Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Zichtbaarheid van foto's en andere attachments

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Zichtbaarheid van foto's en andere attachments

    In het draadje Oorlogsgraven bleek voor de vaste bezoekers niet voor de eerste keer, dat veel geuploade foto's en andere gegevens nooit zichtbaar worden voor gastbezoekers, dus voor wie niet heeft ingelogd.
    Dat schildje was me niet zo lang geleden al opgevallen, toen ik op de begraafplaats aan het fotograferen was voor het Wikipedia-artikel over de Regouts195px-Maastricht%2C_grafkapel_Regout-Berger_%2802%29.jpg247px-Maastricht%2C_grafkapel_Regout-Berger_%2805%29.jpg152px-Maastricht%2C_grafkapel_Regout-Berger_%2810%29.jpg
    Bron: https://commons.wikimedia.org/wiki/C..._Regout-Berger
    We zitten hier met een technisch probleempje: wie niet is ingelogd, ziet niet de plaatjes die El Loco hierboven heeft geplaatst. Hij ziet alleen de link, en die werkt niet bij het aanklikken. Dat is natuurlijk jammer voor al die lezers die zich nooit hebben aangemeld, maar die wel regelmatig hier binnenvallen.

    Het geldt overigens ook voor het interview met Jef Bartelet in posting @ 38. Het is alleen te lezen voor wie is ingelogd.

    Misschien dat de technische staf hier iets op weet?
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 11 maart 2020, 19:10.

  • #2
    En jawel, de staf heeft dat opgelost, voortaan zijn alle attachments van postings MO-breed zichtbaar, dus ook voor niet-leden.

    Oorspronkelijk geplaatst door Sjefke Bekijk bericht
    Ik heb ernaar gekeken en de rechten voor 'gastgebruikers' een beetje versoepeld, zodat voor alle forumbezoekers de postings attachments (MO breed) zichtbaar zijn [IMG]file:///C:/Users/INGRID~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG]?
    Sjefke, wat een snelle en geweldige service! Hartelijk dank namens alle MO-ers en gasten.

    Opmerking


    • #3
      Hallo allemaal. Ik kwam deze oude foto tegen en vraag me af weet iemand wat hier maar vooral wanneer dit gebeurde of info over dit ongeval? Groeten van mij en blijf veilig.
      Bestanden bijvoegen

      Opmerking


      • #4
        Dag Videofan,

        Ik kwam deze oude foto tegen en vraag me af weet iemand wat hier maar vooral wanneer dit gebeurde of info over dit ongeval?
        Die vrachtwagen moest wel heel scherp uitwijken, te zien aan de hoek waarmee die in het water ligt. Zou er plotseling iets van dat paadje rechts gekomen zijn dat zo'n manoeuvre noodzakelijk maakte?

        Zou het aan de Lage Kanaaldijk kunnen zijn? Google maps heeft het volgende beeld: https://www.google.nl/maps/@50.82596...7i16384!8i8192

        De vrachtwagen heeft geen kenteken. Jammer, dat zou dateren mogelijk maken.

        Opmerking


        • #5
          Interessante foto, Videofan Wel jammer dat u de vraag niet stelde in ons draadje U zoekt, wij vinden. In dit technische deel van de site hoort het niet thuis.
          Last edited by Ingrid M.H.Evers; 2 mei 2020, 16:50.

          Opmerking


          • #6
            Ik denk dat Peter Scheele met de locatie helemaal goed zit. Het betreft een ongeluk op 13 november 1961, tussen een gemotoriseerde driewieler en de vrachtauto. Een tweede foto, genomen vanaf de andere zijde, is te zien in het Limburgsch Dagblad: https://www.delpher.nl/nl/kranten/vi...:mpeg21:a00214
            Last edited by Ingrid M.H.Evers; 2 mei 2020, 13:33.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Koelekopke Bekijk bericht
              (..)
              Even off-topic. Ik had nog niet eerder iets met foto's gedaan op MO en daarom ging ik op zoek naar de FAQ, maar die zie ik nergens. (Misschien heb ik er overheen gekeken?)
              Zou toch wel fijn zijn als je zou kunnen nazien hoe e.e.a. in zijn werk gaat hier op het forum.
              Hallo Koelekopke,

              Het plaatsen van foto's is gemakkelijk....... als je weet hoe het gaat.
              Je kunt de navolgende topic's bekijken
              https://forum.mestreechonline.nl/for...re-attachments
              en voor video's
              https://forum.mestreechonline.nl/for...plaatsen-op-mo
              MAAR..... ik vrees dat je het dan nog niet weet.

              Zelf ben ik, zoals je weet, ook geen ICT-nerd, maar ik probeer het in mijn eigen bewoordingen uit te leggen hoe ik het doe.
              Ik heb een (gratis) account bij http://myalbum.com.
              Daar download is de betreffende foto naar toe.
              Vervolgens kun je van die foto een link delen.
              Als je die link hebt (gekopieerd) - ik kies meestal de M(edium) grootte- , klik je - als je een posting aan het maken bent in MO - op het icoontje van het vierkant met de 2 bergtoppen (5de werkveld van rechts, 3de icoontje van links).
              Pfff.... hoop dat het nog te volgen is??
              Daar plak je in de werkbalk URL de link van myalbum.
              Daarna op OK en het werkt.

              ECHTER.....
              Het zou kunnen dat de foto dan wat erg groot uitvalt.
              Je kunt de foto verkleinen cq op maat maken door de lijnen dichter bij elkaar te slepen.

              EN.... dan is er nog iets.
              Ik begrijp het niet, maar het gebeurt mij regelmatig dat wanneer ik bovenstaande procedure volgt, ik toch een foutmelding krijg.
              Laat je daardoor niet ontmoedigen, want als ik dezelfde procedure herhaal, lukt het de keer daarop wel!!!
              Hoe dat kan???..... geen idee.

              Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.
              Succes!!

              PS:
              Ik zie wel of deze uitleg werkt. Als het werkt - en mijn uitleg dus begrijpelijk is - verwijder is tzt deze posting en plak ik de tekst in de betreffende topic over het plaatsen van de foto's.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #8
                Ikzelf download een foto eerst in op mijn computer, in 'afbeeldingen'. Vandaar kan ik met 'upload attachement' die foto op MO in mijn posting zetten en kiezen voor een formaat. Sjefke heeft mij die procedure recent verduidelijkt met wat screenshots. Misschien dat hij dat hier nog eens kan herhalen?

                PS. Ik heb ook vaak dat de eerste poging tot uploaden een foutmelding geeft. Sjefke waarschuwde mij daar al voor. De tweede keer lukt het bijna altijd meteen.

                Opmerking

                Bezig...
                X