met Elvis gehad, terwijl ik stond kou te kleumen bij het wachten op de flink vertraagde treinen richting Maastricht. De opname was trouwens in Maastricht, in de Bonbonniere.

                          Als er iemand het programma kent, en misschien heeft gevolgd: vanavond op RTL5, 20.25. Check even de juiste tijd, want ik hoorde ook iets van 19.10, maar dat klopt volgens mij niet.
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                            Als er iemand het programma kent, en misschien heeft gevolgd: vanavond op RTL5, 20.25.
                            Check even de juiste tijd, want ik hoorde ook iets van 19.10, maar dat klopt volgens mij niet.
                            Volgens de gidsgegevens:

                            Finale Expeditie Robinson

                            20:25 - 21:30; zondag 30-11-2008.
                            Finale Expeditie Robinson
                            Survivalprogramma.
                            Vandaag zal eindelijk bekend worden wie zich winnaar mag noemen.
                            Hoewel de lege plek naast Evi Hanssen natuurlijk niet ingevuld kan worden, zal de finale wel verlopen zoals oorspronkelijk met Ernst-Paul is bepaald.
                            Bovendien wordt stilgestaan bij zijn overlijden middels een terugblik op tien jaar Ernst-Paul Hasselbach in Expeditie Robinson.
                            Bij aanvang van de finale zijn er nog drie kandidaten over.
                            Zij krijgen van Evi de uitslag van de laatste eilandraad te horen, ten overstaan van een zeer bijzonder publiek, bestaande uit 100 oud-kandidaten uit het afgelopen decennium Expeditie Robinson.
                            Zij vormen tevens de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de twee finalisten zich de winnaar van Expeditie Robinson 2008 mag noemen.
                            Presentatie: Evi Hanssen.
                            Op verzoek van de familie van wijlen Ernst-Paul Hasselbach, worden alle afleveringen van Expeditie Robinson uitgezonden.

                            Of raadpleeg even de webpagina van RTL5
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking


                            • #29
                              Wat mij intrigeert is: van welke positie uit heeft SJEF die kerkenfoto genomen? Vanuit het hoge rad?

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                                Ik ben er voor 99,9% zeker van dat Sjef die foto niet heeft gemaakt, is 't niet, Sjef ??!!
                                Ik heb de foto laten maken, want ik heb hoogtevrees.
                                De foto is gemaakt door de echtgenoot van mijn nichtje;en inderdaad, vanuit het reuzenrad.
                                Hij heeft een professionele, digitale SLR camera met diverse objectieven; van extreem groothoek tot super tele.
                                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                                Thomas More

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X