Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Buslijn 6 Daalhof/Belfort-Amby gaat vervallen.

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Hoe werkte die editfunctie ook weer? Die laatste regel wilde ik aanpassen.
    Inloggen, Haas, en dan de schrijfstift rechtonder (links van de aanhalingstekens en het vlaggetje) in je bericht aanklikken. Je kunt dan gewoon corrigeren in je bestaande bericht. Vergeet niet het weer op te slaan.
    .​

Opmerking

Ik hoop dat ze bij Arriva gehoor gaan geven aan het verzoek van de betrokken wijken, om lijn 3 toch te handhaven op de huidige route, hoewel dat natuurlijk veel geld gaat kosten.

Vanaf afgelopen weekend zijn ze namelijk overal in de stad nieuwe lijnen-netkaarten aan het plaatsen. Ik heb geen idee hoeveel bushaltes er in Maastricht zijn (ooit heeft iemand me verteld dat dat er ongeveer evenveel bushaltes als kroegen zijn). Lang niet elke bushalte heeft een abri met lijnenkaart.

Kort gezegd: als ze de maatregel terugdraaien, en ik hoop dat ze dat dan ook doen met de verdwenen lijn 6, moeten ze in de abri's niet alleen de dienstregelingen zelf, maar ook de nieuwe lijnenkaarten vervangen. En dat lukt ze echt niet meer in de 5 dagen die hen nog rest......

Hier en daar hoor ik van mensen in de buurt dat er toch wel wat weerstand blijkt te zijn tegen de nieuwe lijn. Ik had het graag ter sprake willen laten komen bij het protest tegen de gewijzigde route van lijn 3. Helaas was ik daar niet tijdig van op de hoogte.

(Ingrid, zoals je ziet heb ik dat pennetje gevonden. Ik zag het op mijn laptop, maar als ik inlog op mijn smartphone, is dat pennetje (of is het een potlood, Breur had het me kunnen vertellen....) voor zover ik zag, niet te vinden.
      Last edited by Haas; 19 augustus 2025, 17:50.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Ingrid, zoals je ziet heb ik dat pennetje gevonden. Ik zag het op mijn laptop, maar als ik inlog op mijn smartphone, is dat pennetje (of is het een potlood, Breur had het me kunnen vertellen....) voor zover ik zag, niet te vinden.
        Ik weet het ook niet, Haas, vandaar dat ik het had over een schrijfstift. En je hebt gelijk: op mijn iPhone kan ik vaak ook minder met Mestreech Online dan op de computer.

Opmerking

Het belangrijkste is dat ik weer ongeveer weet hoe het hier technisch werkt. Ik heb intussen ook gezien dat mijn item op Facebook zijn uitwerking niet heeft gemist. Er zijn er heel wat wakker door geworden, had ik begrepen.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Het belangrijkste is dat ik weer ongeveer weet hoe het hier technisch werkt.
            Tien jaar afwezigheid is best lang, maar ook als je dik acht maanden uit de lucht bent, zoals ik aan de vooravond van Corona, vergeet je weleens wat. Recent heeft Pier nog eens uitgelegd hoe je een internetlink kunt maken onder een woord, zonder de hele link te plaatsen in de tekst. Het vraagt even wat oefening, maar ik heb het weer onder de knie. Je kunt zulke dingen vinden op de laatste pagina van het Forum, onder 'Forum Support'.

Opmerking

Provincie en Arriva zijn bereid route van buslijn 3 in Maastricht te herstellen naar de periode van vóór 2021,

​Het nieuws van de Limburger 21-08-2025

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
                Provincie en Arriva zijn bereid route van buslijn 3 in Maastricht te herstellen naar de periode van vóór 2021,
                Buslijn 3 terug naar vijf jaar geleden! Dat zou geweldig zijn. Ik verwacht dat de bezettingsgraad behoorlijk zal toenemen en misschien ook de fietsenoverlast een weinig zal afnemen. In 2021 heeft men die route verlegd, in een tijd dat scholen en universiteiten om de haverklap gesloten werden. Maar eindelijk krijgt het Jekerkwartier nu dan weer enige ontsluiting. Van het Tongerseplein weer over de Kommel naar het Vrijthof en de Markt (en een stukje sneller naar het station).

Op de terugweg wordt dan na het Vrijthof weer de halte in de Bouillonstraat aangedaan; veel aanloop van de rechtenfaculteit, Toneelacademie, Tribunal, Bonnefanten-studenten-servicecenter, aula universiteit op de Minderbroedersberg, Jan van Eyck academie, Natuur-Historisch Museum en de centrale universiteitsbibliotheek op de Grote Looiersstraat/Nieuwenhofstraat.

En dan daarna de halte op de Tongersestraat weer terug: halte voor de economische faculteit en de oostelijke helft van dat nieuwe woonwijkje tussen Sint Servaasbolwerk, Calvariestraat, Polvertorenstraat, Abtstraat etc..
                Beide haltes bedienen ook het uitgaanspubliek!

Maar ja, dan moet de gemeente het er vóór aanstaande maandag wel mee eens zijn. En dan nog rijdt vanaf aanstaande maandag (25 augustus) bus 3 vanaf het Tongerseplein de nieuwe route. Na de herfstvakantie (11 tot 19 oktober) zou dat dan teruggedraaid kunnen worden naar 2020.
                En wat als de gemeente in drieënhalve dag (vandaag t/m zondag) geen besluit kan nemen? Dan komt de oude route van voor 2021 pas volgend jaar terug.
                Last edited by Ingrid M.H.Evers; 21 augustus 2025, 16:57.

Opmerking

Bezig...
                X