Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Wat is een 'sticky topic' en wat betekent: 'This topic has been featured'?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Wat is een 'sticky topic' en wat betekent: 'This topic has been featured'?

    Op de website van Mestreech Online staan soms Engelse kreten die niet iedereen kan plaatsen. (Ik heb ze ook moeten opzoeken ).

    "Sticky topics" zijn onderwerpen waarvan de inhoud na lezing zou moeten blijven hangen (sticky = kleverig/plakkerig). Je zou ook kunnen zeggen: belangrijke onderwerpen. Ze verschijnen in het forum onder de mededelingen en enkel op de eerste bladzijde. Je zou ze altijd moeten lezen.

    Bron: SeniorenNet.nl


    "This topic has been featured" wordt vertaald als: 'Dit onderwerp is uitgelicht/naar voren gehaald.'

    Beide kwalificaties kunnen slechts door de moderatoren op de website worden geplaatst, maar wel door eenieder worden gelezen.
    Waarom in het Engels en niet in het Nederlands? Waarschijnlijk omdat Mestreech Online een Engelstalige host heeft en de vertaling niet standaard aanwezig is.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 14 november 2021, 12:17. Reden: redactie

  • #2
    Goedemiddag Ingrid,

    In het verleden heb ik gekeken of vBulletin een Nederlandse taalmodule had.
    Dit bleek helaas niet het geval te zijn.

    Hierop ben ik gestart om zelf vertalingen naar het Nederlands te gaan doen, daar dit zorgde voor een beter en leesbaarder MO-forum.

    Echter door het zeer grote aantal van te vertalen woorden / begrippen en zinnen, heb ik destijds een keuze gemaakt om de meest voor de hand liggende te vertalen, daar maakt oa. deze 2 termen geen deel van uit.

    Maar...
    Gezien uw posting en uw zoektocht naar een juiste omschrijving / vertaling, heb ik aan deze 2 Engelstalige kreten de Nederlandse vertaling toegevoegd, waarbij ik uw vertalingen heb gebruikt



    Logic will get you from A to Z,
    Imagination will get you everywhere !

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Sjefke Bekijk bericht
      Maar... Gezien uw posting en uw zoektocht naar een juiste omschrijving / vertaling, heb ik aan deze 2 Engelstalige kreten de Nederlandse vertaling toegevoegd, waarbij ik uw vertalingen heb gebruikt
      Veel dank, Sjefke, al vind ik het jammer dat 'This topic has been featured' boven mijn posting daarbij is gesneuveld. Echt ijdel ben ik niet, maar een 'feature artikel' overkomt niet iedereen. Intussen, tussen ons gezegd en gezwegen: hartelijk dank voor al het werk dat jij en Rubke ongezien, ongeweten, nauwelijks gewaardeerd, al jaren op de achtergrond verzetten om ons technisch in de lucht te houden!
      Last edited by Ingrid M.H.Evers; 13 november 2021, 16:41.

      Opmerking


      • #4
        Graag gedaan.
        Ik kan de gesneuvelde 'This topic has been featured' tekstuele vertaling eenvoudig ongedaan maken, kleine moeite.
        Laat het mij maar weten
        Logic will get you from A to Z,
        Imagination will get you everywhere !

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            You're welcome!
            Op verzoek... 'This topic has been featured' in ere hersteld



            Logic will get you from A to Z,
            Imagination will get you everywhere !

            Opmerking

            Bezig...
            X