Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Leegstand winkels binnenstad

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Leegstand winkels binnenstad

    Volgens een artikel in DDL vandaag wordt de leegstand in het winkelhart van Maastricht langzamerhand zorgwekkend (ook in wijkwinkelcentra trouwens). De leegstand in Maastricht is ongeveer 10%, één procent meer dan het landelijk gemiddelde, maar minder dan de meeste andere Limburgse steden. De Grote Gracht en de Bredestraat zouden volgens het artikel de zwaarst getroffen straten zijn.

    Toch maar even positief eindigen:
    • op Mosa Forum 133 komt een filiaal van Antony Morato, een Italiaans kledingmerk voor heren;
    • Minckelersstraat 1A is verhuurd aan Stein & Van Leeuwaarden. Geen idee wat voor soort zaak dat is;
    • de nieuwe Maison Louis (Stokstraat 41-45) gaat in september open;
    • er komt een Shoebaloe (4 winkels in Amsterdam, 1 in Rotterdam) op Stokstraat 25A

    (Bron: www.vastgoedwereld.nl)
    Bestanden bijvoegen

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Minckelersstraat 1A is verhuurd aan Stein & Van Leeuwaarden. Geen idee wat voor soort zaak dat is;
    Ah, ik lees het hier:
    "Stein en Van Leeuwaarden, huurt circa 370m² winkelruimte in de Minckelersstraat 1A te Maastricht. Er zal een winkel in cadeauartikelen, meubels, kleding en woonaccessoires worden gevestigd, alsmede winkelondersteunende horeca."

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      Aan de overzijde Gubbelstraat staat naast de bank en de apotheek àlles leeg in de nieuwbouw en de rotzooi van de junks die op de trappetjes aan dat pleintje zitten stapelt zich meer en meer. Geen fijn gezicht.
      Ja, de Gubbelstraat en Hoenderstraat willen nog niet echt. Van de andere kant zijn er met Mosae Forum en Entre Deux in korte tijd ook wel erg veel vierkante meters bijgekomen en het is tenslotte crisis. Ik zie het niet zo somber in. Maastricht blijft toch één van de belangrijkste winkelsteden van Nederland.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Dat zal zijn het pand naast de "Tenne Kanne" op de hoek Achter het Vleeshuis, daar zat vroeger een zaak in sportartikelen en later heel even "Maison Rivièra" met van die trendy landelijke woonaccessoires in neutrale kleuren waar je van moet houden. Een beetje zoals SissyBoy Homeland in Mosae Forum.
        M.a.w. what's new?

        Die Morati, zit die niet gewoon verkeerd daar? Mosae Forum is nou niet bepaald de plek waar je naartoe gaat voor Italiaanse mode. Stokstraat of Percée lijkt me dan logischer. Of de Bredestraat natuurlijk

        Opmerking


        • #5
          Maar Wijck daarentegen doet het goed. Er komen steeds meer zaken van Maastricht naar Wijck!
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #6
            Ook aan de Percée staan een paar winkels te huur, maar het schijnt dat 5% leegstand normaal is voor een 'gezonde markt'. Veel meer zal het in Wyck ook niet zijn, denk ik.

            Opmerking


            • #7
              Blijkbaar is de bruidszaak verplaatst vanwege de overlast van de coffeeshop aan de overkant. Er komt in het oude pand een winkel in avond- en gelegenheidskleding, die eerst in Maastricht zaten. Wat ik begrepen heb zijn er het laatste jaar ca. 27 zaken in Wijck bijgekomen!
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • #8
                Nee, helaas niet!
                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                Opmerking


                • #9
                  Maar wat wel zo is, dat er steeds meer zaken vanuit het (dure) Maastricht naar Wijck verhuizen. Wijck wordt daardoor steeds aantrekkelijker!
                  Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                  Opmerking


                  • #10
                    Dát ben ik helemaal met je eens!
                    Komt trouwens de zaak in prenten etc. uit de Stokstraat óók naar Wijck?
                    Naar de Rechtstraat?
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                      Er komen steeds meer zaken van Maastricht naar Wijck!
                      Elletje: Wyck = Maastricht! Grappig hoe Wyckenaren het over Maastricht hebben...

                      Zullen we 'Maastricht' anders maar 'het niet-Wyckse deel van Maastricht' noemen?

                      Opmerking


                      • #12
                        In de Brusselsepoort hoor ik al dertig jaar dames zeggen dat ze die middag naar Maastricht gaan.

                        Opmerking


                        • #13
                          Sorry Loco, maar ik ben Wiekeneer! Maar je hebt wél gelijk! Ik móet de brug over naar Maastricht!

                          @ Clio, kan ik me voorstellen!
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                            Elletje: Wyck = Maastricht! Grappig hoe Wyckenaren het over Maastricht hebben...

                            Zullen we 'Maastricht' anders maar 'het niet-Wyckse deel van Maastricht' noemen?
                            tja voor mij is Maastricht altijd Maastricht West geweest,
                            Wyck was ( is?) toch iets anders...
                            een soort "buitengewest" ,waar je toch es Mestrechteneer niet kwam,
                            ( denk maar aan een regenachtige avond als je ging stappen, brrrrrrr, bovendien wat voor kroegen had je er...? )
                            je kwam er hooguit om naar het station te gaan of een filmpie in de bioscoop te pikken ( nadat Lux, Royal en Mabi helaas ter ziele gingen)
                            bovendien is dat eigenlijk niet Duitsland....? zeg het Duitse volkslied niet "von der Weser bis zur Maas...."?

                            ...hahahahaha":-)))

                            Opmerking


                            • #15
                              over leegstand gesproken: de teloorgang van het bankwezen is ook helaas duidelijk terug te zien bij ons mooie marktplein...
                              waar menig Maastrichtenaar vroeger er zijn / haar zwaar verdiende spaarcentjes op een rekening zette bij de locale bank ..

                              en later de hele westkant langzaam tot een groot bankgedeelte werd,
                              is deze marktzijde nu ( o.a. door de voortgeschredene automatisering en kostenreducties bij de banken) verworden tot een lelijk uitziend geheel, dat er door de sluiting van Appie Hein helaas niet mooier op wordt...
                              Hoop dat hier snel verandering in komt !
                              Last edited by ; 15 augustus 2011, 14:12.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X