Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Winterland Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • wim54
    replied
    Meerderheid raad Maastricht wil onderzoek Hoen


    De meerderheid van de Maastrichtse gemeenteraad is voor een onafhankelijk onderzoek naar raadslid Jan Hoen.

    Uit een rondgang langs de grotere partijen blijkt dat de raad hierop aan zal sturen tijdens een bijeenkomst donderdagavond.
    Burgemeester Onno Hoes informeert de fractievoorzitters over de ontstane situatie rondom Jan Hoen. Hoen verrichtte betaalde werkzaamheden voor Winterland terwijl hij als raadslid ook mee besliste over de toekomst van het evenement. Naar aanleiding van diverse publicaties, vroeg de PvdA om een onafhankelijk onderzoek naar de gang van zaken rondom Hoen.
    Tijdens de bijeenkomst wordt gekeken of en welke acties er ondernomen worden tegen het raadslid.

    Zo zie je maar weer dat ook kleinere partijen in het nieuws kunnen komen op een niet positieven manier.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Hoen declareerde bij Winterland

    De Maastrichtse politicus Jan Hoen heeft vanaf 2006 als gemeenteraadslid declaraties voor advieswerk ingediend bij kerstevenement Winterland.

    Maastricht
    Door John Hoofs


    Daarmee heeft hij opnieuw de schijn van belangenverstrengeling gewekt. Dat blijkt uit een factuur uit 2006 en een deel van de Winterlandboekhouding uit 2006, 2007 en 2008, in bezit van deze krant. Hoen - kort voorzitter, daarna erevoorzitter van het inmiddels failliet gegane Winterland - was als directeur van JH Consultancy ook adviseur van Winterland, voor hij in maart 2006 zijn rentree maakte in de Maastrichtse gemeenteraad. Hij hield die nevenfunctie aan, zonder daar melding van te maken en ontpopte zich als warm pleitbezorger voor Winterland.
    In december 2006 stuurde Hoen Winterland een rekening van 2500 euro, onder meer voor 'advisering stichtingsbestuur Winterland' en 'contact gemeente en derden'. Volgens Hoen ging het om een vergoeding van onkosten die hij maakte "voordat ik wederom in de gemeenteraad kwam”. In 2007 en 2008 ging het declareren - steeds 2500 euro - echter door. Hoen: "Dat betrof geen bezoldiging, maar uitsluitend een onkostenvergoeding. Ik was toen officieel geen voorzitter meer, maar erevoorzitter. Doordat ik in de gemeenteraad kwam, kon ik natuurlijk niet van de ene op de andere dag mijn handen aftrekken van een zo economisch belangrijk evenement.” Hoen doet laconiek over zijn financiële band met het evenement: "Mijn activiteiten waren puur van adviserende aard, maar uiteraard werden de gemaakte onkosten vergoed. Die vergoeding was bovendien veel lager dan de kosten die door mij in werkelijkheid zijn gemaakt. Ik heb het Winterland-concept een warm hart toegedragen om het voor de stad te behouden. Ik heb uitsluitend gehandeld in het belang van de stad en dat kan mij - volgens mij - door niemand kwalijk worden genomen.”
    Lees verder in de krant van vrijdag.
    http://www.limburger.nl/article/2012...bij_Winterland

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    http://maastricht.dichtbij.nl/stad/w...unnen-gebeuren

    http://maastricht.dichtbij.nl/stad/r...stuur%E2%80%99

    http://maastricht.dichtbij.nl/stad/b...tinent-onjuist

    Wat heeft het voor een nut iets te laten onderzoeken door de rekenkamer
    als dit na een rapport ervan toch ontkent wordt door b en w (gemeente Maastricht ) .

    Leave a comment:


  • SJEF
    replied
    Winterland aan de kant gezet.
    Winterland wordt verkiezingsthema.


    Lees meer via een PDF bestand, te vinden op:

    http://docs.google.com/fileview?id=0...YTBjNTQy&hl=nl .

