Het is hier al eens terloops aan de orde geweest: Peter Scheele, een van onze leden, publiceert digitaal over Maastrichtse onderwerpen. Zijn vrij recente activiteit betreft een digitaal magazine: 'Maastricht in beeld': https://scheelpj.home.xs4all.nl/Site/MiB.html . Wat kan ik er van zeggen? Mogelijk is het op een van de social media bereikbaar, maar in elk geval op MO. Het is vrij zeker dat dit magazine te zijner tijd niet naar de bits-and-bites hemel zal vertrekken. Een gerenormeerde landelijke host heeft al belangstelling getoond om dit initiatief op te nemen in een permanente database.
Waarom breng ik Maastricht in Beeld nog eens onder de aandacht? Omdat de onderwerpen soms zeer origineel zijn, de teksten kort, krachtig en verantwoord en de fotografie exceptioneel. Inmiddels zijn er 24 pagina's/onderwerpen, waarvan de herbegrafenis van Elisabeth Strouven een van de meest recente is. Maar loop die website eens door: onvermoede, zelfs ongelooflijke interieurs komen langs. De binnenstad herbergt tal van onbekende schatten.
Waarom breng ik Maastricht in Beeld nog eens onder de aandacht? Omdat de onderwerpen soms zeer origineel zijn, de teksten kort, krachtig en verantwoord en de fotografie exceptioneel. Inmiddels zijn er 24 pagina's/onderwerpen, waarvan de herbegrafenis van Elisabeth Strouven een van de meest recente is. Maar loop die website eens door: onvermoede, zelfs ongelooflijke interieurs komen langs. De binnenstad herbergt tal van onbekende schatten.
Opmerking