Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Leegstand winkels binnenstad

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Nou, nou, het Kookhuis aan de Maes is toch best een mooie winkel op de plek van de vroegere Spaarbank, en om nou te zeggen dat die electronica zaak (hoe heette die ook alweer) die voor de Albert Heijn op die hoek zat nou zo prachtig was, nee !
    Klopt (Kookhuis aan de Maes best een mooie winkel) maar ik vraag me af of zo'n winkel wel op termijn levensvatbaar is ( net zoals Hermes in Wyck om maar een andere dwarsstraat te noemen):
    het afzetgebied Maastricht en omgeving is te klein qua rentabiliteit en denk niet dat klanten uit de omliggende Eurregio speciaal hiervoor naar Maastricht komen.(met name Aken, Luik en Hasselt zijn hierin al voorzien..)
    Wens ook hen toch succes toe !

    De voorganger van Appie was Megapool.

    Trouwens, ik vind geen enkele moderne zaak ( of het nu electronica of een grote kruidenier is ) een aanwinst en eerder een zeer grote cosmetische afbreuk doen aan de mooie oude facade en uitstraling van dat gedeelte van de markt.
    Snap de welstandscommissie hierbij totaal niet, hoe ze dit hebben kunnen toestaan....:(
    Vooral als je die uitstraling vergelijkt met de manier en wijze hoe andere zaken ( rubberhoes en de toko) dit aanpakten en rustig opgingen in het geheel zonder de charme te verstoren....
    Zal wel zo iets "the sign of the times" en "meegaan in de vaart der volkeren" zijn...
    Als alternatief ...zou misschien hier een poptempel kunnen komen?
    als de Lambertuskerk geen optie is....

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Bekijk bericht
      (met name Aken, Luik en Hasselt zijn hierin al voorzien..)
      Toch een kleine correctie, Harrie: in Aken, Luik en Hasselt is geen Hermès, zoals ik hier al schreef. De meest nabije zijn Brussel en Amsterdam.

      Opmerking


      • #18
        OK, dan Düsseldorf (en ik geloof ook Köln) ook, niet te vergeten INO in Luik, ook al heeft INO dan geen Hermes maar wel soortgelijke topmerken ( Kenzo e.d.)

        Denk dat de Belgische en Duitse clientele niet speciaal hiervoor naar Maastricht komt, maar eerder Düsseldorf en Brussel bezoeken. Waarschijnlijk wel de incidentele dagtoerist die wat meer te besteden heeft, maar of dit structureel een zaak draaiend houdt is maar de vraag.
        Maar ik kan me natuurlijk vergissen...
        Last edited by ; 15 augustus 2011, 15:11.

        Opmerking


        • #19
          Nu iets positiefs: ik vind het trouwens mooi en zeer goed dat Maison Louis binnenkort in de Stokstraat opengaat!

          Er ontbrak daar namelijk een goede herenkledingszaak !
          Vooral tussen al dat vrouwelijk geweld ...:-)
          En qua cachet past deze zaak daar nu veel beter dan het door de grootwinkelbedrijven veranderende gezicht van de Grote ( en overigens ook de Kleine) Staat

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Bekijk bericht
            Nu iets positiefs: ik vind het trouwens mooi en zeer goed dat Maison Louis binnenkort in de Stokstraat opengaat! Er ontbrak daar namelijk een goede herenkledingszaak !
            Hoezo, is Leon Salet daar dan weg?

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
              Hoezo, is Leon Salet daar dan weg?
              Officieel wel inofficieel niet, in zijn zaak is nu kunst te koop meestal van glas en beneden ( kelderruimte) verkoopt nog wel een kostuumke.
              Ben je allang niet meer in de Stokstraat geweest, dat is al bijna 10 jaar zo met Leon Salet
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #22
                Niet alleen de binnenstad, ook de Brusselsepoort heeft te kampen met leegstand.

                Het is altijd een beetje een uithoek geweest sinds de heropening van Brusselsepoort, je zou denken dat de winkeles er echter wel aanloop hadden omdat ze beide in de loop lagen naar parkeerplaatsen. Maar Ingrid's Trendy Wonen en Andre van Vugt zijn nu plotseling beide verdwenen.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                  Niet alleen de binnenstad, ook de Brusselsepoort heeft te kampen met leegstand.

                  Het is altijd een beetje een uithoek geweest sinds de heropening van Brusselsepoort, je zou denken dat de winkeles er echter wel aanloop hadden omdat ze beide in de loop lagen naar parkeerplaatsen. Maar Ingrid's Trendy Wonen en Andre van Vugt zijn nu plotseling beide verdwenen.
                  Andre van Vugt is helaas failliet verklaard
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #24
                    En Ingrid dan? Die zat min of meer in hetzelfde pand?
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                      En Ingrid dan? Die zat min of meer in hetzelfde pand?
                      Dat was één zaak in mijn beleving en André van Vugt http://www.faillissementsdossier.nl/...hting-b-v.aspx
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X