    Leave a comment:


  • SJEF
    replied
    Fijn dat jij kunt meedelen, parel, vanuit je eigen waarnemingen, hoe de stand van zaken werkelijk is.
    Maar vind je het niet vreemd, dat je als zakenman bepaalde zaken weglaat in een evenement (notabene in het voorlopig laatste jaar dat je de vergunning hebt) uit overwegingen van bezuiniging?
    Terwijl de zaken die je weglaat, juist grote publiekstrekkers waren in het verleden?
    Is dat niet een vreemde vorm van bezuinigen?
    Of waren er al eerder malheure financiële debacles, die nu pas het daglicht zullen/kunnen/mogen gaan zien?

    Leave a comment:


  • parel
    replied
    Geen idee of het jullie ontgaan is, de grote kerstboom op de schaatsbaan staat er dit jaar niet meer.
    Toch jammer, de kerstboom gaf op de schaatsbaan een eigen sfeertje, en stond hoog boven de kerstmarkt te pronken

    Ook heeft het Winterland café plaats moeten maken voor ruimte, die nu benut wordt voor de schaatsers.
    Zo hebben de schaatsers, meer ruimte om zich de schaatsen om te binden.
    Toch wel jammer dat het Winterland café weg is dit jaar

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
    En dat alles berust op een Joods-Christelijke traditie.
    Is het mogelijk dat wij deze traditie nog mogen behouden s.v.p.?
    Jawel, SJEF, maar ik denk dat ´dhrpeentjes´ meer doelt op de commercie. Het is de vraag wie tegenwoordig nog aanhaakt bij die christelijke tradities!

    Leave a comment:


  • SJEF
    replied
    Nou, nou, Dhrpeentjes.
    Volgens mij is er zowel een plaats voor Sinterklaas, alswel de Kerstman; in Maastricht, Heerlen, Sittard of waar dan ook.
    Ik weet ook wel, dat de Kerstman een commercieel symbool is van een donkerbruine, zoetsmakende frisdrank, waarvan de initialen C C zijn.

    Maar de Kerstman is tevens ook een symbolische personificatie (metafoor) van het hele gebeuren in Bethlehem, in de nacht dat Jezus van Nazareth werd geboren (Jezus van Nazareth werd trouwens in het jaar 4 voor Christus geboren).

    En dat alles berust op een Joods-Christelijke traditie.
    Is het mogelijk dat wij deze traditie nog mogen behouden s.v.p.?

    http://members.ziggo.nl/peter7/kerst/kerstH2.html .

    http://www.gnosis.nl/de-oorsprong-van-kerst .
    Last edited by SJEF ; 27 november 2009, 15:17.

    Leave a comment:


  • Dhrpeentjes
    replied
    sinterklaas

    Die kerstman mag van mij weblijven daar hebben we toch niks mee! Wij hebben Sinterklaas en we moeten VEEL zuiniger zijn op onze EIGEN tradities...De kerst man is niet van ons, LEVE SINTERKLAAS !!

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Helemaal eens, SJEF. Ik volg die Winterlandsoap weliswaar vanop afstand, maar ik heb sterk het vermoeden dat die voorzitter van Winterland deel van het probleem is. Die man kan niet behoorlijk communiceren, hij gebruikt veel te grote woorden en laat zich laatdunkend uit, zowel over gewone Maastrichtenaren als over het stadsbestuur.

    Ik ben trouwens een enorme FAN van Winterland! Ik hou wel van een beetje kermis, neonlicht en kabaal op z'n tijd. Maastricht is soms al zo stil! Ik snap dus ook die verhalen niet over 'Maastricht gaat aan z'n eigen succes tenonder'. Helemaal oneens.
    Last edited by El Loco; 25 november 2009, 12:50.

    Leave a comment:


  • SJEF
    replied
    Winterland Maastricht

    Winterland ziet af van euro entree.

    Evenement gaat zaterdagmorgen 28 november 2009 in stilte open na stormvloed aan ‘heftige’ reacties.

    Net als de vorige tien edities blijft Winterland 2009 gratis.
    Het bestuur komt terug op het voornemen om een euro entree te heffen.
    Dat gebeurt na een stormvloed aan „heftige reacties” van met name Maastrichtenaren, die hun decemberverzetje verstoord zien.
    Voorzitter Ger Tielemans van Winterland geeft toe dat hij de emoties van liefhebbers van het evenement heeft onderschat.
    Hij had niet verwacht dat de aangekondigde afgrendeling van Winterland en een ‘symbolische’ toegangsprijs van een euro een stroom aan protestmails en -berichten op gang zou brengen.
    „Veel mensen doen moeilijk over die euro.
    Ze hebben ons laten weten dat spontaan het Vrijthof oplopen om wat Winterlandsfeer mee te pikken, er niet meer bij zal zijn.”
    Winterland kreeg ‘aandoenlijke reacties’ van gewone Maastrichtenaren.
    „Die wezen ons erop wat het voor hen betekent als ze telkens met het gezin van vijf personen vijf euro moeten gaan betalen.
    Dat kunnen mensen met een bescheiden inkomen zich niet permitteren.
    Daar zijn we gevoelig voor.
    De gewone man moet niet de dupe worden van het feit dat wij onze begroting heel moeilijk rond krijgen en ruzie hebben met het stadsbestuur.
    We zijn een evenement voor iedereen.
    Dat moet zo blijven.”
    Winterland zoekt kostenbesparing nu onder meer in het weglaten weglaten van het Huis van de Kerstman, dat in 2007 en 2008 een van de trekkers was van het evenement.
    Tielemans: „Het kost ons tienduizenden euro’s.
    Het opbouwen van die blokhut is duur en het inhuren van de kerstman nog duurder.”
    De Winterland-editie van 2009 is de laatste volgens de huidige formule.
    Volgend jaar wil het stadsbestuur een nieuwe opzet, waar ook andere organisatoren zich voor kunnen melden.
    Het Winterland-bestuur heeft geen enkele garantie dat het in 2010 opnieuw van de partij zal zijn.
    Het is voor de organisatie reden om vrijdagavond geen officieel openingsfeest te houden, met genodigden en bestuurders.
    Zaterdag gaat het evenement om 10.00 uur in alle stilte van start.
    „Gezien de huidige situatie, onze verstoorde verhouding met het stadsbestuur, is een openingsfeestje ongepast.
    We zijn daar niet voor in de stemming.
    Moeten wij het stadsbestuur nu nog overtuigen van het economisch belang van Winterland voor Maastricht in december?
    Daar heb ik geen zin meer in.
    Als je ziet hoe Winterland Hasselt door die stad wordt gedragen, dat staat in schril contrast met hoe Maastricht met ons omgaat.”

    Bron: gazet De Limburger
    25-11-2009


    =================================

    Ben ik toch in de veronderstelling geweest dat die blokhut (Huis van de Kerstman) gesponsord werd door een grote aanbieder van telecommunicatie.
    Daarbij was het een grote publiekstrekker in 2007 en 2008, en dat wordt nu zomaar weggelaten in 2009.
    Vreemde vogel, die voorzitter van Winterland; beslist geen winterkoninkje.

    SJEF.

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dhrpeentjes Bekijk bericht
    Ben je niet normaal ofzo?

    Mwaaaahahaha! Dit maakt mijn dag goed!

    U hoeft niet gaan zweten, meneer Peentjes, ik ben absoluut voor het behoud van de Servaes.

    Ik ben het overigens helemaal met u eens. Winterland is een commercieel circus dat niet past bij de authentieke sfeer van Maastricht. Het zou beter passen op het Schouwburgplein in Heerlen (met alle respect voor Heerlen, natuurlijk).
    Last edited by burgemeester; 21 november 2009, 16:42. Reden: toevoeging

    Leave a comment:


  • Dhrpeentjes
    replied
    Winterland is echt vreselijk

    Ik ben een rasechte Maastrichtenaar en ik vind winterlans: vreselijk , commercieel, ongezellig, lelijk enz enz, op den duur een ramp voor de stad en die tijd in gekomen: WEG er mee! Ik ben echt niet elitair ofzo ik woon gewoon in een volksbuurt van Maastricht!

    Leave a comment:


  • Dhrpeentjes
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    Gewoon de St. Servaes afbreken. Is er meer ruimte voor Winterland en kan Haas de post bezorgen.
    Ben je niet normaal ofzo?

    Leave a comment:


  • Dhrpeentjes
    replied
    hekken

    Zijn ze nou helemaal van de P.. gerukt om er grijze hekken om het vrijthof en dat winterland te zetten??? LELIJKER kan bijna niet !!!!!

    Dhr Peetjens, een Maastrichtenaar

    Leave a comment:

Bezig...
X